Bodoslama bir sürü şey yazacağım bu konuya nerden başlayacağıma, bitireceğimi inanın bilmiyorum.
Ama lütfen sonuna kadarda olsa az biraz anlayarak okumanızı istiyorum.
Bu konu hiçbir zaman hoşuma gitmiyor, kahretmesin ki diğer kitabımda yer vermiştim ve nedense pişmanlık duymuştum.
Akşam yeniden rastladığım bu kitap türlerinden sonra bunun bilinçlendirilmesi gerektiğini bir kez daha anladım. Ama her ne olsun bu konuya değinmek istiyorum.
Bu kitabı okuyan sen! Bizim amacımız kilo vermek, sağlıklı olmak, güzel gorünmek. Bunun gibi güzel şeyler bizim amacımız.
Şunu fark ettim önceden bende sadece bir okuyucuydum, zayıflama hakkında her haltı wattpadde okuyordum. Ama bir sürü gözlemden geçmeyen kitaplar var. Bu kitabı yazan insanın yaşı 14, okuyanların 15 vs.
Bilinçsizce okuyup özenen kitle, yaş fark etmiyor. Ne zaman böyle bir kitap görsem hemen geçiyordum, peki ya geçmeyenler? Peki o kişinin yazdıklarını uygulayanlar?
Sağlıklı diyetler, çözümler bulanlara ve uygulayanlara hiç lafım yok.
Ama insanları ölüme sürükleyenler, anoreksiya, bulimia, şok diyetler, ölüm diyetlerine kitaplarında yer verenler...
Kısaca bunları size anlatayım.
Yeyip yeyip kusarak kilo vermek, hiç yemeyerek kilo vermek, günde sadece 100-300 arası kalori alarak kilo vermek, 2 günde 4 kilo diyetleri.
Bunların hepsi sizi gün geçtikçe öldürüyor. Kaslarınız eriyor, bayılıyorsunuz, kendinizi durduramıyorsunuz, saçlarınız dökülüyor, gözlerinize hakim olamıyorsunuz istemsiz sağa sola kayıyor, kasılmalarınız oluyor bacağınız ayrı kolunuz ayrı yere gidiyor, ameliyatlar olmaya başlıyorsunuz yaklaşık 2 sene o da en iyisi hastaneye git gelmeleriniz, kalmalarınız oluyor.
Gününüz ilaçlar içmekle geçiyor, yaşıtlarınız koşup eglenirken, gezerken siz halsizce onları izliyorsunuz.
Tabii bu saydıklarım en iyi ihtimaller çünkü ucunda ölüm var.
ÖLÜNÜZÜN GÜZEL OLMASI SİZE BİR ŞEY İFADE ETMİYOR!
Emin olun kilolu olmak daha iyi en azından hayatınızdan olmuyorsunuz.
Bu kitapları yazanlar ya da video çekenler youtubeda da birçojk video var buna dair.
Hangi bilinçte, ne yaşıyorlar inanın bilmiyorum. Ama bu işe kalkışıpta iyi ki yapmışım diyenle hiç karşılaşmadım hepsi bunları gözleri dola dola anlatıyor.
Hepimiz kilomuzdan memnun değiliz, hepimiz en az 1 kerede olsa alay, dalga konusu olduk, aynaya bakınca hepimiz kilomuz nedeniyle üzüldük, hepimiz kabinlerde bana bir şey olmuyor diye ağladık. Bunlar hepimizin başına gelmiştir emin olun.
Sadece kilo vereyimde nasıl vereyim umrumda değil diyorsanız her şeye rağmen üzgünüm, bu kitap o tür kitaplardan olmayacak. İstiyorsanız gidebilirsiniz. Ama böyle bir durumunuz var ve bırakmak istiyorsanızda yardım etmek için her zaman hazırım.
Burdaki bu tür birçok kitap yazanlara teker teker mesaj atmak istiyorum. Hepsine yardım etmek istiyorum. Ciddi anlamda kimsenin bu yüzden hayatından olmasını, eksik yaşamasını istemiyorum.
Bir arkadaşım vardı ve günde sadece 2,5 litre su içiyordu ona zorla yemekler yedirmeye çalışıyordum ama artık o kadar çok kafasına zayıflamayı daha doğrusu 0 beden kızlara özenmekten bunu koymuştu ki. Maalesef onu durduramıyordum en son 2 sene önce gördüm aynı yerde birbirimizi görebilecek kadar yakın olmamıza rağmen göremiyorum.
Ya hastanede tedavi altında ya da öldü, bilmiyorum. Hafife alınacak bir konu olduğunu asla düşünmüyorum.
Böyle kitapları açıp okumanızı, saglığınızdan olmanızı istemiyorum. Eğer varsa böyle bir düşünceniz lütfen geri dönün, eğer varsa bir başlamanız ailenize söyleyip bir hastaneye başvurun. Erken önlem almanızın zamanı gelmiş olabilir. Hatta belki geçiyordur.
Bana bu konuda mesaj atabilirsiniz, size her zaman yardım etmek isterim, sorgulamadan ve yargılamadan.
Kendinize iyi bakın. Ölümünüzü değil, yaşamınızı güzelleştirin. ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...