Evet ve o beklenen, sorularınızın cevaplanacağı bölüme geldik. Şimdi bir bir hepinizin soruları cevaplanacak onda aklınız kalmasın hatta sadece sizin değil arada benim sorularımda olacak. O zaman hadi bölüme geçelim, umarım beğenirsiniz size şimdiden keyifli okumalar.
Soru: Öncelikle merhaba, genel olarak bana kendinden bahseder misin mesela adın ne, yaşın kaç, nelerle uğraşıyorsun, okuyor musun?
Cevap: Merhaba adım Narin, 19 yaşındayım, üniversite öğrensiyim ve mühendislik okuyorum.
Soru: Sanırım en çok sorulan sorulardan ve merak edilen şeylerden birisi ne kadar sürede kaç kilo verdin, kaçtın ve kaç oldun?
Cevap: 1 senede 24 kilo verdim, 80 kilodan 56 kiloya düştüm.
Soru: Şuan güncel kilon kaç?
Cevap: 55
Soru: Kilo verme sürecinde kilo aldığın, kilo veremediğin zamanlar oldu mu?
Cevap: Sanırım beni en çok zorlayan soruya geldik, evet bazen tartıda fazla kilo gördüm ama bu beni hırslandırdı. Kilo vermediğim süreçte sabrımı bozmadım çünkü diyetisyenim bunu anlatmıştı.
Soru: Kilo verme sürecine nasıl karar verdin, kaç yaşındaydın?
Cevap: 17-18 yaşlarımdayken karar verdim, 12. sınıftım. 12. sınıfta gelecek için sınav olurken, gelecek için sağlıklı olmam lazımdı. Kendim için spora başladım, belki de bu yüzden çok sabrettim. Kendim için bir şeyler yapabilmek için.
Soru: Tatlı kriz anların oluyor muydu, oluyorsa nasıl bastırıyordun, o anlarda ne yapıyordun?
Cevap: Tatlı krizleri ve 80 kilo olan patates (diğer kelimeyi boşverelim :) Narin, o zamanlar ağlayıp odadan çıkmıyordum zaten kilo vermeye başladığımdan beri kendi odamda yemek yeme kararı almıştım böylelikle sadece kendi önümdekileri yiyordum, arada meyveli yoğurt yiyordum o zamanlar cidden zordu ama zamanla irademi yendim.
Soru: Sıkılaşmak için sence ne yapılmalı?
Cevap: Bence kesinlikle spora devam edilmeli ve bazı tariflerde yapılmalı tıpkı bu kitapta yazdığın öneriler gibi. Çünkü umut patates Narin 'in ekmeğiydi her şeyi denedim.
Ek cevap: Dayanamadım ama spor ve beslenme harici sıkılaşmak pek mümkün değil, bunlar şart yani devam efendim
Soru: Bu süreçte nasıl istikrarlı olabildin, pes ettiğin anlar oldu mu?
Cevap: Çok fazla pes ettiğim anlar oldu ama moralim bozuk veya pes ettiğim günlerde yürüyüş veya koşu yaptım ve kendime şunu dedim "şimdi değilse ne zaman?"
Soru: Ne tarz sporlar yaptın, belli bir rutinin var mıydı?
Cevap: Belki her gün spor yaptım; yoga, plates, zumba bazen ise koşu ve yürüyüş ama durmadım boş vakitlerimde bile basit hareketler yaptım.
Soru: Kaç öğün beslendin?
Cevap: 2, akşamları yemek yemeyi sevmiyordum.
Soru: Motivasyonunu kaybedince ne yapıyordun?
Cevap: Motivasyonumu kendime aldığım küçük beden tişörtlerle veya zayıfladıkça bol gelen pijamamla sağlıyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...