Selam bebekler, sizin yanınıza yine farklı kararlarla geldim. Çünkü birçoğunuz "ben bıraktım, kilo vermiştim ama geri aldım, tekrar başlayamıyorum, o gücü kendimde bulamıyorum.. vs." diyorsunuz. Bundan yola çıkarak sizin de yeni kararlar almanızı ve başlamanızı sağlamak istiyorum.
Önceden kilo verebilen kişi, şimdi de verebilir, önceden o iradeye sahip olan kişi şimdi de olabilir. Veya kilo veremeyen, o iradeyi hiçbir zaman kendinde bulamayan insan dahi kendine uygun bir yol çizip yani kendi hayatına göre plan oluşturarak kilo verebilir.
Ben kimsenin bunu yapamayacağını düşünmüyorum çünkü ben gibi bir insan bile yaptıysa cidden herkes yapar diyorum ---bunu güya asla demiyecektim---
Ama bu konuda çok ciddiyim çünkü artık böyle yaşamak istemeyen, bir süre sonra "yeter ben değişmek istiyorum!" dediğimiz ve sabrımızın sonuna geldiği bir an oluyor hepimizin. En azından bende öyle olmuştu ve o şekilde kilo vermeye başlamıştım.Bu işlerde full disiplin, istikrar ve irade olacak diye bir kural yok. Vücudun bu sürece alışmış ve artık yapmak istemiyor olabilir bu gayet normal ve çok normal bir şey. Herkeste olan bir şeyken sen gelip kendine "yoo herkeste olmuyor, bir tek bende oluyor ve ben iradesiz bir insanım. Asla kilo veremeyeceğim" diyemezsin çünkü bu kendine yaptığın en büyük saygısızlık olur.
Her zaman diyorum, bu durumu kendiniz için zorlaştırmayın. Kilo verme süreci kaydıraktan kaymaya benzemiyor yani demem o ki bir an da istediğiniz kiloya inemezsiniz. Bu kilo verme sürecinizde doğal olarak kilo alacaksınız, kilonuzu vermeniz duracak ve bunlar inanın kilo vermek kadar doğal şeyler.
ARTIK KENDİNİZE YAPAMAM, BENDEN OLMUYOR DEMEYİ BIRAKIR MISINIZ? PARDON SEN KİMSİN Kİ SENDEN BİR ŞEY OLMASIN?!
Bir diyetisyenle konuştum, gelişim çağındayım diye bana bir diyet listesi yazmadı. Yapmam ve uymam gereken şeyleri söyledi, sizinle onları paylaşacağım çünkü doktor ve danışan arasında gizli kalacak bir konuşma veya program yok ortada. Hatta tam tersi bizim yaşam kalitemizi arttıracak türden şeyler paylaştı benimle.
Ben de dedim bunu neden paylaşmıyorum herkesle? O yüzden şimdi başlıyorum. Bu diyetisyen önceden 35 kilo vermiş bir abla o yüzden inanın çok iyi şeyler anlattı bana.
Öncelikle söylemem gerekirse benim gibi daha gelişim çağında olan birine anlattığını unutmayın, çünkü sürekli bunu göz önünde bulundurdu. (11-20 arası yaştaki insanlar) eğer bunun üstüyseniz de uygun olacağını düşünüyorum ama benim yaşımdakilerin daha çok işine yarayacak, üzgünüm.. 🥺
Bana bir diyet listesi yazmamasının nedeni daha gelişim çağında olmam, "vücuduna iyi davran, ağır diyetler uygulama çünkü daha gelişim çağındasın bu seni hem fiziksel hem de psikolojik olarak kötü etkiler" dedi. Yani ilk kuralımız kesinlikle ağır diyetler yapmıyoruz, ki ben zaten hiçbir zaman diyet yapmayan daha doğrusu yapamayan birisiyim. Bunu zaten artık hepiniz biliyorsunuz :)
Paketli gıdalarla, şekerle aramın nasıl olduğunu sordu ben de efsane iyi, aramızdaki bağın bozulmadığını falan söyledim. Her ne kadar artık abur cuburu aramasam bile bu obez psikolojim hala devam ediyor, sevmediğim bir şeyi seviyormuşum gibi anlatıyorum. Deniz, sen iflah olacak mısın kızım? Hiç sanmam..
Ben de hemen ardından komple keseyim mi, yoksa azaltayım mı? diye bir soru yönelttim ki zaten ben baya azalttım abur cuburu, artık aramıyorum ciddi anlamda. Bana komple kesmemi söyledi, hatta eğer 1 ay boyunca hiç yemezsen en az 3 kilo verirsin bile dedi benden de söz istedi ve ben 1 ay boyunca abur cubur yemeyeceğime söz verdim.
