Merhaba, nasılsız patates arkadaşlarım? Ben iyiyim, teşekkürler :D Bu gün birçoğunuzun sorunundan bahsedeceğim, aslında birçok kez bu konuyu ele aldım ama maalesef bunun üzerinde durmadan beni anlayacak olan yokmuş gibi görünüyor.
Kilo vermeyi hepimiz çok istiyoruz değil mi? Hepimiz bir an önce hayallerimizi süsleyen bedenlerde olmak, her giydiğimizin yakışmasını ve kendimizi çok daha fazla beğenmek ve beğendirmek istiyoruz. Bence bunda hem fikiriz.
Peki bizim amacımız bu doğrultuda sadece kilo vermek olmalıyken, zamana takılmadan ilerlememiz gerekirken neden her şeyin kolay yolunu bulmak ve bu sonucu çok hızlı almak istiyorsunuz/istiyoruz?
Biz hemen kilo verince her şey çok mu daha iyi olacak? Acelemiz ne? Hayatımız boyunca zayıf kalmak olmalıyken bizim amacımız bunl zamanı kendimize hak görmeyip kendimizi zamanlarla sınırlandırıp bu durumu neden işkence haline getiriyorsunuz?
Bu kitabı yazan, size motive olan benken size yediğim şeyleri söylesem diyeceğiniz tek şey "sen bunları yerken kilo veriyorsun ben niye veremiyorum?"
Mesela şöyle diyeyim hanginiz zayıflarken çikolata, dondurma, tatlı, hamur işini yiyor gönül rahatlığıyla? Ben yiyorum ve buna rağmen kilo verebiliyorum. NEDEN, NASIL??? dediğinizi duyar gibiyim işte iş burada başlıyor.
Siz kendinizi o kadar çok sıkıyorsunuz ki sürekli en kısa zamanda, en kısa yoldan kilo vermek için didiniyorsunuz ama benim bir acelem yok bu iş olacak ama ne zaman olacak valla onu ben de bilmiyorum yavaş ve emin adımlarla yolumda ilerliyorum.
Bu arada kendimi övmüyorum, kendimden başka örnek verebileceğim birisi yok.Kilo verirken başta yapacağınız ve ilk kuralınız bunu kocaman kağıtlarınıza yazın "KENDİNİMİ SINIRLANDIRMIYORUM" evet ana başlığımız bu kendinizi sınırlandırmayın. Şu kadar vakitte şu kiloda olacağım, şunlarrı asla yemeyeceğim demeyin böyle bir hayat yok.
Siz robot musunuz da kendinizi tutacaksınız?
Peki biz kendimizi sınırlandırmayacağız da ne yapacağız? Sürekli sevdiğimiz şeyleri mi yiyelim? Böyle sorular varsa aklınızda merak etmeyin hepsini açıklayacağım.
Kendinizi sınırlandırmanız sizi sadece 10 adım geriye atar, hem moral, motivasyon yani psikolojik anlamda hem de kilo veremezsiniz bu da fiziksel olarak. Çünkü kendinize kurallar koymanız sizi sadece o şeyi yapmaya teşvik eder ve bu durumdan asla kaçamazsınız.
Daha önce hayatında en uzun kilo verme süresi 1 gün olan birisi olarak söylüyorum, kilo vermek az ve tadsız, tuzsuz şeylerle beslenmek değilmiş. Kendinizi şımartmazsanız bu işi asla yapamazsınız önemli olan zayıflamanın mantığını kavramak sonrası zaten geliyor.
Şimdi bunu birkaç örnekle açıklayacağım mesela aileniz eve geldi birkaç poşetle, poşetlerin de maşAllahı var bir sürü abur cubur var diyelim gidin yeyin evet gidin yeyin, beklemeyin. Beklerseniz o poşetin hepsini yiyeceksiniz zaten. Bu nedenle gidin ve içinden en sevdiğinizi seçin ve sadece onu yeyin ama yavaş yeyin. 3 ısırıkta bir çikolata bitirilmez mesela bunu 10'a çıkarın. Yemek yemekten keyif alın, bunu bir hırs ve oyun meselesine çevirmeyin. Olay sadece bu.
