" Gelapnya..." ujar Kaizen apabila mereka semua berada di dalam gua itu. Pegangan tangannya yang memegang baju sweater Dylan dieratkan lagi." Jauh lagi ke?" Soal Dylan sambil memerhati seluruh kawasan dinding gua itu. Pelik juga dia, walaupun mereka telah melalui gua ini beberapa minit, jalan keluar masih lagi tidak ditemui.
" Tak tahu..." Balas Titan Nozve.
" Aku tak tanya kau. Aku tanye Amie." Dylan membuat muka jengkel. Kalau Titan Nozve pula, dia terus senyap dan tersengih malu.
" Menurut hawa kelopak bunga Hyderg tuu, kelopak yang lain ade dekat dalam nih..." Ujar Amie sambil menunjukkan sebelah kepaknya ke arah sebuah lubang besar yang berada di atas tanah hadapan mereka.
" Be-betul ke dekat lubang ni? Kenapa gelap sangat? Dasar lubang ni pon tak nampak.." ujar Kaizen mendapat anggukan daripada Dylan.
" Betul...korang semua kene percayakan aku." Amie mula mengepakkan sayapnya dan menjunam masuk ke dalam lubang besar itu.
" Titan Nozve..ikut Amie cepat!"
Arah Dylan. Terus haiwan besar itu turut mengikuti langkah Amie dan masuk ke dalam lubang itu." Lubang ni menuju ke bawah tanah ke?" Bisik Dylan perlahan.
Ssrrraaasshh!!!
Sebuah pancaran cahaya yang amat terang menyilaukan mata Dylan. Dengan segera mereka mula menghalang mata mereka dari terkena cahaya terang itu.
" Ca-cahaya ape ni?"
" Silau nye..."
Setelah beberapa lama, Dylan kembali menurunkan tangan yang menghalang matanya. Wajah terkejut ditayangkan. Seluruh kawasan yang berwarna kebiru biruan menghiasi pandangan matanya. Pokok pokok, bunga bungaan serta haiwan haiwan yang berterbangan dan berada di sekitar itu juga turut berwarna biru. Sungguh cantik!! Titan Nozve mula mendarat di atas tanah biru itu.
" Dekat sini....batu Hyderg tu ada dekat sini." Ujar Amie sambil menukarkan badannya kembali menjadi seekor serigala.
" Dekat sini? " Bisik Dylan sambil menuruni badan spirit Beast nya.
Sebuah pokok bunga yang berada di sekitarnya dihampiri dan batang bunga itu dipatahkan selamba oleh Dylan.
Krekk
Batang pokok bunga itu patah kedengaran. Bunga yang berwarna biru itu disentuh oleh Dylan.
" Kaca? Bunga ni sebenarnya kaca?" Soalnya sendirian. Dia mula menghampiri seekor rama rama yang berada di situ. Rama rama itu disentuh perlahan dan mukanya mula mengerut hairan.
" Kaca jugak...jadi semua benda yang ada dalam lubang ni adalah kaca?"
Klinggg
Klinggg
Bunyi semak semak kaca yang berlagaan dihadapannya kedengaran. Hal itu membuatkan dirinya terus tersentak daripada lamunan.
" Batu tuh!! Batu tuu dekat dengan Dylan!!" Suara Amie yang memberi peringatan membuatkan Dylan lebih berhati hati.
Srraasshhh!
Zzrraaassshh!
Dylan yang menyangka akan serangan itu mula melompat beberapa langkah kebelakangan bagi mengatasi serangan tersebut.
" Huish...nasib..." Dylan menghembuskan nafas lega.
Seekor harimau kumbang berwarna hitam yang lain daripada lain sedang memandang tajam ke arahnya.
' Kenapa haiwan ni jer yang warna hitam?' bisik hatinya.
Dilihat haiwan hitam itu mengangkat sebelah tangannya dan menayang kuku tajamnya dengan wajah yang amat bengis.
YOU ARE READING
[BʘʘK1] Power Of The Little Boy
Adventure[ My First Book 1] [ Yang benar dan tiada curi curi idea. Semua idea datang dari author yang bernama Qynnn.. 🙄 ] Puak manusia dan semua puak puak yang lain dahulu nya hidup aman dan bahagia. Tetapi, apabila kedatangan seorang musuh jahat telah meme...