15

444 43 1
                                    

Rabu 7.00 pagi

" Wey Dylan, kau tahu tak esok ade peperiksaan?" soal Kaizen.

Kini dia, Dylan dan Natasya duduk bersama sama di dalam kelas. Kaizen duduk di sebelah Dylan manakala, Natasya duduk di meja berhadapan dengan Dylan.

" Ha? Esok ada peperiksaan ker?" soal Natasya dan Dylan serentak.

" Hehehe, jodoh." Kaizen mula terketawa kecil.

Sweet kot Dylan dengan Natasya. Aku rasa Natasya pon ada feeling feeling dekat Dylan. Tapi kalau Dylan....aku rase die macam tak der pape jer. Sian kau Natasya bertepuk dekat angin jer.....

" Betul Ker esok ade peperiksaan? Macam mana peperiksaan tu? Susah Ker? Susah macam mana? Pukul berapa? Sampai hari apa? Berapa lama? "
Soal Natasya tanpa henti. Rap siakk.

" Entah lah. Tapi aku ade dengar, peperiksaan ni ada 6 bahagian. Dan kalau kita lepas, kita boleh masuk bertanding di TRN Battle. Aku nak gila masuk TRN Battle tu...." ujar Kaizen.

Dylan mula berasa bersemangat.

" Haah, aku pon nak masuk." ujar Dylan bersemangat.

Natasya yang berada di hadapan Dylan hanya memandang dengan perasaan sedih.

' Dylan yang tiada sihir pon nak masuk, takkan aku yang ade sihir ni tak nak masuk? Tapi, kalau aku masuk mesti aku akan kalah sebab aku ni pemilik sihir water nature.'
bisik hatilah luruh.

" Ehh, kau boleh masuk Ker? Macam mana kau nak masuk kalau tak der sihir?" soal Kaizen pelik.

Dylan mencerlung tajam ke arah Kaizen.

" Tak pe, kau tengok jer aku pasti dapat masuk walaupun aku tak der sihir." Tekad Dylan. Dia berdiri sambil mengepalkan sebuah penumbuk di tangan. Natasya dan Kaizen yang memerhati juga mula berdiri.
Dia mengikuti gerakan Dylan dan turut menggepalkan tangan. Kemudian, tangan mereka didekatkan dan.....

"Dylan, Kaizen, Natasya Fighting!!" Kata mereka bertiga serentak.

" Heh....boleh ker korang masuk? sorang tak der sihir, sorang sihir paling lemah dan sorang lagi tak pandai guna sihir. Kau orang ni tak layak masuk TRN Battle tahu tak!!?" Jerkah Ritku kasar. Terlihat di bibirnya dan dua orang kawannya terdapat senyuman mengejek.

" Kau senyap!!!. Bila kiteorang dapat masuk TRN Battle, kau jangan nak terkejut pula!!!" Marah Dylan.

" Haah. Jangan terkejut sampai pengsan lakk..." Ujar Kaizen pula.

" Ye, betul tu. Saya akan buktikan walaupun dengan sihir yang paling lemah ni, saya akan berjaya." kata Natasya penuh semangat. Kerana bak kata cerita Ultraman Geed, berdiam diri sahaja, takkan bawa kita ke mana mana.

" Macam mana? Sihir air kau tu takkan boleh serang orang kau tahu tak? Macam mana nak lawan nanti." kata Ritku mengejek.

Natasya yang mendengar kata kata tersebut mula menundukkan wajah.
Hatinya mula meruntuh sedih.

Dylan yang dapat mengenal perubahan riak wajah Natasya mula bercakap,

" Aku yang akan ajar dia!! Kau senyap!!! Kalau nak ejek ejek orang, kau tengok diri kau sendiri, kau kuat ke tak?" Tengking Dylan.

" Bangun semua!! Selamat pagi Shen Zen." ucap seorang ketua kelas yang terdapat di dalam kelas tersebut.

Kesemua murid terus berdiri tegak apabila melihat Shen Zen berjalan masuk ke dalam kelas.

" Oh, selamat pagi semua" ujar Shen Zen mesra.

" Dylan, kenapa awak tak datang kelas?" soal Shen Zen bersama wajah yang serius. Mukanya yang ceria tadi terus menghilang dari dunia dan pergi ke planet lain.

[BʘʘK1] Power Of The Little BoyWhere stories live. Discover now