Fikir ve Düşüncelerim

269 24 34
                                    

Normalde keyfimi bozmayıp saçma sapan videolar izlemeye devam edecektim ama aklımdakileri unuturum diye videoya da odaklanamayınca yazayım bari deyip buraya uçtum.

Bugün başlıktan da anlayacağınız üzere biraz kendi fikir ve düşüncelerimi size anlatacağım, tek bir sorun var o da artık eski konu bulma yeteneğini kendimde bulamıyorum.

Zayıflamaya dair, kiloya dair her şeyi anlatmışım gibi geliyor bu nedenle sizden konu istiyorum varsa yollayın yazarım ki zaten hep benim düşüncelerim nereye kadar?

Bu bölümde kimse üstüne alınmasın demeyeceğim, isteyen alınabilir. Arada kendimi falanda gömerim çünkü bende az değilim. Yani bu bölüm bana ve içinizden kimilerine ders niteliğinde biraz gömmeli bir şeyler olacak.

Bu bölüm moral motivasyon vermeyeceğim, birçoğunuzun yüzleşmek istemediği gerçekleri söyleyeceğim ve öyle kibar bir dille değil. Şimdiden söylüyorum ben kaldıramam, sinirim bozuldu, üzülüyorum diyenler hemen bölümden çıkabilir.

Baştan söyleyeyim bunlar benim düşüncelerim doğru veya yanlış o nedenle eleştirileriniz sizin düşünceleriniz olarak kalabilir. İyi okumalar...

Zayıflama hastalıklarına sahip insanlar, şok diyetler veya ona yakın az kalori ile günlerini geçiren insanlar tam olarak amacınız ne?

Kendinizi daha çok beğenmek veya beğendirtmek mi, istediğiniz her şeyi giymek mi? Sağlık değil, bunu biliyoruz. Çünkü sağlığını düşünen bir insan zaten bunları yapmaz.

Kaç senemi kilolu bir insan olarak geçirdim ama asla kendimde o az kaloriyle, bir şey yememekle günlerini geçiren insanlardan olamadım. Burda kendimi övmüyorum bu arada.

Çünkü sizde böyle bir azim var, zayıflama uğruna az yemeyi göze alabiliyorsunuz. Ben o kadar bu gerçekten kaçan ve yemeklere dur diyemeyen bir insanım ki asla böyle bir şey yapamadım ve her defasında kendime yenik düşüp daha çok yedim. Az yemek yiyemem ve buna cesaret gösteremem.

Siz kendinizi tutabiliyorken, yemeklerle aranıza bu kadar mesafe koyabiliyorken hayatınızla oynamak niye? Zaten kendine söz geçirebiliyorsun, az yiyebiliyorsun, günlerce kendine az kalorili şeylerle eziyet edebiliyorsun.

Bunu sağlıklı yöntemlerle yapmak varken neden kendine 3 günde 2 kilo verebilmek için bu eziyeti kendine yapıyorsun ki? Zaten o kiloyu kusura bak 2 katı olarak geriye alacaksın.

Hayır, kim buna sebep oluyor? Cidden değer mi bu kişi buna ya da senden daha mı önemli? Sağlığını kaybetmeye, her gün göz yaşı dökmeye değer mi hele de o düşündüğün insanın, sen umrunda dahi olmazken?

Günde kaç kere aklına geliyorsundur acaba? Ben sana bir arkadaşın olarak söyleyeyim hiç gelmiyorsun ve gelmeyeceksin.

Fiziğin düzelince o zihniyette ki bir insanı pişman etmek için niye uğraşasın ki? Zaten pişman olacak çünkü o kişi sadece dış görünüşe bakan aptalın teki! Abi zayıflamışsın sen farkında mısın?

İntikam, hırs uğruna kendini çürütmek gencecik yaşını mahvetmek niye? Sağlıklısın, daha az yoruluyorsun, güzel görünüyor ve her istediğini rahatça bulup giyebiliyorsun. Bunlara takıl, bunları düşün 11-18 yaşındasın gelipte bir insanı düşünme.

Sen o kişiyle var olmadın, onsuz yok olmazsın hayat daha kimleri çıkaracak önüne ne diye kendini bu insan için yoruyorsun?

Ha bir de şey tipleri var boyuna göre kilosu çok iyi, ideal. Ama hala kilo vermek için çırpınıyor bak güzelim düzenin bozulacak, sağlığın bozulacak en önemlisi psikolojin bozulacak fazla kilo vermek seni bir yere getirmeyecek. Ya da daha güzel görünmeyeceksin.

