"Gibiymiş Gibi Yapın"

509 40 54
                                    

Her ne kadar söylemekten sizde okumaktan bıkmış olsanızda yeniden söylüyorum saat şuan 15.50 ve ben son öğünümü yemiş, bitirmiş bulunmaktayım.

Bunu dememin amacı sizi teşvik etmek bu arada bazılarınıza bu saatler fazla erken gelebilir ama benim geceye doğru karın guruldamam hoşuma gidiyor dediğim gibi ve midemin küçüldüğünü hissediyorum.

Ki artık erken uyuma alışkanlığı kazanmaya çalıştığım için "benim açımdan, bana" bir sorun yaratmıyor kesinlikle.

Zaten sonrasında bol su içiyorum, yatacağıma yakın bir yoğurt kürü yapıyorum ve yoğurt kürünün içeriğini değiştirdiğim için kat ve kat acı bu da beni aşırı bastırıyor ve bir şey yeme isteğim kaçıyor.

Hazır vaktim var, günüm boş geçiyor zaten diye farklı diyetisyenlerin, sağlıklı beslenenlerin yeyin kalorisi düşük dedikleri farklı tarifleri alıp denemeye karar verdim.

Ve bugün 1 tanesini yaptım bile öncelikle söylemek gerekirse öyle pek bir beklentiniz olmasın benden çünkü görüntüsü pankeke benzemesi lazımken bulgur pilavına benzedi.

Bu durum biraz içler acısıydı ama yedim, ıy vıy denilecek bir tadı yoktu, hatta tadı bile yoktu zaten. Bir şeye benzeseydi büyük bir keyifle "birkaç tarif" bölümü yazacağımda oraya eklerdim ama maalesef 2/10 aldı benden, o nedenle elendi.

Bu arada son öğünümün saat 3'te olması sizi yanıltmasın, aç kalmıyorum gayet güzel besleniyorum ve sebze yemeklerimi falan 1 tabak rahat yiyorum. Dayanamayacak dereceye gelirsem ki hiç gelmedim ama bi kere keyf -i alem yapayım demiş olabilirim.

Neyse o günde 1 bardak yeşil çay, 1 küçük salatalık tüketmiştim. Tamamiyle istediğim için yaptım bu arada normalde dayanamayacak boyuta falan gelmiyorum ben.

Hatta aşırı bir manyaklık durumum var ki açken ya da geceleri artık bu alışkanlık haline geldi youtubeu açıp mukbang, asmr tarzı, instagramdan baklava kesimleri, künefe yapılışını, yemekli şeyleri falan izleyip 'avcumu yalıyorum' sonra aç aç uyuyorum.

Siz böyle şeyler yapmayın insanın baya iştahını kabartıyor, ben kendime uzun süredir bir alışkanlık haline getirip izlediğim için geceleri kalkıp yemek falan yemiyorum.

Bu kadar kendimden, yaptıklarımdan bahsettiklerim yeter diye düşünüyorum ve konuyu 'biz'e getiriyorum. Umuyorum ki amacınızı belirlemişsinizdir, evet bunu bıkmadan usanmadan her bölüm soracağım.

Yapıyor musun, başladın mı diye çünkü patatesin halinden ancak bir patates anlar. Bende daha önce çok zayıflama hikayeleri dinledim, kitapları okudum, çeşitli diyetisyen, spor eğitmeni, kilo veren insanlarla konuştum.

Gel görelim ki hiçbir şekilde bir yerden başlayamadım, başlasam bıraktım ve bu durum tam tamına 5 sene sürdü. Evet tam olarak 5 sene boyunca birçok kez kilo vermeye çalışıp, pes edip bıraktım.

Tam oldu yapıyorum dediğim anda bile bıraktım ama artık her şeyi değiştirdim canıma tak etti. Hiçbir emeğin karşılıksız kalmadığını öğrendim.

Ve bir artı olarak sabrı çünkü biz ne istiyoruz bir anda istediğimiz kiloya ulaşmayı ve bunun mantıklı olmadığını, imkansız olduğunu bilsek bile kabullenemeyip bize çok uzun bir yolmuş gibi geliyor.

Oysa akıp giden zamandan biraz geriye baksak ve o zamanlar uğraşmış olsaydık çoktan başarmıştık hatta şuan ideal kilomdayken ben bunları yazıyor olurdum ya da sen ideal kilonda olsan buraları hiç okumazdın bile.

Ama hep bir engel çıktı, hep bir engel yarattık, gereksiz şeyleri umursadık, kendimize güvenmedik, yapacağımıza inanmadık, yarı yolda bıraktık her şeyi anlıyorum çünkü bende bu yollardan geçtim.

