Ay düzenim bozuldu, normalde biliyorsunuz günlük veya gün aşırı bölümler yazıp atıyordum şu aralar bir şey yazasım gelmiyor ama fazla rahatlığa alıştım şu sıralar yeniden sahalara dönme vakti geldi hatta geçiyor.
Bu bölümü çok önceden yazmam gerekiyordu ama gün içerisinde çok arada kaldım aklımda 2 bölüm daha vardı onlarıda en kısa zamanda atarım zaten.
Neyseciğime ismi çok cafcaflı olan ama aslında hepimizin bildiği bir konuyu araştırdım güzelce şimdi bunun hakkında size biraz bilgi vereceğim işinize kesin yaracak.
Cheat meal aslında hepimizin bu süreçte kullandığı "kaçamak" kelimesi anlamına geliyor. Bunu hangi sıklıkta ve ne şekilde yapmamız gerektiğini hem araştırmalarımla hem kendi düşüncelerimle azcık harmanlayıp size aktaracağım.
Kaçamak yapmak bizim bu süreçte dört gözle beklediğimiz, belki de en sevdiğimiz an olabilir. Ama tabii bilmeyince burda da bazı hatalar yapılabiliyor.
Bunu 2 şekilde ele alabiliriz çünkü uzmanlar gibi bilen insanlar ikiye ayrılıyor kimisi kaçamakların olabileceğini, normal bir şey olduğunu düşünürken kimisi tam tersi yaşam tarzımızı kötü etkilediğini falan düşünüyor.
Yani şöyle kaçamak yapmak yaşam tarzımızı oluşturmamızı engelliyormuş tam bir düzene alışınca onu bozunca ipin ucu kaçıyormuş, beslenme düzenimizi bozuyormuş, o sağlıksız besinden asla kurtulamayacağımızı düşünüyorlarmış falan.
İyi yönden bakanlar bu durum gayet normal olduğunu, ödülün bizi bu işe daha teşvik edeceğini, bizim bunada ihtiyacımız olduğunu düşünüyorlar ve ben bu taraftan bakan insanlara katılıyorum diyebilirim.
Bu aslında diyet yapanlara daha çok hitap eden bir yöntem ama ben gibi sağlıklı beslenenelerinde işine yarayacak. Tabi benim sağlıklı beslenmemde ki kaçamaklar biraz keyfime kalıyor diyebilirim ne güzel örnek oldum ben şimdi ya smwmsmsms
O zaman ilk olarak buna karşı gelen, tasvir etmeyen kişilerin dediklerini anlatayım. Kaçamak (cheat meal) yapmak için en az aradan 45 gün geçmeli diyorlar, o düzene alışılması ve daha az etki etmesi için, o yiyeceğe bağımlılık körelsin diye bu düşünceyi öne sürüyorlar bence.
Ve bu kaçamaklar sağlıksız şeyler oluşmamalı yani 1 günümde bir pizza, pasta gömeyim denmemeliymiş. Sadece sağlıklı şeylerin porsiyonu arttırılması gerekiyormuş yani kaçamağınızın büyük porsiyon sağlıklı bir yiyecek olmalıymış.
Amaçlarını tam anlayamadım açıkcası ben 45 gün bekleyeyim ama o gün yine aynı yediğim şeyleri yiyeyim (sebze, meyve) kaçamağın bir anlamı kalmıyor gibi geldi bana açıkcası.
Ha ama bakın şey diyorlar "besin bir ödül olamaz, bu nedenle o gün keyfinize göre yiyemezsiniz" biraz cümleyi değiştirdim ama tam olarak böyle demek istiyorlar. Buna katılıyorum yemek bir ödül olmamalı bize, onun yerine sizi mutlu edecek (yemek harici) bir hediye, ödül tarzı bir şey size daha çok iyi gelecektir. En azından vücudumuza.
Bilemedim valla çok kararsız kaldım ben savunduğum noktalar hem var, hem yok. Sizin düşünceleriniz ne?
Ve şimdi gelelim benim düşüncelerime ve diğer iyi yönden cheat meali destekleyenlere.
Buna şöyle yaklaşıyorlar 1 haftada 1 kaçamak yapılması öneriliyor ama bence bunu en fazla 1 ay uygulayıp o süreyi uzatmak lazım çünkü emeklerinizin boşa gitmemesi adına bunu daha uygun görüyorum.
Başlarda yani en az 5 ay her ne yapıyorsanız zayıflama adına 2 haftada 1 kaçamak yapmak size çok iyi gelecektir ve sizi gayet motive edecektir, o zamana kadar bir şey yememek sizin iradenizi güçlendirecektir en azından öyle bir his oluşturacaktır eminim.
Ben ve bu insanların ortak düşündüğü diğer şey ise o kaçamak gününüzde istediğiniz şeyi yiyebileceğiniz ama sadece 1 öğün artık orası keyfiniz ve kahyasına kalıyor bir nevi ister sabah, ister akşam yapın kaçamağı fark etmez.
Tek dikkat etmeniz gereken nokta 1 gününüzü komple hayde diyip bozmamak çünkü bu sizin yaptığınız her şeyi çöp eder.
Sen sabah kahvaltını düzenli, sağlıklı yap, öğlen arkadaşlarınla dışarıda bir yerde istediğin bir şeyi yiyerek kendini ödüllendir ve sonra yine akşam yemeğine sıra gelince yeniden sağlıklı beslenmene, diyetine devam et.
Aslında bu kadar basit ve bence bu yöntem daha harika diyebiliriz, ben böylelikle bir sonuç aldım ve sizinde böyle sonuç alacağınıza eminim. Tabii dediklerimi dikkate alıp, uyarsanız.
Hangi taraftansınız bilmiyorum ama görüşlerimi ve yapmanız gerekenleri gayet açık bir şekilde anlattığımı düşünüyorum, size daha yakın gelen hangisi ise bunu istediğinize, kendinize göre uygulayabilirsiniz.
Umarım işinize yaramıştır, kendinize güzel bakın 🧞♀️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...