Hayatımızda hep yeni bir karar alıyoruz, hep bir yeni sayfa açıp, bir şeyler yapacağımıza dair sözler sarf ediyoruz.
Şimdi verdim kararımı deyip emin adımlarla ilerlerken önümüze birçok engel çıkıyor. Sanırım kilo verme de buna dahil.
Çünkü ne zaman kendimizden emin olsak, başlasak, değişmek istesek hep bir engel çıkıyor ve bizim için ya korkulu bir hal alıyor ya da asla başlayamıyoruz.
Her adımda bir tökezliyoruz ve gözümüzde çok büyütüyoruz. Dünyada tek kilolu insan bizmişiz gibi, tek yemeyi seven bizmişiz gibi, asla bir yerlerden başlayamayacağımızı düşünüyoruz.
Çünkü başlayınca sonucun değişmeyeceğine inanıyoruz, hiçbir zaman o zayıf olacağımız zamanı göremeyecekmişiz gibi geliyor.
Hep bir döngü halindeyiz en önemlisi gereksiz yemek yiyerek anlık bir mutluluk yaşıyoruz, sonra mutsuz oluyoruz ve kendimize üzülüyoruz. O mutsuzluğu yeniden yemekle geçirmeye çalışıyoruz derken bu örüntüyü asla yıkamıyoruz.
Sen 1 hafta uğraşınca 1-2 kilo verebiliyorsan diğerlerini niye asla veremeyesin? Zaten bütün kiloyu çok, gereksiz, keyfin için yiyerek almadın mı? Tam tersini yaparak ve sadece ihtiyacın olanı yeyince neden kilo veremeyesin?
Evet kolay bir süreç değil, kabul ediyorum. Ödemler, toksinler falan çok kolay gidiyor ama önemli olan yağ kaybetmek ve onlar insanı bazen zorluyor. Her yağdan 1 kilo verdiğinde vücudunda 4 tane margarin boyutunda yağ gidiyor aslında biliyor muydun? Bu da senin 1-2 beden küçüldüğünü ve olduğundan daha ince ve zayıf görünmeni sağlıyor.
Bazen o kilo vermen duracak, neden veremiyorum, işte yine başa sardık diyerek hiçbir şeyden habersiz bırakıp eski düzenini alırsan evet kiloyu mislisiyle geri alırsın.
Aslında vücudunun artık şoka ihtiyacı olduğunu ve senin koyduğun düzene alıştığını, bir şeyleri değiştirmeni istiyor sadece.
Her gün yeni bir güne kalkıyoruz ister 5, ister 10, ister 50 kilo fazlalığın olsun hep aynı senle gözünü yeni güne açmaktan, değişmek istesende bir yerlerden başlayamamak cidden yetmedi mi?
Fazla kilonun kimseye bir faydası olmaz bunu sizde biliyorsunuz zaten, bırakın çevrenizin ne dediğini falan. Çünkü asla yapamayacağınıza inanırlar ve bunu sizede aşılarlar.
Bu kaçıncı deneyişin derler, yapamayacaksın derler, yakışmayacak derler.
Kilonun yakıştığı insan Allah 'ın vip kulu falandır ve genelde kimseye yakışmaz en önemli etken sensin zaten. Sen kendine yakıştırmıyorsan yakışmıyordur bu kadar basit ve kimseyi dinlemene gerek yok.
Ve eminim hepiniz ayrı ayrı güzelliklere sahipsiniz, kendinizde kusur bulup durmayın çünkü kusurlarınızla güzelsiniz. Kilo vererek daha güzel olacağımıza, mutlu olacağımıza inanıyorum.
Sonuçta kim kendine giydiği bir şeyi yakıştırdığında, kolaylıkla istediği kıyafeti bulunca, iki adım atınca yorulmadığını fark ettiğinde, gereksiz vücudundaki şişkinlikler olmayınca mutlu olmaz ki? Bu mutluluğu yaşayacağını bildiğin halde hala yakışmayacağını ve yapamayacağını mı düşünüyorsun?
Sen çok mutlu olacaksın, bunu biliyoruz.
Dün kaçamak günümdü kaç zamandan sonra ilk defa abur cubur yedim. Bazılarımız bunu kendine hak görmüyor ve en ufak bir kaçamakta bile çöp oldu her şey diye üzülüyor. Yapman guzularım nxsmdmsmdm
Arada bir çok yediniz, abur cubur yediniz vs. diye ölmezsiniz ve kilo almazsınız merak etmeyin. Bir sonraki gün veya diğer öğünü daha az yer ve dengelersin.
Kiloyla daha fazla hayatınızı mahvetmeyin, anında ve tek bir günde olmayacak haliyle zaman alacak ama sonunda olacak.
Artık burdayken, okurken ve değişmeyi beklerken ertelemek, kaçmak, bahaneler üretmek saçma. Ne kadar erken başlarsanız o kadar erken istediğiniz kendinize kavuşursunuz.
Şimdi sizinle minik bir test yapalım yeniden. Çok sevdiğiniz birini düşünün, bu kim olursa olsun. Anneniz, babanız, sevdiğiniz insan, arkadaşınız fark etmez. Onun kendine zarar vermesini, hep üzülmesini ister miydiniz?
Kendine hep sonucunu bildiği bir kötülüğü yapmasını ister miydiniz?İstemezdiniz diye umuyorum, sevdiğiniz insanlara verdiğiniz bu değeri birazda kendinize verin. Kendi iyiliğiniz için bir şeyler yapın ve sonucunun kötü olduğunu bildiğiniz yanlışları yapmayın.
"Bedeninize, çocuğunuza bakar gibi bakın."
Hoşçakalın 🌸🐣💕
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...