O nedenle bütün her şeyiyle yaptığınız işe ve kendinize inanın, inanmaya çalışın. Biliyorum bazen imkansız gibi geliyor o zayıf bedende kendinizi hayal dahi edemiyorsunuz.

Ama elbet olacak, sana bana göre farklı sonuçlar görülecek, ben 2 ayda veririm sen 3, sen 4 ayda verirsin ben 6 ama sonunda olacak, uğraşınca gerçekten olacak, bunun için söz verebilirim. 🤞

Hiçbir labirenti düz bir şekilde çıkışa ulaşılabildiğini gördünüz mü? Ben görmedim bir sürü yoldan geçiyor, bazen yol aşağıya gidiyor sonra bir bakıyorsun çıkışı ararken yukarı çıkmışsın.

İşte bu kilo verme olayımızla şu şekilde bağlantılı hiçbir zaman anında kilomuzu veremeyiz, bazen inişler, bazen çıkışlar olacak. Bazen tartıda 2 kilo fazla geleceğiz, bazen 3 kilo eksik çıkacağız.

Olmuyor, denedim olmuyor gibi şeyler tamamiyle senin benim kurduğumuz, kendimizi kandırdığımız pes etme yalanlarımız.

Yemek daha cazip geliyor çünkü, inanın bana bile hâla öyle geliyor ama yolumdan dönmeyeceğime o kadar eminim ki. İlk defa kendime bu kadar çok inanıyorum çünkü kafada bitirdim, her şey o kafada başlıyor ve o kafada bitiyor. O nedenle güzel kararlar verip kafanızda bitirip başlayın.

Bir öğün çok yedin diye, geç uyandın diye, 1 tane çikolata yedin diye pes edemezsin. Çünkü bıktın bu fazlalıklarından, bıktın bıngıl bıngıl etlerinden, çok yemekten, görüntünden ve daha fazla kilo almaktan.

En fazla ne olabilir ki bir-iki kilo fazla çıkarsın ama bir diğer öğünde, diğer günde dengelersin, bol su içersin olur biter.

Bana kalırsa küçük bahanelerle durumu daha fazla zorlaştırmamalıyız zaten gözümüze çok zormuş gibi geliyor durumu neden hâla daha fazla zorlaştıralım ki?

Artık o gözünde büyüttüğün şeyi başarmanın duygusunu yaşamak istemez misin? Aynaya bakıp 'vay be başardım, ben artık zayıfım!' demek istemez misin? Bir şeyi başarmanın etkisiyle kendinizle gurur duymak istemez misiniz?

Ee haliyle cevaplarımız belli olduğuna göre güzel patates dostum niye hâla bozmaya, pes etmeye, başlamamaya, kendine güvenmemeye meillisin?

Ben başardığım zaman bu mutluluğumu paylaşacak seni burada bulamazsam, şuan benimle bu sayfaya kadar gelmiş ve hâla bir şeyler yapmadıysan bozuşuruz. Kendine ve bana iyilik yap, en azından inanıyormuş gibi yap, zayıfmış gibi yap, zayıfmış gibi konuş, zayıfmış gibi ye.

Sonra gör bak o gözünde büyüttüğün kiloların nasıl gidiyor. Ve son onu da söyleyip gideyim bari, yemeyi cozuttuğum dönemlerde yaklaşık 3 aydır falan garip sivilcelerim çıkmaya başlamıştı.

Yüzümü adeta feth etmişlerdi normalde öyle bir yüz tipine sahip değilim, pek sivilce çıkarmam ama yediğimden içtiğimden diyorum.

Şu aralar tabi yaklaşık 1 aydır sağlıklı beslendiğimden ve bol su içtiğimden kaynaklı olduğuna eminim ki bir anda çıkmatı kestiler, olanlarda geçmeye başladı.

Yüzüm daha canlı gözüküyor eskisine nazaran, yani faydasını artık görebiliyorum. Bu da böyle minik bir gelişme gibi görünsede ben önemini bir kez daha anladım.

O yüzden artık bir yerlerden başlayın. Ve kendinizi kabul edin çünkü ölünceye dek hatta ölünce bile yanınızda sadece kendiniz olacaksınız. Sizin bu görüntünüz her daim sizinle olacak.

Artık kendinizden nefret etmek yerine sevmeye çalışın, başlayın. Başaramam diye de bir yola başlamayın ve "gibiymiş gibi" yapın. Farkı göreceksiniz.

Hepimize inanıyorum, kendinize iyi bakın.














Zayıflama/MOTİVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin