Malumunuz burası artık benim günlüğüm gibi bir şey oldu, her şeyimi anlatıyorum. Yani bunlar ne kadar hoşunuza gidiyor, ne kadar umrunuzda bilmiyorum ama teşekkür ederim bana ortak olduğunuz için.
Hem güncel, hem de önceden yaşadığım bir olayı anlatacağım. Belki biraz da motivasyon ederim hem sizi, hem kendimi.
6 sene önce falan ben yeni yeni "kilolu" denecek boyuta gelmiştim. Yaşıtlarımdan daha iri bir yapım vardı ve bu hemen göze çarpıyordu. Kilolu olmamın nedeni yemek yemeyi cidden çok seviyordum, hala seviyorum ve sürekli yiyordum ama ergenliğin başındaydım bilmiyorum sanırım onun da baya etkisi oldu çünkü çok asosyaldim. Haliyle yediğimin daha fazlasını yedim.
Yani şimdi şu da var hiçbir çocuk o yaşta kilosunun, yemenin ne denli zarar vereceğini düşünemez zaten genelde insanlar çocukluk, ergenlik çağında kilolu olup sonradan fark edince kilo vermez mi? Birçok örneği var bunun.
Neyse uzatmayayım, sonuç olarak kiloluydum. O dönemde insanlar sürekli neden kilolusun, neden bu kadar kilo aldın diye saçma sapan soru soruyorlardı. Ya bir insan niye kilo alır? Sürekli anneme bu çocuğu zayıflat, kilo verdir. Gerekirse diyetisyene götür, nefesi bile normal almıyor diyorlardı.
Yemin ediyorum bunu dediler ama size ne benim kilomdan, ben istemediğim sürece kim bana kilo verdirebilir ya da o yaşta ki bir çocuk bunu nasıl idrak edebilir? Nefesimi de gayet normal alıyordum, insanları bilirsiniz işte nerden ne bulsak, abartsak diye düşünürler.
Takıntı, yeme bozukluğu, hırs birçok şey dediler, yememi hep bunlara bağladılar. Psikolojik sorunlarım varmış (benim ve ailemin bilmediği) bu nedenle bunları takıntı yapıp yiyormuşum hatta ataklar geçiriyormuşum (valla ben annem ne verdiyse onu yemiştim, atak matak olmadı ama onlar öyle diyorsa kesin doğrudur, onların lafının üstüne laf söylenmez şşhhh)
Daha dün bu insanlar beni tekrar gördüğünde "zayıflat, nefesi zor alıyor, takıntılarından, ergenlikten kilo aldı" diyen insanlar dün anneme tekrardan "Deniz çok kilo vermiş, çok değişmiş. Kilosunu mu TAKINTI yaptı da kilo verdi? Kendini aç mı bıraktı?" diye anneme yine bir şeyler söylemeye başlamışlar.
Annem ise yapıştırmış lafı "takıntı falan yapmadı kendi isteğiyle güzelce sporuyla ve beslenmesiyle verdi, yanlış bir şey yapmadı" demiş. Koca yürekli kadın, ay lav yu mucuk mucuk.
Cidden bu insanlara ne yaparsanız, hangi bedene sahip olursanız olun yaranamazsınız, yaranamayız. Aynı şekilde komple kilonuzu verince size ne diyecekler biliyor musunuz? "Kendini aç bıraktı, kesin kustu ya da zayıflık hiç yakışmamış" vs diyecekler. Çünkü insanlar böyledir, kendinden başka hiçbir Allah kulunu doğru, güzel bulmazlar. Hep bir bahaneleri olur.
O yüzden baştan beri diyorum, kimse için kilo falan vermeyin. Çünkü bugün onlar "zayıfla" dedi diye 10 kilo verirsen yarın "kilo daha çok yakışıyordu" dediklerinde 20 kilo alırsın bu döngü böyle devam eder ve hiçbir zaman mutlu olamazsın, olamayız. Kimseyi dinlemeyin, kendiniz için verin kilonuzu. Daha güzel/yakışıklı hissetmek, özgüven kazanmak, sağlıklı olmak, giydiklerinizi yakıştırmak adına zayıflayın.