Ama diyor illa benim kilo vermem gerekiyor, verme gereksiz iskelete benzeyeceksin ne gerek var? En fazla 3 kilo ver ama sporunu yap ve sıkılaş, fit bir vücuda sahip ol. Zaten vücudun sıkı olunca hem daha şekilli, hem daha zayıf görüneceksin.

Gelelim bir diğer kişilere kendini her yemekten mahrum bırakanlar, aslında ilk anlattığım kişilerle benzer yanları var.

Kızartma yok, abur cubur yok, tatlı yok, fast food yok o yok, bu yok oldu. Ot gibi şeyleri yiye yiye kilo veriliyor sonra en ufacık bir eski düzene geri dönüp, bu yiyecekleri hayatına kattığı anda kilo aldım diye yakınmaya başlıyor.

Alırsın, çünkü bunu kendine sen yaptın. Ondan kıstın, bundan kıstın. Hayatını çekilmez bir hale getirip, kendine işkence ettin bu kilo verme olayını sonra eski düzen kapıdan baktığı anda ortalığı yıkmaya başladın.

Minicik çikolata yiyor, kaşık ucuyla tatlı yiyor bilmem ne sonra pişmanım diyor. Niye ya niye? Sen zaten bu kiloları bir anda almadın, bir anda veremezsin.

Nasıl sağlığın için pırasa yiyorsan arada zevkin için, nefsin için beğendiğin herhangi bir şeyi de yiyebilirsin.

Kaçamak yaptın diye dünyanın sonu falan gelmiyor ya da sen anında o tatlı yüzünden 10 kilo almış olmuyorsun. Bu saçma sapan zihniyetti artık bir kenara bırakın.

Bu zayıflamak olmuyor, kilo vermek olmuyor takıntı oluyor. Ve emin olun kilo verdikten sonraki yaşantınızda bu dediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Kendine bir süre belirleyen, ben şu kadar zamanda kilo vereceğim diyen kişiler. Yani bir nevi hepimiz, ben de dahil. Kendi yüzüme tükürmek istiyorum çünkü neden kendimi bu kadar kastım amacım neydi acaba?

Kilo vermek her bünyede farklı, aynı şekilde sağlıklı beslenen ve spor yapan 2 insanı 1 ay teste sok eminim ki biri 7 kilo verecek biri 2 kilo verecek. Vücudunun işleme tarzını bilmeden, bu durumun iniş çıkışlı olduğunu bildiğin halde neden kendine 3 ayda kilo vereceğim dersin ki?

Bu işe başlamadan önce dedim ki tamam ben hazirana zayıf girerim, yok öyle bir şey. Ben aynı benim, kendi çapımda bunca zaman beslendim, arada kaytardım, spor yaptım, yapmadım derken yine kendi kendime birkaç kilo verdim sadece.

Bazen diyorum Deniz sen safsın 3 ayda 20 kilo ne? Bazen kilo verme duracak, bazen kilo alacaksın, bazen vereceksin yani bu işleyeyişi bilmeden kendine bir süre belirlemek nedir?

Ha hayal kurarsın ona lafım yok, yaza zayıf girsem şöyle olur, şunu giyerim, okul açılmadan önce olsa beni görünce şaşırırlar falan. Bunlara tamamım hayalin sınırı yok hatta belki hayalin gerçek dahi olabilir, imkansız değil.

Ama en fazla aramızdan belki %5 'nin falan. O kadar kısa bir sürede onca kiloyu verdiğini düşün, verenleri düşün. Hepsi geriye alıyor öyle ya da böyle bunun bir kaçarı yok. Bırakın youtube videolarını, blog yazılarını falan.

Herkesin bünyesi farklı ve burda asıl karakter sensin. Kimse gibi olmak zorunda değilsin hatta gerekirse 2 senede verirsin o kiloyu ama en azından bir daha geriye almazsın ve sarkmaların olmaz.

Bu konuyada değineyim birçoğunun sarkması var, istediğin kadar spor yap onca kısa sürede kilo vermeyle sünmeden, sarkamadan kurtulamazsın.

Bunu anladığımdan beridir yavaş yavaş ve doğru kilo verin diyorum ve yeniden diyeceğim YAVAŞ YAVAŞ VE DOĞRU KİLO VERİN!

Sanırım bu bölüm bu kadar yeter, bunlar benim düşüncelerim. Umarım biraz ders alır ve eğer aralarından yaptığınız, uyguladıklarınız varsa tez zamanda bırakırsınız.

Bunun da 1-2-3 gibi seri halinde yazmayı planlıyorum çünkü kilo vermede birçok tip insanlarla karşılaşabiliyoruz ama şuanlık en çok gözüme batan bunlardı.

Kendinize iyi bakın




Zayıflama/MOTİVASYONHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin