Ben + Spor ve Yemek

328 29 4
                                    

İnanın hangi konuyla nerden başlayacağımı yine bilmiyorum. Uyku düzenim oruç sayesinde mahvoldu çünkü sahura kadar uyumuyorum, sahur yapınca yine uyumuyorum yediklerim hemen yağ olarak depolanmasın diye bekliyorum.

Ee Deniz git sahura kadar uyu derseniz ki demediniz ama neyse uyuyamam çünkü ben yemekten 2 saat sonra spor yapıyorum. İlk defa bugün bir manyaklık yaptım oruçluyken yaptım sporumu.

Sırf akşam uyuyayım diye 1 saat yaptım hiçbir sorun olmadı, sadece bir şey olur korkusuyla iftara yakın saatte yaptım. Peki ya ne mi oldu şimdide hiç uykum yok hatta 1 bölüm dizi izledim az sonra kalkıp sporu 2 saate tamamlamayı bile düşünüyorum.

Dün annemle birlikte çok ağır malzemeler taşımak zorunda kaldım ve o nedenle kollarım pert, çok acıyorlar. Bu yüzden sporda genelde kolumu pek yormuyorum yani leslie arada kollarıda hareket ettirtiyor o yüzden.

Sizde arada hareketleri yapabileceğiz, yapamayacağınız artık düzeyiniz neyse kendinize göre değiştirerek uygulayın. İnanın o zaman daha çok içinize siniyor yaptığınız iş.

Ve eve haliyle sürekli sıcak pideler geliyor belki kiminiz benimle beraber ekmeği bıraktı, kiminiz azalttı ama canınız çekiyorsa yeyin. Genelde 1 avuç içiniz kadarı öneriliyor ama ben abartmamak adına 2 parmağın yarısı kadar bir şey yiyorum inanın o bile bana fazla geliyor.

Abartma sende be Deniz demeyin gerçekten aşırı tıkanıyorum yemek yerken ve hani iftardan önce ondan, bundan diye fazlaca yemek istersiniz ya bende aynen o şekilde tabağıma 3-4 yemek kaşığı koyuyorum yemeklerden ama çorba ve salata ile başlangıç yaptığım için yemeye inanın dermanım kalmıyor, karnıma öküz oturuyor.

Yemekten 1 saat sonra kendime yoğurt, meyve karışımı minik bir tabak hazırlıyorum tatlı isteğim o yüzden olmuyor.

Benimle başlayanlarınız var mı aranızda bilmiyorum ama bugün tam 4 gün oldu spora başlayalı, gerçekten iyi gelmiyor desem yalan olur çünkü vicdanım rahat oluyor hemde fazlasıyla.

Bu oruç süresinde tabii ki de herkes kilo verecek diye bir şey yok bozulan bir düzen var ortada, neredeyse yemek saatleriniz tam tersine dönüyor. Bu nedenle bunun vücuda alışma süresi sizde bir farklılık gösterir mi bilemeyeceğim.

Birkaç kilo alırsanız garipsemeyin, olmuyor, al işte uğraştık ne oldu demeyin bozulan yemek düzeninizde bu çok normal bir şey.

Ve inanın o kilolar kolaylıkla sizi terk edecektir, fazla dert etmenize gerek yok. Tabii herkes kilo alacak diye bir şey yok kiminizde verebilir ama verenlerde buna güvenmeyin eğer eski düzeninize dönünce, yine çok yemeye başlarsanız hızla alırsınız.

Birkaç güne size bir su tarifi vereceğim ve o suyla orucunuzu açıp, kalan zamanlarda da tüketirseniz kilo verme sürenizde size baya yardımcı olacaktır.

Ve size minik mutlu bir haber vereceğim sanırım artık ailem bu durumu kabullenmeye başlıyor, annem artık bana yardımcı olmaya başlıyor. Deniz yağı az mı koyayım, şu yemek mi, bu yemek mi, bunu yer misin, yemez misin gibi şeyler sormaya başladı.

İnsanlık için küçük, benim için büyük bir gelişme artık eskisi kadar zorlanmayacakmış ve istediğime ulaşacakmışım gibi hissediyorum.

Şurda yaza o kadar az kaldı ki kendimi gizlemek ve kısıtlamak inanın istemiyorum ki birçoğunuzda benimle aynı düşüncededir.

Bu yüzden olabildiğince bir yerlerden başlayıp, pes etmemek için elinizden geleni yapın. Spor yapmadan önce öyle bir isteksizlik oluyor ki içimde anlatamam ama kalkınca bırakasım gelmiyor.

Yorulunca 2 dakika otur dinlen diye içimden birileri bir şey dese bile onu dinlemiyorum çünkü hoop başka bir şeyle uğraşmaya başlayacağım ve emeklerim çöp olacak.

Yani sizde o sesi ne dinleyin, ne kalkmamak için bahaneler üretin. Ayaklarına ağrılar girecek, karnın çatlayacakmış gibi olacak ama işte o zaman sende değişimler başlayacak ve sen işte tam o an hedefine bir adım daha yaklaşacaksın.

Hiçbirimizin sihire, büyülü sözlere ihtiyacı yok. Hepimiz içimizdeki olan o iradeyle ve istekle her şeyi başarabiliriz. Aşırı motiveyim bugün tövbe yarabbim kilo mu verdim acaba :D

Ben şimdi spor yapmaya gidiyorum hadi şimdi hepiniz kalkın ve kendi sınırlarınızı biraz zorlayın. Birkaç ay sonra verdiğimiz kiloları görünce mutlu olmak için şuan çalışmalıyız.

Hadi bayss 🍭

Zayıflama/MOTİVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin