Selam dostlarım, bildiğiniz üzere dün bir karar aldım tatlı abur cubur yok bir süre diye. Evren daha doğrusu ailemin bana bir oyunudur ki akşama tatlılar, gazlı içecekler falan alındı. Bak sen şu işe..
Yemeyeceğim, onların yeyişini falan izlerim muhakak ben sadece hurma kemiriyorum dnwmdnsnd
Böyle konuştuğuma bakmayın ben cidden çok seviyorum hurmayı ve ciddi anlamda beni idare ediyor, bunca zaman o tatlıları, yemekleri yedik, gazlı içecekleri içtik bu hale geldik.
Şimdi göz hakkı, kul hakkı olaylarına giremeyeceğim kendimi, kendimizi terbiye etmemiz lazım. Yemedik diye ölmeyiz aksine kilo almaz, kilo veririz.
Zaten istikrarlı ilerlediğim şu yolda hiç bozmaya ve onu bunu yemeye niyetim yok çünkü aynaya bakınca kendimi incelmiş hissediyorum. Belki sadece psikolojik, belki gerçekten inceldim bilmiyorum ama gayet iyi hissettiğim ortada.
Sürekli ölçüm yapmam lazım aslında ama şuan aklınıza gelen tartı ile yapılan ölçüm değil, adını yanlış biliyorsam afola mezura ile yapılan ölçüm.
Çünkü bazen rakamlar düşse bile görünüşünüz değişmeyebilir, bazen görünüşünüz değişse cidden gözle görülür bir incelme yaşarsınız ama kilonuz 2 kilo fazla çıkar.
Yani bu nedenle bence kilo verirken en iyisi mezura ile ölçüm yapmanız teker teker kol, alt bacak, üst bacak, göğüs, alt ve üst karın ölçülmeli. Bu nedenle her zaman diyeceğim tartıdaki rakamlar sizi yanıltmasın, kanmayın aa az kilo verdim, çok kilo verdim demeyin.
Burdan hepinizle ayrı ayrı ilgilenmeye çalışıyorum ve mesajlarınıza geri dönüş sağlıyorum kıyaslamak değil amacım ama hala kafasında bitiremeyenler var.
Şöyle bir örnek vereyim 2 kişi var mesela ikiside kilo verebileceği imkanına inanmıyor, asla yapamayacakmış gibi geliyor ama biri umutlu ben bir şeyler için çabalamak istiyorum, sporunu yapıyor, düzenli beslenmeye çalışıyor ve cidden bunlara uyuyor.
Lakin bir diğeri ise hep erteliyor, yapmayacağını, istemediğini söylüyor. Evet hiç kolay değil çok zaman alan bir olay ama şöyle düşünün burada kim sizce er ya da geç bir sonuca varacak?
Bu arada bu iki tiptede birilerini örnek vermedim şuan aklımda kurdum, izlediğim bir videoyu uyarlayıp anlattım.
Yani hepinizin aslında cevabı belli inanmasa bile çabalayan, dikkat eden insanın bir yere geleceğini biliyoruz. Peki bu insan, çabalayan kişi neden sen olmayasın?
Hiçbir şeyden kaçmanıza gerek yok, her zaman siz bu kiloyu vereceğinize inanarak bir yola başladığınız an zaten çok iyi sonuçlarla karşılaşacaksınız.
Aslında hepimiz kilo vermek için neyi yapmamız gerektiğini gayet iyi bilirken bu durumu kendimiz için zorlaştırmak cidden çok yorucu, bunun sonucuyla tabii ki de yavaş yavaş bir boşvermişlik ve asla yapamayacakmışsınız gibi bir his oluşuyor.
Bu gayet doğal çünkü kafamıza hep o geçmiş geliyor ve kurup duruyoruz, olmayacağına inanıyoruz ama onca denemesine rağmen sürekli pes etmiş olan ben bile şuan iyi yerlere gelmek için çabalıyorum, sizin benden ne eksiğiniz var ya da diğer kilo veren insanlardan farkımız ne?
Bu durumu daha fazla istemiyorsak bir yerlerden başlamanın tam sırası, ertelemeye ve bahane bulmaya hiç gerek yok.
Birçoğumuzun kötü günleri oluyor bu zamanlarda pes etmek doğru değil çünkü mantıklı düşünemiyorsunuz bu nedenle asıl bu başladığınız işe daha sıkı sarılmalısınız ve biraz olsun o durumlardan zor olsa bile sıyrılmalısınız.
Çünkü bu sizi sadece bu zamanlarda daha çok hareketsiz ve duygusal açlığa yönlendirir, bunun sonucunu zaten hepimiz biliyoruz.
Su içmenin öneminden her zaman bahsediyorum, metabolizma hızlanıyor, toksin, ödem ne var ne yok gidiyor, yağ yakımı hızlanıyor falan diye ama içemediğini söyleyen arkadaşlar var.
Sizin için bu durumu erteleyip birkaç tarif bölümünü bekletmek istemedim çünkü bu çok önemli bir mesele o yüzden bir tarif yazacağım lütfen suyu çok gereksiz bulan, midesi bulanan ya da herhangi bir şey bu tarifi uygulayıp sularına aroma vererek içebilirler.
Buraya malzemeler yazacağım istediğinizi seçebilirsiniz ve birkaçını aynı anda da seçip uygulayabilirsiniz fark etmez.
-tarçın (toz veya çubuk fark etmez)
-limon
-elma
-salatalık
-maydanoz
-istediğiniz veya suya uyabileceğini düşündüğünüz meyveBunun birini veya birden fazlasını seçin ben şuan limon ve elma seçtim diyerekten tarifi vereceğim.
Öncelikle bir tencereyi ağzına kadar su ile doldurun, limon ve elmayı 4'e böl, sonrasında 15-20 dakika arada karıştırarak bunları ocakta kaynat. Birkaç dakika bekle ve sonra sürahiye bu suyu koy istersen limon ve elmayı içine koyma fark etmez. Hemen ardından bunu 1 gün veya soğuyuncaya kadar bir süre beklet ve sonra afiyetle tüket.
Umarım anlayacağınız şekilde anlatmışımdır, lütfen aramızda su içemeyenler olursa bu tarifle için cidden tatlı bir aroma veriyor.
Ve bu arada benden yazmamı istediğiniz herhangi bir konu için mesaj atabilirsiniz, bu zamanlarda aklınızda olan şeyleri cevaplamayı ve buna dair bölüm yazmayı çok isterim. Bana özelden veya yorumlarda belirtebilirsiniz.
Kendinize iyi bakın 🏁
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...