Selamlaaarrrr, bir ara yazdığım ve beğenmiş olduğunuz sonra devamı gelecek dediğim ama asla gelmeyen bölümün devamını yazıyorum. Yani bu bölüm baya sinirleneceğim, baya saydıracağım çünkü neden olmasın? Bunları size hitap ede ede yazıyorum evet ama malumunuz ben bu kitabı ne kadar yazan kişi olsam da aynı zamanda sizinle birlikte okuyan kişiyim. Bu nedenle bu sözler sadece size değil, bana da söyleniyor.
Ay sen kimsin be g*tüm, bana dediği şeylere bak demeyin o nedenle zmamsmamms
O kadar çok tip gördüm ki garip garip bir değişikler, küçümsediğimden değil ama cidden normal değiller. İlkinden başlayayım şu "kilo veremiyorum" muhabbetinden. YA SEN KİMSİN DE KİLO VEREMİYORSUN, ÇILDIRTMA BENİ!
Kafayı yiyeceğim ağzında bir laf "kilo veremiyorum" tamam bak olabilir vücudu direnç gösteriyordur diyorum ama soruyorum tamam mı? "Ne yapıyorsun, spor yapıyor musun, beslenme düzenin ne şekilde, su içiyor musun, vücudunu şasırtıyor musun?" tarzında sorular soruyorum ve aldığım cevap "hayır!" cevaba bakın ya kuru kuru hayır oluyor.
+Spor yapıyor musun? -Hayır.
+Beslenme düzenin var mı? -Hayır.
+Su tüketiyor musun? -Hayır.
+O zaman sen ne yapıyorsun? -Hiçbir şey.
+Ve kilo veremiyorsun öyle mi? -Evet.Ee kardeşim kusura bakma senin değil gitmeyen kilonun suçu. Vallahi sabrım sınanıyor gibi hissediyorum, hayır sen ne bekliyorsun ey yaratılmışların en üstünü olan insan canlısı, sen kıçını kaldırmadığın sürece ne bekliyorsun?
Hiçbir şey yapmayınca bana dert yanma kilo veremiyorum diye benim elimde sihirli değnek yok pıt diye sana dokundurup istediğin kilona getireyim. Yok onu unut yattığın yerden kilo veremezsin.
"Ee herkes zayıflıyor, herkes zayıf, ben kiloluyum, utanıyorum, çekiniyorum, evden çıkasım gelmiyor!" Bunları sayıp bir şey yapmıyorsan tamamdır bitti senin işin.
100. bölüme geldim, bunca zamandır benimle birliktesiniz insan bari ucundan başlar, el insaf! Hiçbir şey yapmıyorsun sonra mucizeler bekliyorsun sonra gidip dışardaki insanlarla kendini karşılaştırıyorsun.
Ya sana ne ne bu çekememezlik? O insan gidip sporunu yapmış, yemesini düzene sokmuş fıstık gibi ideal kilosuna gelmiş ya da zayıflamış hayır yani ne bu çekememezlik? Sen yapamıyorsun diye başkası da yapamayacak diye bir şey yok.
Sen yan gelip yatmışsın spor desen yok, beslenme düzeni desen hiç yok kendini bir kez olsun denememişsin son parçasına kadar yemiş süpürmüşsün hatta bi yemediğin ben kalmışım hala gelmiş "veremiyorum, incelemiyorum."
Ya gerçekten pes, herkesi geç bu yaptığın kendine saygısızlıktan başka bir şey değil. Sen kendinin ne denli şeyler başarabileceğini bilmiyorsun, iradenin isteyince ne kadar güçlü olacağını bilmiyorsun gelmiş afedersin ama boş boş veremiyorum bahanelerine sığınıyorsun.
Verememenin nedeni ne? Omzunda taş mı taşıyorsun, bakman gereken biri mi var, bir evi falan mı geçindiriyorsun, okul, iş evet bahanen nedir? Kusura bakma bahanen falan yok hele şu saatten sonra hiç bahane dinleyemem/dinleyemeyiz.
İki kolunu ve bir bacağını komple kaybetmiş bir kızı spor yaparken gördüm onun durumu öyleyken bir şeyler için emek teri akıtabiliyorsa gelip kimse bana dert yanmasın. :)
Sen bir yerlerden başlamazsan dert yanmaya, kilo almaya ve diğer insanları kıskanmaya devam edeceksin. Acı ama gerçek!
"Ya benim ödemim fazla" cılar. Toplanın buraya sizi hayal dünyanızdan hüüp diye çekmeye geldim. Kusura bak ama senin ödemin değil, yağ oranın fazla o bıngıl bıngıl etlerin başka bir açıklaması yok.
Bırak sen o elindeki ödem suyunu tek onunla olacak iş değil beslenmene dikkat edip, spor yapacaksın.Ya bilmiyorum herkesin evinde diyetisyen tartısı falan var sanırım, herkes çok biliyor neyin ödem olduğunu, neyin yağ olduğunu. Diyorum ne kadar süredir dikkat etmiyorsun "2 aya yakın" cevabını alıyorum.
2 ayda sadece ödem almış arkadaşlar, detoks suyu içerse bitecek o aniden hooop zayıflayıverecek. Bak vallahi diyorum gülmeyin, bunlar gerçekler NWKSNDKSNDN
Kendini kandırma, sen ödem de aldın, yağ da aldın, hatta uzun süre kös kös oturduğun için kasların da kendini saldı. Tebrikler artık löp löp etlere sahipsiniz!