Sonra o poşete hiç değmeyin, yanından bile geçmeyin, sürekli bir şeylerle uğraşın ama kendinize onu düşünme demeyin yoksa o şeye odaklandığınızdan daha çok onu düşünürsünüz. Yedim ve bu bana yetti deyin.
Ya da abur cubur değil de karbonhidrat var hamur işi veya bir makarna, patates kızarması tarzı bir şey. Yeyin abi beklemeyin, ama ölçüyü bilin ciddiyim kilit noktamız sadece bu. Pişi mi var git 1 tane ye, makarma mı var 2 yemek kaşıği kat ya da kızartmadan 6 tane al tabağına ve bitsin. Nefsini doyur onu yiyerek, mideni onunla doyurma çünkü midene ne atsan zaten kabul ediyor. Senin tek amacım nefsini ve gözünü doyurmak bunu doğru şekilde yapabilirsen her ay 3-5 kilo verirsin. Veremezsen gel beni bul :D
Ve bir diğer örneğimiz dün 1 dilim tatlı yedin, 1 dondurma yedin miden bayram etti, her şey çok güzeldi ama ertesi gün geldi sana bir pişmanlık. Modun düştü ve "aman yarabbi kesin aldım verdiğim tüm kiloyu" dersen evet nur topu gibi 30 kilo aldın! Bu dediğime sen inandın mı? İnanma zaten ben de öyle düşünüyorum tek seferde nasıl alacaksın o kadar kiloyu.
Bunu ertesi gün kalkınca temiz bir kahvaltı tabağıyla, nefis bir meyveyle, 1 süt ürünüyle ve akşama çorbanla, salatanla ve sebze yemeğinle dengelemek olacak. Peki ya sonra ne mi olacak? Kilo verdiğini göreceksin bu kadar basit işte.
Anlatınca nasıl da kolay geliyor değil mi? Peki neden bildiğiniz şeyi uygulamayasınız ki? Siz bir şeyi fazla yediniz de ne oldu pasta yediniz sadece pastacıyı değil bunu anlayın okey miyiz?
Sadece 2 günde 4 KİLO ALMIŞIM DEMEYİN BANA! Kafanızı sürtesim geliyor bunu yapmayın, 2 günde nasıl 4 kilo alabilirsiniz bu nasıl bir mantık? Buna bir de ciddi ciddi üzülüyorsunuz, kafayı yiyoruz birlikte siz anlatırken ben dinlerken. Yavrularım, o 4 kilonun 4'ü de yağ değil bunun içinde tuvalet ihtiyacınız var, suyunuz var, ödeminiz var, yediğiniz şeyin ağırlığı var. Yahu bu kadar vallahi bu kadarcık sadece bunu dert etmeyin bol su ve güzel beslenmeyle hemen o kilo gidecek.
Vallahi bazen böyle "YARABBİLALEMİN" diye bağırasım geliyor. Kendinize dost olun dedikçe siz düşman oluyorsunuz bu bildiğiniz kendinize çin işkencesi gibi bir şey, yapmayın.
Toparlayacak olursak hiçbir yere acelemiz yok güzelce, yavaşça kilolarımızı veriyoruz, istediğiniz her şeyi yiyoruz ama düzenli bir şekilde, ipin ucu kaçtıysa hemen kendimizi 2-3 gün güzelce beslenme ve spor ile düzene sokuyoruz ve 2 günlük kiloları takıntı haline getirmiyoruz, bitti bu kadar basit.
Ha bir de lütfen sürekli tartılmayın, hatta gerekirse en fazla 2 haftada 1 kez falan tartılın, günlük tartılıp boş yere moralinizi bozmayın. Benim tercihim ayda 1 hem kilo vermiş ve bunu görüp mutlu olmuş oluyorsunuz. Kasmayın yani biraz sakin olun, kendinizi rahat bırakın. Yiyeceklerin hiçbiri sizin düşmanınız değil, hepsine ihtiyacımız var.
Hadi öptüm by 🙋♀️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...