İnsanların kilo verdin, zayıfladın demeleri hoşuma gidiyor ve bence bunu hissetmem çok normal. Aynaya bakınca değiştiğimi fark ediyorum ve bu da beni mutlu ediyor. Ama sonradan takıntı, kendini aç bırakarak mı kilo verdi demeleri sinirimi bozmadı değil. Bunu zayıflayan insanlar dediğinde cidden başıma geleceğini hiç tahmin etmezdim. Ha yine umrumda değil ben buraya anlattıktan sonra muhtemelen bunu da unutacağım ama insan bir "yok artık, ne?" demiyor değil.
Az da güzel konulara gelelim, benim kilo problemimi anlatmam gereken bir kadın vardı. Yanında rahat olup bunu anlatmam gereken bir kadındı ama diyetisyen veya herhangi bir şey değil. Bu kadına "ben kilo vermek istiyorum" dediğimde bana "kilon çok normal, neden kilo vereceksin?" dedi. Sonra annemle konuşmaya başladılar ama benim içim kıpır kıpır ahey ahey falan diyorum, annemle sussalar da az daha zayıfsın falan dese diyorum.
Valla yalan yok, mütevazi falan da olmayacağım hoşuma gidiyor. Artık insanların beni normal kilomda görmeleri hoşuma gidiyor o kadar emekten sonra bunu duymak beni mutlu ediyor. İlgi beklemek falan değil bence bu hepimizin hoşuna gider değil mi?
Sonra kadın tekrar benimle konuşmaya başladı "şu an tam olarak balık etlisin ve bence böyle daha iyisin 50 kilo çok fazla." dedi. Bence de öyle şuan tam balık etli denilen kıvamdayım, çok zayıf değilim veya artık obez değilim. Eskiden obez kategorisindeydim :)
Uygulamara kilomu boyumu girince "hızınız 120 yavaş" "çok kilolu, aşırı kilolu veya obez" yazıyordu. Şimdi ise "normal" yazıyor. Uygulamalardan bile kendimi tatmin ediyorum NSKWHDJABXKS
Ve bu arada beni bu işe başlatan sağlık problemim ortadan komple kalktı. ARTIK SAĞLIKLIYIM!!! Yavaş yavaş beni mutlu eden şeyleri görüyorum, görenleriniz olunca bana anlatıyor bir de size mutlu oluyorum. Ohh be, işte buuu! Biz buraya başardık yazacağız, biz kilolarımızı veriyoruz ve biz artık sağlıklı bireyleriz.
Kalbimin gözlerinden duygusal yaşlar akıyor, biz ne ara buralara kadar geldik ayol bacımsular.
Tam olarak bu kiloda kalmak istesem kalırım ama hayır daha vermem gerekiyor, bu takıntı değil. Bıngıl bıngıl et kavramını ortadan kaldırmak istiyorum çünkü halen o kavrama sahip baldır ve göbeğe sahibim ve ideal kilomda olmak istiyorum. Derdim bu yani arkilerim sonrası zaten kilo koruma/motivasyon kitabı yazmakta. :D Merak etmeyin zayıflatınca sizi bırakmayacağım hemen.
Ben yine birçok konuya atladım ama beni anladınız mı? Hemen yazıp atıyorum bölümleri sar baştan okuyunca içime sinmiyor, silip duruyorum. Ama bence anladınız az buçuk.
Özet olarak yaşadığım olayı ve kilo verince mutlu olduğum şeyleri size anlattım, sağlıklı olduğumu ama daha önümde yolun olduğunu anlattım. Ve en önemlisi hiç kimseyi umursamamayı.
Lütfen bunu hiçbir zaman, hiçbir konuda aklınızdan çıkarmayın. Alemin delisi siz olmadığınız gibi onlar da alemin zekisi değil ve sizin kimseyi dinlemek gibi bir zorunluluğunuz yok. Kimse için bu kiloyu vermeyin, kendiniz için yapın. Kendiniz için yapın ve mutlu olun.
Ve ben onca şey anlattığım halde, 90 bilmem kaçıncı bölüme gelmişken. Sen güzel arkadaşım, hala bir yerlerden başlamaman sadece senin zararına, sen kilona kilo ekleyebilirsin. Emin ol bu kimsenin umrunda değil. Ama nereye kadar böyle gidecek? Zaman aleyhine işliyor, erken bitirmek varken bu işi niye uzatıyorsun? Lütfen demekten dilimde tüy bitti ama lütfen artık bir yerlerden başla, sen bunu yapabilecek güçtesin ben ve diğer patates dostların sana inanıyor. 🧡
Hadi bays 🌤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...