Kendinizi ödem bahaneleriyle kandırmayın, hem kendinizle hem de vücudunuzla yüzleşin.Vücudunu asla ama asla kabul edemeyenler! Her derdi kilosunda görenler! Kilo verince kendimi çok seveceğim diye kandıranlar! Siz iflah olmazsınız..
Senin derdin kilonla değil, senin derdin kilo verince kendini sevmek falan da değil!Sen kendini nasıl seveceğini bilmiyorsun ve sadece kendini kandırıyorsun. Sen zayıflasan bile kendini sevmeyecek hep bir yerlerini sorun olarak göreceksin çünkü senin problemin kilonla değil senin problemin komple sensin.
Bunu hem gerçekten kilo vermesi gerekenlere söylüyorum hem de ideal kilosundayken zayıflamaya çalışanlara söylüyorum. 1.70 boyla 52 kilo olan birisi dursun, 1.60 boyuyla 50 kilo olan birisi dursun. Sizin sorununuz kilonuzla değil çünkü.
Ya elimde olsa wattpad öyle bir imkan sunsa en çokta şu ilk bölümde boy ve kilonuzu yazın dediğim yere ideal kilosunda (hatta bazen altında) olanları uyarıyorum tamam mı? Bak diyorum verme, spor yap ve sıkılaş sadece ama yok. Niye diyorum ee bu şöyle dedi, ee bu burama şunu dedi, kilo almışsın dediler.
Hay kafanıza kuş pislesin daha ne diyeyim çıldırmamak elde değil yemin ediyorum, sadece ben mi sinirleniyorum gözünüzü seveyim söyleyin ya. Başkalarının lafına takılanlar sizi var ya toplarım patates manyağı yaparım.
Hadi daha çok zayıfladın diyelim ne olacak sonra? Bu sefer sana bahane bulmayacaklar mı burnun daha büyük görünüyor, yüzün çökmüş, sağlıksızsın falan diyecekler. O zaman ne yapacaksın burun estetiği, yüz nakli falan mı? Yaptır kesinlikle çünkü insanların dedikleri çok önemli (!)
Allah aşkına ideal kilosunda olanlar hatta daha zayıf olanlar gidin sadece gidin ben uyarmaktan bıktım. Gidin sadece spor yapın sıkılaşın ama kilo vermeyin, kafayı yiyeceğim sayenizde ya. Ben bas bas bağırıyorum sağlık, sağlık her şeydir, sağlıktan önemlisi mezarda diye. Sen çok zayıf olunca sağlıklı falan olmuyorsun kusura bakma ve ben buna göz yummak istemiyorum, susmak istemiyorum.
Ergenlikte takılıyorsunuz iki üç avelin lafına vah buram böyle vah buram şöyle değer mi sağlığınızdan olmaya Allah aşkına koyun ya. Hayır olan sadece size de olmuyor tamam hadi siz çöküyorsunuz ortada zombi gibi dolanıyorsunuz onları geçtim ailenize yazık günah ya.
Siz bir onlar sizinle birlikte bin acı çekiyor, üzmeye ne hakkınız var?İdeal kilonuz şöyle hesaplanıyor buraya yazayım hesaplayın, altındaysanız veya tam ideal kilonuzdaysanız lütfen gidin. Örnekte vereceğim.
Boyunuzun 10 sayı aşağındaysa kilonuz ideal kilonuzdasınız demektir, eğer sayılar eşitse normal, üstüyse kilolusunuz, çok üstüyse şişman, obez kategorisinde oluyorsunuz.
Örneğe bakarak kendinize uyarlayın.
1.60 boy - 50 kilo = ideal kilo (altı zararlı)
1.60 boy - 60 kilo = normal (ister ver ister kal)
1.60 boy - 65 kilo (kilolusunuz)
1.60 boy - 65+ (şişman, obez kategorisi)Şişman ve obez kelimesini ayıp, söylenmemesi gereken bir şey değil. Yanlış anlamayın, böyle terimler var ve kullanılıyor.
Az yiyenlere hatta hiç yemeyenler, tek öğün besleneyim mi 'ciler var onlara sonra tekrar değineceğim ama uzatmak istemedim.
Saçlarınız dökülür kel kalırsınız alın bu korkuyla yaşayın öyle şeyler yapmayın.Umarım yanlışlarını görmüşsündür, umarım ders alırsın. Tokat gibi pat pat bi sağdan bi soldan olmuş olabilir sorun yok, bunların hepsi sen kendini topla diye yazıldı. İyiliğini istemesem zaten sallamam senin ne yaptığını bunu bil ve bana kin falan besleme.
İdeal kilolarınıza sağlıklı şekilde ulaşmanız dileğiyle! 🙏💙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama/MOTİVASYON
ChickLitBen başardım, benimle olanlar da başarmış ve sıra sizde! Birgün buraya "ben başardım, benimle olanlar da başardı ve sıra sizde" yazacağım. Günlük 1-2 bölüm atıyorum ve lütfen sizde sadece günde 1-2 bölüm okuyun ki her gün o motivasyonu koruyabilin...