Yine her konuya az az değineceğim bir bölümle sizlerleyim pattis dostlarım.
Bilmiyorum, motivasyonumu korumak için her gün bölüm yazmak bana iyi geliyor. Siz sıkılıyorsanız eğer bölümleri biriktirin sonra okursunuz.
Ama size bir şeyler anlatmak ve paylaşmak hoşuma gidiyor. Hele biraz bile olsa ya da başlamanıza vesile olmak, size faydamın olacağı düşüncesi beni mutlu ediyor.
Diyet yapanlar var mı? Bilmiyorum. Şunu söyleyebilirim ki, diyet sizi çok güzel yerlere getirebilir, getirecekde eminim.
Sonrasında bırakmamak şartıyla hiçbir zaman zayıflayınca eski benliğinize dönmemeniz lazım. Geriye verdiğini kiloları almamak için.
Sürekli dikkat ederek yaşamalıyız, bir düzene sokmalıyız hayatımızı.
İşte bu yüzden ve diyet mantığı bana uymadığı için ben adını sağlıklı beslenmek diyorum.
Aralarında pek bir fark yok, ikisinde de belli bir ölçüde yiyorsun. Ama sağlıklı kilo vermede bu durum biraz daha güzel geliyor benim gözüme.
Birinde günde belirli bir kalori alacakken veya ara öğünlü bir beslenme yapacakken ben her şeyden tabii ki de sağlıklı olan her şeyden belirli bir ölçüde yiyorum.
Bu hususta vücudunuzu tanımak çok önemli klişe gelebilir ama çok doğru. Mesela size neyin iyi gelmediğini düşünüyorsunuz fast food diyelim, bunu eskisi gibi 1 ayda 5-6 kez belki daha fazla yemek yerine 1 ayda 1 kez ye.
Ya da 2 öğün, 3 öğün, ara öğünlerle beraber 6 öğün, 4 öğün vs. vs. gibi birçok yöntem var hangisi sana daha iyi geliyorsa ona göre kendine yeme içme düzeni yapman lazım.
Ben bana 2 öğünün iyi geldiğini düşünüyorum çünkü oldum olası öğlen yemek yemekten haz etmiyorum, kahvaltı ise vazgeçilmezim diyebilirim.
Bir zamanlar ara öğünlerle beraber 6 öğün beslenmeye çalışmıştım ama cidden ne bünyem, ne fiziğim, ne psikolojim bu durumu kabullenemedi.
Kendimi böyle böyle sorgulayarak bu sonuca vardım ben 2 öğün insanıyım sabah ve akşam öğlenleri ise bir şeyler içmek benim için çok ideal bir düzen.
O yüzden güzel bir kahvaltı yapıyorum, öğlen vakitlerimi içeceklerle yani su, yeşil çay, kahve gibi şeylerle değerlendiriyorum ve akşam yine güzelce yemeğimi yiyorum.
Kulaktan duyma şeyleri uygulamıyorum. Çünkü bu sadece basladığım işi bırakmama vesile oluyor.
Sizde uygulamayın, mesela ben burada size ekmeği bırakabilirseniz bırakın diyorum. Ama bünyeniz alışık olmayabilir, ben öyleydim başlarda asla bırakamıyordum. Ki zaten bırakırsanız bir daha baslamayın yoksa geri alabilirsiniz.
Uzun zamanlarımı aldı, azar azar yemeye başladım. 1 bütün ekmek yiyebiliyordum tek öğünde sonradan yarıma düşürdüm, sonra biraz zaman verdim kendime ve biraz daha biraz daha diyerek azalttım.
Sizde azaltabilirsiniz illa bırakmanız şart değil, dozunu aşmadıktan sonra eğer sıkı bir diyet yapmıyorsanız ve bunu hayatınıza geçirmeye çalışıyorsanız her şeyi ölçülü yiyebilirsiniz. Bu ekmek, makarma pilav, şeker, tuz için geçerli bir şey.
Ölçülü ve dengeli yedikten sonra her şeyden yiyebilirsiniz.
Malum evden çıkmak bu aralar çok tehlikeli, korona virüsünden dolayı. Gezemiyoruz, hava alamıyoruz, yürüyemiyoruz. Evde hareketsiz kalıyoruz.
Size destek olsun bu süreçte diye tarifler verdim tabii ki de vermeye devam edeceğim. Elimde daha çok detokslar, kürler, sular var.
Yeniden söylemem gerekirse bunlar tek başlarına sizi anca bir yere kadar götürebilir. Bir yere kadar kilo vermenize yardımcı olur. Ama siz yediklerinize, içtiklerinize dikkat etmez, uyku düzeni elde etmez, hareket etmezseniz maalesef bir süre sonra etkilerini kaybedebilir.
Gönül isterki elimde bir sihirli değnek olsun ve hepinizi ayrı ayrı ideal kilonuza, fit bir görünüşe büründüreyim.
Sadece aracı olabiliyorum, bu yola başlamanız için en sağlıklı yöntemleri paylaşmaya çalışıyorum.
Sizinde bir şeyler için mücadele vermeniz gerekiyor. Aynada kendinizi görünce gülümseyebilmeniz için. Göbeğinizi açıp sap şap vurmayı kimse istemez.
Farklı uygulamalar var, 15-30 dakika bile olsa size ter döktürecek, faydalı olabilecek.
Her ne olursa olsun hareket şart arkiler, ter dökmeden bir yerlere gelinmiyor. Hiç yoktan yine diyorum hep diyeceğim açın oyun havalarını evde saçma sapan oynayın, hoplayın, zıplayın, evinizi toplayın, eğilin, kalkın.
Az çok bu durum sizin sıkılaşarak ve daha fit görünmenizi sağlayacak.
Bu durumda da kendinize güveniniz ve sevginiz aratacak, hareketlerinizi kısıtlamayacaksınız.
Aslında şuanda bile kendini sevmeyi öğrenmelisin dostum. Çünkü önünde uzun yıllar var ve sen bu vücuda, bu görünüşe sahip olmak zorunda değilsin.
Geç artık aynanın karşısına ve ne istediğini gör, bakınca kendini beğenebileceğin kişiyi görmek istiyorsun, fazlası olan seni değil, göbeği sarkan seni değil, bıngıl bıngıl etleri olan seni değil, yandan up uzun bir yol gibi görünen seni değil, birleşmiş baldırları görmek zorunda değilsin.
Kaç kere başlamış pes etmiş olsanda şuan yeniden başlamak zorundasın ve eğer ertlersen asla senin için o doğru zaman gelmeyecek.
Yavaş yavaş sağlık problemlerim çıkmaya başladı ve eğer kilo artışım olursa bu durum daha kötü sonuçlara yol açacak, ve kilo vermem biraz daha zor olabilir sizlere göre ama bu benim için engel değilse, ben pes etmiyorsam sizde etmeyin.
Çünkü sağlığınız bozuluyor ve her bir kiloda bozulmaya devam ediyor. Kilo vererek birçok sağlık sorunu azalıyor, bitiyor. Hangimiz istemeyiz sağlıklı olmayı? Artık doktorun biraz kilo versen iyi olur, geçer laflarını duymaktan bıktım.
Kendimi önemsiyorum, kendimi seviyorum. Kendize değer verin, bir anda kilo veremeyeceğinizi fark edin. Elbet o günün geleceğini bilin, hedefinize ulaşacağınızı bilin.
Daha bu yolun 6. günündeyim, çok güzel ilerliyorum. Umarım hep boyle olur.
Ama bende bir insanım ve pes etmeye yaklaşıyorum, pes etmeyi düşünüyorum. Daha düne kadar aynaya bakıp 'bir işe yaramıyor gibi' demeye başladım. Daha 4.-5. gündeyim oysaki bunu demem kendime ve başladığım işe büyük bir saygısızlıktan başka bir şey değildi oysa.
Ve kendimi bugün fark edebileceğim şekilde inceldiğimi (abartılacak kadar değil tabii), kilo verdiğimi hissettim.
Hâla eve bir tartı aldırmadım ama aldırmayı düşünüyorum sürekli tartılıp ruh hastasına dönüşmek istemiyorum, ama öğrenmek gerekli.
Tartıya çıktığımda kıracakmışım gibi bir his oluşuyor her defasında içimde çok saçma ama bunu bir türlü yenemedim, her defasında korkarak çıkıyorum tartıya ve kırılmasın diye dua ediyorum içimden dnekcmekcmekxnekfmdk
Of gereksiz kilolu komplekslerim beni güldürüyor düşününce.
Ve benim bu dönemde dikkat ettiğim en önemli şeylerden birisi karın guruldaması evet bu ama yemek yemek için değil. Tokken karnım guruldarsa midemin küçüldüğüne dair bir inancım var ama kahretmesin ki annem her defasında üşütmedendir, sıkı giyin demesi biraz moralimi bozuyor açıkcası djwkxmemxmdm
Geceleri karın gurultusuyla uyumak bana değişik bir zevk veriyor anlatma tarzıma sıçcam artık NSKDNENXKEDN
Yani şöyle demek istiyorum aç uyumak falan beni mutlu ediyor, zaten uyumadan önce yoğurt yediğim için bu durum ben uyuyuncaya kadar biraz bastırılıyor.
Bu bölümde çok konuştum ve tavsiye verdim. Umarım uyacağınız şeyleri kendinize almışsınızdır, hepinize bir şeyler katabilmişimdir.
Lütfen bir yerden başlayın, azaltın, bol su için. Kendinize değer verin ve sevin.
Görüşmek üzere..🤾♀️🤾♂️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
Chick-LitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...