Eğer bunu kendime kural olarak koysaydım istemediğim halde yerdim, aslında birçoğumuz da böyleyiz. Ama ben tam tersi zaten yemiyorum, azalttım, tadları kötü ve sevmediğimi kendi içimde kabullenip yememem gerektiğini böyle daha iyi hissedeceğimi kendi içimde konuştum. Bu durum benim için zor değil çok daha kolay bir hal aldı inanın.
Ha bu arada çayınıza şeker de atmayın!Konu paketli gıda olunca ve biz bunu kararlaştırınca ekmek konusuna gelmek istedim. Komple keseyim mi onu da diye bir soru yönelttim, bana şaşıracağınız bir cevap verdi. "Ekmeği sakın bir anda kesme" dedi.
Bunun nedeni ise daha gelişim çağında olduğum için vücudumun enerjiye ihtiyacı olduğunu, ekmeğin bana bu süreçte enerji veren önemli bir besin olduğunu ve eğer bir anda kesersem vücudumun enerji kaybı yaşamasından dolayı kas kaybedeceğimi açıkladı. Bu sorumu şöyle sonlandırdı, ekmeği kesme ama önceden diyelim 6 dilim yiyorsan 4 dilime indir yani sadece azaltman yeterli olacaktır dedi.
Bu duruma çok mutluyum...Her gün bol bol su ve 1 bardak yeşil çay veya 1 fincan kahve içmemi ama yeşil çay ve kahveyi abartmamam 1 tanesinin yeterli olacağını söyledi. Hareket konusuna gelirsek bana yine gelişim çağımdan yola çıkarak ağırlık çalışmamı pek önermedi belki ilerleyen zamanlarda yapmak istersem daha uygun olacağını açıkladı.
Kardiyo yapmamı istedi bunun da ip olurda daha iyi olacağını anlattı çünkü kendisi kilo verme sürecinde sadece ip atlamış çünkü ip atlamayı çok seviyormuş. 500 ile başla bu bile inanılmaz bir incelme ve yağ yakımı sağlayacak vücuduna dedi. Tabi ben durur muyum? Bunu 500 değil, 1000 yaptım çünkü önceden de 1000 ip atlıyordum ama sizin spora alışkan olmayan bir vücudunuz varsa 500 ile başlayın kesinlikle. 💜
Akşamları sebze, çorba, salata yememi önerdi, balık ve tavuk gibi şeylerden protein almamı istedi. Sabah kahvaltısında da her zaman yeyip kendini sıkma ama peynir ve haşlanmış yumurta tercih et dedi.
Bebek gibi bir ablaydı, sanırım biraz aşık oldum.
Kısaca toplamam gerekirse;
-paketli gıda ve şekeri 1-1.5 ay kes
-ekmeği kesme ama azalt
-su iç, ekstra olarak kahve veya yeşil çay iç
-500 ip atla
-sebze yemeği, salata, çorba tüket akşamları
-tavuk, balık yiyerek proteinini al
-sabahları yumurta ve peyniri kendini sıkmadan tercih etBunlar zor mu sizce? Bence hiç değil :) Ve bunu bizce demek istiyorum, bizce hiç zor değil! Tam bugün, şu an benimle buna başlamanızı istiyorum. Bozdum, yapamadım demek bu sefer yok çünkü sadece 1 ay bunu yapacaksınız ve inanın bu çok kısa bir süre.
Kim bilir belki de birçoğunuz bu ay istediği kiloya ulaşıp, yeni yıla istediği kiloda ve vücutta girecek ♥️O yüzden eksiksiz ve tam yapmanızı istiyorum, ben kendime, sana ve hepimize inanıyorum. Git bunları not al ya da sürekli gel bu bölümü oku ne zaman pes etmeye kalksan hemen gözlerini kapa ve sadece 1 ay olduğunu, yeni yıla istediğin vücutta gireceğini hatırla.
YA SEN YAPAMAYACAKSIN DA KİM YAPACAK AYOL HA?
Benimle bu 1 ayda varsan 8890'a Deniz 'in askerleriyiz yazman yeterli! Şaka yapıyorum.. 🤡
Size bu ayın sonunda veya Ocak başlarında değişimlerimi, neler olduğunu aktaracağım. Ve aynı şekilde o gün yorumlarda, mesajlarda sizi de görmek istiyorum.Kendinize inanın 💐
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...