Ben Geldim Hadi Konuşalım!

192 21 32
                                    

Ben geldim, sizinle hem konuşmaya hem tavsiye almaya. İlk defa size bir şey sormak ve fikirlerinizi öğrenmek istiyorum. Bölümün ilerleyen kısımlarında şimdi biraz konuşalım.

Elimde sizin tavsiyelerinizden oluşan birkaç bölüm var en kısa zamanda yazacağımdan ve sizinle paylaşacağımdan emin olabilirsiniz :)

Umarım her şey çok güzel gidiyordur, gitmese bile. Birçok insan kilo verip cidden bir yerlerden başlayıp sonuç alıyor ve bunu benimle paylaşıyorsunuz size minnettarım, beni çok mutlu ediyorsunuz cidden.

Ama herkes bir olacak diye bir şey yok, bir kesimde kendinden umudunu kesiyor ya da yaptıkları işe yaramıyor bu nedenle biraz morali bozuluyor.

Bunlar gayet normal şeyler çünkü herkesin bünyesi bir değil 10 bölüm vardır kiminde 5 tanesi işe yarar, kiminde 3, kiminde hiçbiri bir şeye yaramaz. Ben hepinize uygun şeyler bulmaya çalışıyorum elimden geldiğince.

Şu açıdan bakın sizin vücudunuzu ben değil, siz taşıyorsunuz. Bu nedenle biraz kendinizi dinlemeli ve biraz vücudunuzu tanımalısınız. Bunu her zaman diyorum değil mi? Bazı şeyleri çok tekrarlıyorum biliyorum ama tekrarlamama rağmen kulak ardı eden kişiler var aramızda bu nedenle bir dediğimi bin kere üstüne basa basa söylüyorum.

Vücudunu tanı, ona ne istiyorsa, neye ihtiyacı varsa onu ver. Fazlasını veya eksiğini değil çünkü bu seni bir yerlere getirmez sadece işini zorlaştırır.

Ben 2 öğün besleniyorum arada içecekler meyveler falan çünkü neden vücudum bunu istiyor, bununla yetinebiliyor ve en önemlisi bana bu iyi geliyor. Eskiden ver Allah yesin, her kurulan sofraya oturuyor denilen kişiydim ben çünkü gözüm doymuyordu ve ben doyduğumu hissedemediğimi sanıyordum.

Ama zaman geliyor ayda yılda bir karnım diğer günlere göre daha aç oluyor o zamanlar 3 öğün yiyorum yani bu kendinizi dinleme, tanıma, bilme olayı tek bir günlük bir şey değil. Her gün farklı bir ihtiyacınız olabilir, o gün daha fazla enerji sarf etmişsindir bu nedenle daha çok acıkmışsındır, az yemişsindir bunlar olabilir.

Ben 2 öğün besleniyorum diye senin de 2 öğün beslenmen gerekmez ki bu benim vücudum, benim midem, benim yemek ihtiyacım. Sen kendine göre bir düzende halledeceksin bunu. Deneye deneye bulacaksın, keşfedeceksin kendini.

Sabah çok iyiydim az yedim, öğlen çok iyiydim az yedim, akşam çok iyiydim az yedim ama nasıl oluyor anlamadım Deniz bir anda gece kendimi bir sürü yemek arasında buluyorum. Var mı aranızda daha böyleleri? Nedeni sizce de çok basit değil mi?

"Az yedim" bütün mesele bu mu? Zayıflamak için az mı yemek lazım? Hayır böyle bir şey yok tek yapmanız gereken kalori açığı bırakmak, enerji harcamak, porsiyon kontrolü yapıp daha dengeli, kararınca yemek.

Az yemek sizi sadece bir süre idare eder ama günün sonunda kendinizi mutfakta peynir arayan fare gibi aranırken bulursunuz. Bu işi kendinize eziyet haline getirmeyin lütfen, sonra çok üzülüyorsunuz.

Siz her yapamıyorum, olmuyor dediğinizde ben düzeninizde bir yanlış buluyorum. Kiminiz su içmiyor, kiminiz hareket etmiyor, kiminiz ihtiyacı yokken çok fazla yiyor gibi gibi birçok şey.

Ve en çok yapılan yanlış şu ki vücudunuzu hiç şoka uğratmıyorsunuz yıllar yılı bir diyet sürmez. Arada cozutmanız lazım 2 ay düzenli beslenip, spor yaptın diyelim. Kilo verdin başlarda ama kilo vermen yavaşladı.

Hemen ortalığı birbirine katmaya gerek yok ki çözüm basit 1 günü kendine ayır ve o gün istediğin abur cuburu, tatlıyı artık neyse onu ye. Ama sadece 1 gün abartmayalım tabii.

Sonra farklı bir beslenme metodu uygula alışkanlıklardan kurtar kendini çünkü vücudun tepki veremiyor artık ona. Yeni düzene alışma sürecini yaşasın ve o düzenini yaşasın 2 ay boyunca, 1 ay boyunca o sana bağlı artık.

Ve aynı şekilde spor düzeninde değişmesi lazım sonra zaten kilon 3 -5 -2 derken akıp gidecek bu düzende. Kaç aydır birlikteyiz birçoğunuzla bu nedenle lütfen bunu dikkate alın ve biraz farklılık yapın, sizin buna ihtiyacınız var. :)

Ve gelelim benim size anlatmak ve soru sormak istediğim konuya. Bildiğiniz üzere 15 günlük bir şeye başlamıştım ama yarısında bir hastalığa kapıldım ve maalesef devam edemedim.

Yani spora devam edemedim onun haricinde verdiğim sözü asıl bağımlı olduğum şeyi -çikolata- tam 14 gündür hiç yemedim.

5 gündür yemek yiyemiyorum, çok korkuyorum kaslarıma bir şey olacak diye. Ben ilk defa bu kadar aç kaldım, sadece sıvı beslendim ama genelde bitki çayları içtim.

İyileştim bu arada korona falan değilim :D Ama ağzımdaki yara, şişlik, morarık her neyse onların hepsi duruyor zaten benim yememi engelleyen şey bu durum.

Ve birkaç gün geçmeyecek ve ben daha yemek yiyemeyecekmişim gibi geliyor büyük ihtimalle öyle olacak. Ama yarın 15 günü tamamlıyorum.

Sporu yarıda bıraktığım için kendimi kötü hissediyorum, kaldığım yerden iyice iyi olunca devam mı etsem yoksa baştan mı başlasam? Eğer baştan başlarsam çikolata yerim sonuçta 15 günüm bitti, kendimi ödüllendirmem lazım bunlar önemli şeyler.

Sonra ki 15 günde yine yemeyeceğim zaten ama karar veremediğim nokta bu spora yeniden mi başlasam yoksa kaldığım yerden iyileşince devam mı etsem?

Umarım benimle görüşlerinizi paylaşırsınız çünkü düşünceleriniz benim için çok önemli ben karar veremedim.

Bu arada spor işe yarıyor, yapabilen yapsın. :)

Görüşürüzzz 💐


Zayıflama/MOTİVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin