Sürekli kararlar veriyoruz, bir değişiklik bekliyoruz ve durmaksızın hayaller kuruyoruz. Her gece yatmadan önce bu durum kafanızda belki bin defa kuruyorsunuzdur.
Evet, bunlar çok iyi. Hayal kurmak, yeni kararlar almak, değişiklik beklemek sizin bir şeylere başlamak için adım atmak istediğinizin bir göstergesi oluyor.
Nedensizce ise kimimiz bunları sadece düşünmekte bırakıyor ve uykuyla beraber kendini zihnen, bedenen her anlamda sıfırlıyor. Artık unutuyor ve günümüzü yine yemek yiyerek, hareketsiz kalarak geçiriyoruz.
Akşam, gece yatmadan önce sen bir karar almıştın ne ara unuttun? Neden sadece düşündüğünle kaldın ve hala bu durumda olmazken kendini böyle olmak zorundaymışsın gibi zorluyorsun, aynı devam ediyorsun hayatına?
Unuttuğunla kalıyorsun diyelim ama sonrasında yine düşünüp duruyorsun peki kendini bu olmadığın kişiye daha ne kadar hapsedeceksin?
Sen bu değilsin, bu gördüğün kişi sen değilsin. Kendini buna daha ne kadar zorlayacaksın nereye kadar unutacaksın, hedeflerini, hayallerini, isteklerini çöp edeceksin?
Bunun bir sonu yok ve hiçbir zaman olmayacak, sen yemek istedikçe yiyeceksin, zamanla daha çok kilona kilo ekleyeceksin. Yattığın yerden hayallerine kavuşamazsın ve bu durumu değiştirmenin kolay bir yolu yok.
Bir şeyi istiyorsan çabalaman lazım. "Ben istiyorum, çabalıyorum ama olmuyor, neden olmuyor?" Daha belki sen başlayalı en fazla 1 ay olmuştur, kaçırdığın, dikkat etmediğin noktalar vardır.
Belki de içsel değişimini başlatamamışsındır. Evet insanlar hem içsel, hem dışsal olarak 2 şekilde değişirler. Birinde zihinlerin, düşüncelerin değişir ve zamanla gelişir asıl sonrasında isteğinizi doruklarda yaşarsınız ki bir yerlerden başlamak için bu en temel unsur.
İstediğinizde ve o içsel değişiminiz başlayınca bir şeylere emek sarf etmeye başlarsınız sonucunda ise yavaş yavaş, zamanla sizin, aynada gördüğünüz o kişinin değişimi başlar.
Ne güzel başlar ama istediğinizi giyebildiğiniz, zamanla incelebildiğinizi görebilmeniz ve daha fazlası olan her şey. Bu mutluluğu yaşamayı kim istemez?
Özel anlarımız olur, özel mekanlarımız olur, özel insanlar olur gitmek zorunda kalırız. Peki bu özel yerlere, kişilere kendini beğendiğin halde gidebilmek varken, neden kendine eziyet edercesine beğenmediğin senle, kendine hiçbir şeyi yakıştıramayan, her yerini dert eden senle gitmek istersin? Bu sadece kendine eziyet olur.
İsteksiz ve umutsuz yaşamayı hiçbiriniz, ben dahil hiçbirimiz hak etmiyoruz ve etmeyeceğiz. Zaman alacağını ve büyük bir sabır işi olduğunu her zaman söylüyorum ama bir adım atınca devamı geleceğine inanın.
Her zaman başlayın dememin sebebi evet belki başlıyoruz ama nedense hemen bırakıyoruz, kendimizi durdurmayı bilmiyoruz. Sanıyor musunuz ki ben hiç zorlanmıyorum, çok istediğim şeyler oluyor yemek istiyorum, bazen bıkıyorum spor yapasım gelmiyor ama sonuç aldığıma ve alacağıma inanıyorum. Zaten bizi daha mutlu bir sona götürecek olan o inancımız değil midir?
Her şeye başladığım anı unutmuşum sırf sağlık problemlerimden artık bıktığım için bu yola başlamıştım, yarın dememiştim, pazartesi dememiştim, ayın herhangi bir zamanını beklememiştim anneme "benim kilo vermem lazım, daha fazla dayanamıyorum" dediğim tam o an başlamıştı her şey.
Bunu bu zaman diliminde, yediklerine dikkat et Deniz, spor yap Deniz, pes etme Deniz, insanlara yapabildiğini ve yapabileceğini göster Deniz diyerek sadece kendimi buna odakladım, kimi zaman aklımdan bırakmak dahi geçse bile yine yılmadan devam ettim ve etmeye devam ediyorum.
Ama dün gece yeniden kendime bir kez daha benim için bu durumun ne kadar önemli olduğunu anladığım bir videoyla karşılaştım, hastalığımdan bahsediyordu. Bir tedavisi yok, geçmiyor ve asla bir ilaçla tedavi edilebilecek bir şey değil. Belki bu kadar büyütülebilecek bir şey değil ama benim hem görünüşümü, hem sağlığımı git gide değiştirebilir. Benim o an tek yapabildiğim şey ağlamak oldu, çünkü bu durum sağlığımı bozuyordu.
Ben kendimi durdurmazsam eğer bu durum devam edecek ve azaltmanın tek yöntemi, geçer mi bilmiyorum ama kilo vermek. Evet kilo verince kurtulacağım ve daha mutlu olacağıma eminim. Ve bu nedenle bir kez daha ne amaçla başladığımı, ne için çabaladığımı hatırlamış oldum.
Belki sizin bir sağlık probleminiz yoktur ama bu olmayacağı anlamına gelmez, gereksiz vücudunuzda yer edinen bütün kilolarınız yavaş yavaş sizi ele geçiriyor. Gelecek zamanınızı düşünün ve güzel bir son için, güzel bir başlangıç yapın.
Siz kimseyi dinlemek zorunda değilsiniz, bu durumunuza üzülmek zorunda değilsiniz ve en önemlisi kendinizi gizlemek zorunda değilsiniz.
Tam şuan düşmek üzere misin, kendinden emin mi değilsin, motivasyona mı ihtiyacın var, geri kalk ayağa çünkü daha fazla bu halde olmak istemediğini biliyorsun ve motivasyon için kimseye ihtiyacın yok çünkü zaten zamanla herkes senin başarını fark edecek.
Bu dönemde birçok şeyi fark ettim, duygusal açlık. Birçoğunuz duymuştur, canın çekti diye, acıktın diye değil alıştığın için, bir boşlukta olduğun için, mutlu olduğun için yiyorsun.
Bugün bir şey okudum cidden duygularımızın bir dili olsaydıda konuşsaydı diyordu. Üzüldüğünde git ağla ama yemek yeme, mutlu olduğunda hopla zıpla gül ama yemek yeme gibi birçok duyguyu konuşturup bir şeyler diyordu. O kadar haklıydı ki.
Alıştığın için değil, acıktığın için yemek ye. Hiçbir şeyin fazlasına gerek yok, sadece doyduğunu hissedebil fazlasına zaten ihtiyacın kalmayacak. Kendini ve vücudunu dinle ve kendine iyilikler yap, pişman olacağın kötülükler değil.
Hiç bir zaman nesin, neye benziyorsun, adını, yaşını bilmeden seni hiçbir zaman yargılamadan ve en az senin kadar kilo vermeyi isteyen, her zaman yanında olan ve bu durumu başarabileceğine inanan beni hiç unutmazsın umarım. Bu zamanlarda yanında kimsenin olmasına gerek yok, en büyük destekçin ve sana inanan tek kişi ben olabilirim. Biz bize yeteriz..
Kendine iyi bak güzel insan 🌈
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...