Doyduğunuzu Hissedin

286 25 6
                                    

Sürekli farklı şekilde kilo verme yöntemleri söylüyorum, anlatıyorum çünkü her zaman dediğim gibi hepimizin verme şekli, hızı gibi unsurlar farklıdır.

Kiminiz 1 ayda 5 kilo verir, kiminiz 1 kilo yani aslında yine dediğim gibi tartıya fazla takılmak saçma çünkü aynaya bakınca değişimi görmek sizi asıl motive eden şey bence.

O nedenle birçok farklı şeyden bahsetmeye çalışıyorum, hatta bazen dediklerimin tam tersini diyorum. Çünkü kendinizi deneye deneye kilo vermeniz lazım ve kilo vermek için birçok farklı yol var.

Bugün her şeyden yiyebileceğinizi ve beslenebileceğinizi anlatacağım. Yani aklınıza tabii geliyordur, zaten her şeyi yiyerek geldik bu hale, şimdi nasıl yiyerek kilo vereceğiz? diyor olabilirsiniz.

Aslında bir nevi haklısınız ama kendinizi kısmak ve alışkanlığı bir anda bitirmek olmaz. Size nasıl bir şey 'yapma, yapmayacaksın' denildiğinde gidip inadına yapmak istiyor ve yapıyorsanız bu da o yola çıkıyor aslında.

Yemek yemeye başlayınca her şeyden yiyebilirsiniz tek bir şartla o da doyduğunuzun bilincinde olarak.

Hepimiz biliyoruz ki doymak nedir bilmeyen kişileriz, anca yedikten sonra gelen şişkinlikle anlayabiliyor, 'baya fazla yemişim' diyebiliyoruz.

Bir nevi porsiyon kontrolüyle aynı gibi, doyduğunuzu hissetmek, bilmek ve o şekilde yemek yemeniz lazım.

Yemek artmasın diye sen bitirmek zorunda değilsin, seviyorsun diye soluksuz o yemekten 5 tabak yemek zorunda değilsin, tabağında 2 kaşık bırakmamak amacıyla yemek zorunda değilsin, annenin veya çevrendeki insanların 'hadi bu son, bunu da ye, bir kaşık daha al' dediğinde onu dinlemek ve yemek zorunda değilsin.

Yemek yerken sürekli kendinizi sorgulamanız lazım, doydum mu diyerek. Doyduğunuzu anladığınız anda yemek yemeti bırakıp, o yemeği, tatlıyı ya da sevdiğiniz her neyse görmemek için başka bir odaya gidin ve başka bir şeylerle ilgilenin.

Birçoğunuz ben doymuyorum, ben anca 3-5 tabakla doyuyorum falan diyebilir ya da tam şuan aklından bunu geçirebilir. Hayır hiçbir insan 4 tabak yemekle doymaz biz sadece tadını beğeniyoruz diye gözümüzü doyurmak adına o kadar çok yeyip, sonrasında vicdan azabı çekiyoruz sadece.

Normal bir insan diye başlayacağım konuya ve birçoğunuz kendinizin normal bir insan olmadığını düşünecek, cidden patates patatesin halinden anlıyor. Şuan anlatmakta zorluk çekiyorum :Dd

Hiçbir normal insan, kilosu +110 +130'lara ulaşmayan çünkü o kilo aralığında ve üstünün biraz daha fazla yemesi gayet normal. Bunun altında olan insanlar gayet 1 veya 1.5 tabakla gayet güzel doyabilir.

O anlık normal bir doygunluk hissi geleceğinden ve patlayacak gibi olmadığınızdan yani aşırıya kaçmadığınız için sanki kendinizi doymamış gibi hissedeceksiniz. Aslında bu külliyen yalan, beyninizin size oynadığı küçük oyunlar.

Buna başta demek gerekirse tabi kanmayacaksınız ve doygunluk hissini, hissetmeye çalışacak ve sonrasında hemen kalkıp orayı terk edeceksiniz. Aslında bu yeteri kadar beslenmek oluyor.

Kendinizi ingiltere prensesi bilmem kaçıncı elizabet olarak görüp, yemeğinizin tadına vara vara ve fazlaca çiğneyerek, en önemlisi sakin ve yavaş yiyerek emin olun kilonuzun birçoğu şu zamanlarda uçup gidecektir. Hemde spor dahi yapmadan arada bir yaparsanız sizin yararınıza ve daha hızlı sonuç almanıza, güzel bir fizik görüntünüze yardımcı olur.

Ve bir diğeri benim fazla kilom var, hali hazırda göbek falan derken bıngıl bıngıl etlerle kaynıyorum diyenlerdenseniz bol bol protein almanız lazım.

Bu sizin sarkıntınız olmadan kilo vermenizi sağlayacak. Ben sütü içemiyorum diyen içine muz ezip öyle yesin veya içsin, yoğurt yiyemiyorum diyen içine çilek koysun, peynir yiyemiyorum diyen yeşilliklere sarsın ama yinede o protein alınsın.

Yani kolay ve size kilo aldırmayacak tam tersi kilo verdirecek ve daha birçok konuda size yardımcı olacak bu nimetlerden kesinlikle faydalanın. İnanın bizler kaçmak, geri tepmek veya olanakları çevirmek için çok geç kaldık. Artık hepimizin bir yerlerden başlaması ve yavaş yavaş sonuç alıyor olması lazım.

En önemli diğer bir konumuz ise kesinlikle kendimiz için kilo vereceğiz, arkadaş, sevgili, aile, cart veya curt için değil. Çünkü inanın başkası için bu yola girince geri dönüyorsunuz ve daha hızlı bir sonuç bekleyip, alamayınca bırakıyorsunuz.

Kendinizi düşünürek ve bu durumun zaman alacağını bilerek bir yerlerden kesinlikle başlayın ve pes etmeyin.

Görüşürüz 🌚

Zayıflama/MOTİVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin