"50 Kilo Olmalısın!"

487 33 9
                                    

Aşırı zor şartlar altında bölüm yazıyorum sırf kendimi oyalamak için ama annem yine bana köstek olup Deniz gel patates kızarttım ye diye ısrar ediyor. İnanın bin kere hayır yemeyeceğim son öğünüm bitti, saat geç oldu demişimdir. İsteyince cidden oluyor neyse hadi bölüme geçin.

Prensesler 50 kilo olur, güzel kızlar 50 kilo olur, oyuncular, spikerler 50 kilo olur, herkes 50 kilo olmalı yoksa o kız kilolu ve çirkindir ve hep öyle kalacaktır!

Bababababa bak sen şu işe kim dedi bunları, kim bunları dayatıyor bize, kim aklımıza soka soka 50 kilo olacaksın, olmazsan "şişman" deyip o kategorisine katıyor?

Sütun bacaklar, uzun boy, fındık burun, uzun eller, kum saatti vücut, dolgun gögüs ve kalça ama minikte olsunlar tam emin olamıyorlar. Kuru tahta gibi kollar, dolgun dudaklar, pürüzsüz bir cilt.

Ve daha niceleri bize sürekli olmamız gereken buymuş gibi her gün kafamıza vura vura söyleniyor, gizliden mesajlar veriliyor.

Genelde ülkeler arasında ise kilo tek bir sayıdan ibaret "50"! Kim kilo vermek istese benim için en ideal kilo ne demiyor, benim boyuma orantılı kilom ne demiyor, bana yakışacak olan kilo ne demiyor, sağlıklı olacağım kilo ne demiyor. Varsa yoksa ben kesinlikle 50'lerde herhangi bir kilo olmalıyım diyor.

Boyu 1.50 olanda, boyu 1.80 olanda aynı şeyi istiyor. Boyunun 1.80 olan bir insanın 55 kilo olduğunu farz edin, gereksiz çubuk gibi bir zayıflık? Neden kendine bu derece bir işkence yapar insan?

İnsanlara veya hoşlandığın kişiye kendini daha güzel gösterebilmek için mi, diğer hemcinslerine hava olsun diye mi? Sırf zayıflamak için zayıflamayın.

İnsanlara bu kesinlikle olmalı dedikleri kiloda olmak sizi güzel falan yapmaz, sizi onlardan biri, dar görüşlü ve kendine saygısı olmayan, kendini beğendirme çabasında olan birisi yapar.

"Ee benim zaten sağlığım, kendime olan saygım, sevgim umrumda değil ki Deniz, benim tek amacım insanların beni beğenmesi." diyorsanız yolunuz açık olsun çünkü emin olun hayatta hiçbir şeyi kolay kolay başaramazsınız.

Biliyorum birçoğumuzun yaş ortalaması belli, aynı seviyedeyiz ve belki de insanlara en çok anlam yüklediğimiz, ilgi beklediğimiz, beğenilmeyi istediğimiz, başkalarına özenmeyi kendimize amaç bellemiş ve asla kendimiz olamadığımız, kendimizi bir türlü bulamadığımız, bilinçli düşünemediğimiz yaşlardayız.

Hepimizi anlıyorum, psikolojimiz çok karmaşık çalışıyor hele de bu nesil olarak daha bir acayibiz ama emin olun bundan birkaç sene sonra sadece kendimizi düşüneceğimiz yaşlara geleceğiz.

Güzelliğin o kadar önemli olmadığını, sağlığın ve asıl bizi biz yapan şeyleri sevmeyi ve insanlara gereğinden fazla anlam yüklememeyi öğreneceğiz.

Bu belki birkaç sene sonra veya ay fark etmez o zamanlar yerine şuan bu bilinçte olsak ne kaybederiz? Bunları tam şuan bu yaşlarda idrak edebilsek ne kaybedebiliriz? Yaşıtlarımızdan farklı olup, farklı düşünsek ne olur?

Bizi mi yargılarlar, bizi mi dışlarlar, bizi kabullenemezler mi? Sen, ben neden kendimize yetemiyoruz? Onların istediği gibi birisi olunca her şey daha mı güzel olacak?

Hayır, her zaman daha farklı beğenmemek için, dünyadaki en mükemmel insan kendileriymiş gibi bahane bulmaya devam edecekler.

Kimsenin dediği gibi, gösterdiği gibi olmak zorunda değiliz. Beğendiğin bir kıyafet oldu ama yargılarlar, bu ne derler diye almıyor musun? Saçmalama git al ve herkese inat giy.

İşte aynen bu şekilde kimseyi dinlemek, anlamak zorunda değilsin. Ve sen, 50 kilo da olmak zorunda değilsin. Bu konuda bencil olun, sadece kendinizi düşünün.

Bana bu kilo yakıştı dediğiniz kilo 65 mi veya başka bir rakam fark etmiyor durun daha fazla vermeyin, seni sağlıklı eden kilo 70 mi o zaman o kiloda dur, aynaya bakınca 62 kilodayken mi kendini daha mutlu hissediyorsun o zaman o kiloda kal.

Yani sana ne iyi geliyorsa, neyde mutluysan onda kal. Kendini hep daha fazlası diyerek zorlama. Bırak dış faktörler ne derlerse desinler, sen kendini beğendikten sonra kimsenin seni beğenmesi gerekmiyor.

Ben ve sen bu kısacık bir vakti olan dünyaya insanlar yüzüme ne der, arkamdan ne der, severler mi, sevmezler mi diye kendimizi beğendirmek için gelmedik.

Bırak seni sen olduğun için beğensinler, bana bu yakışıyor, ben kendime bunu uygun gördüm diyebildiğin için insanlar sana hayran kalsın. Dayatılan 50 kilo ve 0 beden olduğun için değil.

Kendini nasıl rahat hissediyorsan, hangi kiloda 2 adım atınca yorulmuyorsan, sağlıklıysan, kendini benimsiyorsan işte sen tam o kiloda kal, çünkü senin için en iyisi ve ideali o.

Sen, ben, biz, hepimiz dayatılan güzellik algısına uymak zorunda değiliz, biz kendimiz olduğumuz için güzeliz. Biz kendimizi rahat hissedip, kendimizi kabullenebildiğimiz zaman güzeliz.

Bölüm burada son buldu umarım işinize yaramıştır bunlar. Şimdi bir diğer diyeceğim lütfen gidip tekrardan Ramazan 'lı bölümü, yapabileceğiniz şeyleri tekrardan okuyun.

Malumunuz gece sahura kalkacağız, sakın ben gibi tok kalcam kafasına fazla girip kendinizi 5. yumurtanızı almaya kalkışırken bulmayın ve uyku sersemi yemek yemeyin xd

Kendinizi kabullendiğiniz günleriniz olsun efenim 🧡

Zayıflama/MOTİVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin