Motivasyonumsu

321 33 24
                                    

Harika bir başlık ve Türkçe 'yi katlediyorum evet. :d

Tam 1 aydır birçok bölüm yazdım, birçok bilgi verdim, kiminde doğru bir şey dedim, kiminde yanlış, bazen çok açık konuştum, bazen üstü kapalı.

Bazen kendimi burda ifade etmeye çalıştım sizi anladığımı ve bu dünyada tek kilolu olan sizin olmadığınızı anlatmak için birçok kusurumu yazdım bazen sarkan göbeğimden, bazen birbirinden ayıramadığım baldırımdan ya da zayıflasam bile asla geçmeyecek olan çatlaklarımdan. Evet çatlaklar hiçbir zaman geçmiyor.

İnsanların ağız dolusu gülüşlerine, garipser bakışlarını, alaycı sözlerini anlattım. Birçok kez kalbimin kırıldığını, yastığa kafamı koyunca uyuyamayıp, bazen ağlarken uyuyakaldığımı anlattım.

Bazen aşırı utanıp 'yerin dibi olsada girsem' dediğim zamanları anlattım, bazen hayatıma giren insanları anlattım. Ve en çok 'arkadaşlar şunu yeniden yapacağım, ara verdim, şunu deneyeceğim' dediğim zamanları.

Sürekli anlattım, bir şeylerden bahsettim. Her şey kolaymış gibi sözlerimle size aktarmaya çalıştım. Gerçekten çabaladığımı size göstermek için, kendimi sürekli kabullendiğimden bahsettim ki sizde kendinizi kabullenebilin diye.

Pes etmeyin dedim 'onu da yesen, o sporu yapmasanda' pes etme dedim. Hele bir insan için asla pes etme dedim, sadece bu konuda size bencil olmayı aşıladım.

Çünkü birilerinin bizi üzmesine, sinirlendirmesine ve pes ettirmesine o kadar meilli insanlarız ki sanki sadece biri gelse bir şey dese, yapsa da her şeyi bir anda bıraksam der gibiyiz.

Bugün ilk defa anneme kendimi açıklamaya çalıştım, kilolu olduğumu kabullendim çünkü daha nereye kadar kandırabilirim kendimi?

"Ben kiloluyum, spor yapmam lazım, normal insanlar gibi yemem lazım, sağlığımın geri kazanmam lazım, aynaya bakınca gördüğüm görüntüyü sevmem lazım.." gibi birçok şey söyledim.

Belki bininci anlatışımdır bu anneme, ailem bile hep kiloma laf ederler ama hiç yardım etmez, uyarmazlar.

Bazen spor yapınca 'asla zayıflayamayacaksın' diyen gözlerle bakarlar, boşuna yapıyormuşum gibi gelir onlara.

Ve diğer insanlar kolay kolay yüzüme bakmazlar, tanıyınca severler ama hiçbir zaman görüntümden başta bana adım atmazlar, çünkü ben kiloluyum.

Parmaklarım ince ve uzun değil, boyum uzun değil, saçlarım düz ve sönük değil, belirgin yüz hatlarım yok, yüzüm pürüzsüz değil ve vücudumda beni ben yapan izlere sahibim.

Yani kilolu bir insanın daha neye sahip olması gerekiyorsa her şeye sahibim ama artık aynalardan kaçmıyorun, bakınca sürekli kendime isyanlar etmiyorum.

Ama bence bir insanı insan yapan en önemli şeye sahibim bir insanın ne kusurlarına, ne dış görünüşüne hiçbir şeye takılmıyorum, laf etmiyorum, tuhaf gözlerle bakmıyorum.

Evet, bazen diyorum 'iyi ki kilolu olmuşum' sürekli hayatımı zayıf biri olarak devam ettirseydim, ergenlik çağında hiç kilo almasaydım, benimle hiç dalga geçilmeseydi ve saydığım onca şeye maruz kalmasaydım belki ben de o insanlardan biri olurdum, sürekli dış görünüşe önem veren ve insanların kusurlarına laf eden birisi olurdum.

Vücudumdaki çatlaklar, izler kilodan kaynaklı olan utanılcak her türlü şeyler onlar beni ben yapan ve vücuduma attığım imzalarım, vücudumun kendi kendine yapmış olduğu dövmeler sadece.

5-10-20-30 ne kadar kilo vereceksiniz o beni ilgilendiren bir şey değil, hepimizin aynı şeylere sahip olmasıda gerekmez zaten ama bunlar benim kusurum ve kendimi böyle kabullendim belki saatlerce kendimi inceledim aynada.

Kolay olmadı kendimi kabullenmek ama kendimi üzmek ise sadece güçsüzlük olurdu. Beni daha dibe batırırdı ve ben artık bunu istemiyorum.

Belki 2, belki 5 ay sürecek kilo vermem. Kim bilir belki birkaç ay boyunca tartıdaki rakamlar hiç değişmeyecek ya da az bir fark olacak.

Bunlara takılacak kadar bile umursamıyorum artık çünkü elbet ben pes etmedikçe hayalim gerçek olacak.

Bir şeyler için fedakarlık yapmazsam, o koca popomu kaldırmayıp spor yapmazsam, o sürekli ne atsam içine çeken belediye çöplüğü gibi mideme dur demezsem asla amacıma ulaşamam, ulaşamayız.

Kolay bir şey demiyorum, şu sürede vereceğim demiyorum çünkü farklıyız aynı boyda, aynı kiloda, aynı yaşta olsak bile farklıyız, verme hızımız, iradelerimiz farklı.

Bu 1 ay boyunca bile birçok kez spor yaptım - bıraktım, bazen yemelerime dikkat etmedim ama hiçbir zaman bıraktım demedim yarın yeniden bir şeyler için uğraştım.

Ve bugün bir şeyin daha farkına vardım ben saçma bir şekilde hemen her şeye bağlanabiliyor ve çok benimseyebiliyorum.

Bu kitabı ve sizleri fazlasıyla benimsedim, kiminizle konuştum, kiminizle hiç konuşmadım aynıyız dedim, kendim ne yaparsam, ne bulursam sizinle hemen paylaştım.

Amacım yanlış ve zararlı bilgiler vermek, okunmak, oylar falan hiçbir zaman olmadı, olmayacakta.

Ve bugün aynanın karşısına geçip baktığımda ise sadece aklımda siz vardınız, hem kendim için hemde ben yaptım sizde yapabilin diye daha çok hırslanacağım adına kendime ve size söz verdim.

Tekrar burda söylemem gerekirse hepinize söz veriyorum hem ben, hem siz bunu başaracağız. Kusurlarımızla kendimizi kabulleneceğiz, biz kimseye benzemek zorunda da değiliz.

Güleceğiz, eğleneceğiz, istediğimizi yapacağız ve dış faktörler -yani diğer insancıklar- sadece biz duyunca varlar, biz onlara karşı kör ve sağır olunca, yoklar. O yemekler elini almak için attığında varlar arkanı dönüp gittiğinde yoklar, spora kalkmadan önce birçok bahanen var ama ayağa kalktığın anda devamı gelecek ve kendini hiç olmadığın kadar iyi hissedeceksin.

Biraz olsun kendimize karşı çıkmayı, mücadele etmeyi öğreteceğiz, zor olacak ama olacak diyeceğiz. Bu yemek yeterli, hareket etmem lazım, su içmem lazım, bu zararlı, sağlığımı düşünüyorum dememiz yetecek.

Aynaya bakınca asıl bizi görmek için tam şuan çalışmamız lazım, kaytarmak yok. Ne kadar sürerse sürsün sonunda olacak. Aranızda birçoğunuz bu gerçeği kendine inandıramıyor biliyorum ama yalancıktan inandırıverin. Gibiymiş gibi yapın taktiğiyle aynı.

Bu kitap her zaman diğer kitaplardan daha farklı olacak ve biz 5 ay sonra şuanki bizden daha farklı olacağız kimimiz zayıflamış, kimimiz yine zayıflamış olacak. Kilolu olmaya yer yok hepimiz illa ki zayıflayacağız, kendimize bunu yapacağız.

Kendiniz için doğru kararlar alın :')

Zayıflama/MOTİVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin