32

394 39 0
                                    

Kaizen dan Natasya terus memalingkan wajahnya ke arah Dylan apabila mereka mendengar jeritan kuat dari kawan baiknya itu.

" Sa-saiz kau be-besar..." Ujar Dylan tergagap gagap.

" Haah, memang memanglah saiz kita semua membesar sebab ujian pemindahan tempat kan ambik masa
2 tahun..." Terang Natasya.

" Tapi...kenapa kau tak membesar?" ujar Kaizen pelik.

" Haah, kenapa?" Tanya Natasya juga.

Dylan mengeluh lemah. Dia telah mengetahui mengapa badannya tidak membesar. Dan sebabnya adalah....

" Aku tak der sihir. " Nak kata dia tak jealous tengok kawan dia membesar tak der gak, ada juga jealous. Tapi sekarang ni dia dah tak kesah dah semua tuhh...

Natasya dan Kaizen mula menggangguk kan kepala mereka. Di dalam hati mereka terbit juga rasa kesian dan simpati kepada kawannya itu.

" Korang tak yah pandang aku macam tuh...aku okey jer lah." Kata Dylan bersama gelengan kepala.

Pandangan kedua dua kawannya ketika ini memandang simpati dan kasihan kepadanya. Sekali pandang menyampah, dua kali pandang rasa nak tumbuk, tiga kali pandang rasa macam nak jer keluarkan biji mata tuh...

Drrruushhh!!!

Ddoommm!!

Beberapa tembakan yang tidak tahu arah puncanya mula mengenai dinding di atas mereka semua. Akibat tembakan itu, dinding tersebut mula meretak menjadi pecahan besar dan jatuh menjunam ke arah mereka.

" Arghhh!!!" Jeritan jeritan pelajar yang ketakutan mula memenuhi seluruh ruang tersebut.

Franny!!!

Seekor lebah madu yang berbelang hitam kuning berterbangan laju menuju ke arah pecahan dinding itu.

Duzz Crack!!

Sepasang tangannya  mula berubah menjadi sebuah pedang tajam dan lebah tersebut menghentakkan tangannya ke pecahan dinding itu.

Drrraaassshhh!!!

Pecahan pecahan dinding itu terpecah menjadi cebisan cebisan batu batu yang kecil dan jatuh ke tanah. Batu kecil tersebut terkena di badan pelajar yang berada di bawahnya tetapi batu itu tidak sakit mahupun berat. Lebah madu yang telah menyelamatkan mereka sebentar tadi mula berterbangan menuju ke tuannya.

" Kerja yang bagus Franny." Seorang lelaki yang merupakan tuan kepada lebah madu itu, atau lebih dikenali dengan nama Shen Zen mengelus ngelus manja kepala spiritnya.

" Wey....apa sebenarnya yang dah terjadi..." soal Dylan perlahan.

Kini, mata merahnya memandang tepat ke arah lubang dinding yang  pecah itu. Keadaan bangunan bangunan sekolah yang boleh dilihat dari lubang tersebut sungguh mengejutkan nya. Bangunan bangunan tersebut penuh dengan retakan dan musnah akibat sesuatu...
Perlawanan? Pergaduhan? Apa sebenarnya yang dah terjadi.

" Natasya, Kaizen. Apa yang dah terjadi sebenarnya?" Soalan yang sama ditanyakan lagi buat kali ke dua.

" Entah...aku pun tak tahu...tapi, Shen Zen ada kate. Jangan keluar dari tempat ni dan jangan kemana mana."

" Kenapa pulak? Apa dah jadi dengan sekolah? Kenapa macam ade perperangan ?"

" Dah. Jom ikut aku jumpa Shen Zen." Dylan menarik kedua dua tangan kawannya dan membawa mereka menuju kepada Shen Zen.

" Shen..." Badan Shen Zen di tepuk perlahan oleh Dylan.

Shen Zen yang merasakan tepukan tersebut mula memusingkan badannya dan menghadap ke arah Dylan dan kawan kawannya.

" Ohh, Dylan,Natasya, Kaizen. Ade ape ye?" Soalnya bersama senyuman kekok.

" Saya nak tanya. Apa yang dah  berlaku dekat sekolah ni!?" Soal Dylan tegas tiada sebarang senyuman. Pandangannya kini memandang tajam menusuk ke mata Shen Zen.

Shen Zen mula meneguk air liurnya sendiri.

" Ketiga tiga Negara kena serang." Ujar Shen Zen jujur. Pandangan mata dari Dylan telah membuatkan bulu roma nya menegak dan ketakutan.

Kelihatan diketiga tiga wajah anak muridnya memaparkan riak yang amat terkejut.

" Kene ser-serang? Dengan apa?" soal Natasya.

" Iblis. Mereka semua mencari pahlawan terakhir dan waris terakhir Dhyford Az Nyfomi." Terang Shen Zen.

" Jap, pahlawan tu ada waris? "

" Dekat mana waris terakhir tuh?"

" Macam mana nak jumpa pewaris terakhir tu?"

" Sekarang pewaris tu dekat kawasan sekolah Ker?"

" Mesti pewaris tu boleh selamatkan kita semua kan?"

Soal Natasya dan Kaizen bertubi tubi.
Dylan pula....termenung apabila nama Dhyford Az Nyfomi di sebut.

' Dhyford Az Nyfomi? Pahlawan terhebat? '

" Dylan...Dylan...hui, hui." Kaizen melambaikan tangan nya di hadapan muka Dylan.

' Eh, Dylan nih..orang semua tengah sebok bercakap cakap, dia boleh pula dok termenung.' bisik hati nya geram.

" Dylan!! Oh!! Dylan!!" Jerit Kaizen kuat di sebelah telinga kawannya itu.

Lamunan Dylan terus terhenti apabila mendengar jeritan tersebut.
Sebelah tangan nya diangkat dan dia terus memukul bahu Kaizen.

Papp!!

" Bende siak...sakit telinga aku dho..."
Rungut Dylan sambil menggosok gosok perlahan telinganya yang sakit itu.

"Dah kau yang termenung jer dari tadi sapa suruh.." Kaizen mula memuncungkan bibirnya tanda protes.

" Dah, dah, dah. Boleh senyap tak? "
Marah Shen Zen.

" Yep, sorry sorry ." Kaizen dan Dylan menundukkan badannya dan terus meminta maaf kepada cikgu nya itu.

" Shen Zen...jadi, siapa pewaris terakhir tu..." Soal Natasya ingin tahu.

Kedua dua belah matanya mula membesar tanda dia begitu teruja untuk mengetahui siapa pewaris tersebut.

" Tidak dikenali." Jawab Shen Zen mendatar.

" Habis, macam mana nak cari pewaris tu..?"

" Jap....Dizz Ryan ade kate, kalau nak jumpa pewaris tu, kita kena jumpa pengguna sihir King of Fire."

" MUAHAHAHA!! HAHAHA!!"

Seorang lelaki yang berpakaian hitam menutupi mukanya muncul berterbangan di tengah pecahan dinding berlubang tersebut.
Di atas kepala lelaki itu mempunyai sepasang tanduk tajam yang berwarna hitam dan bajunya dilumuri dengan cecair darah.

" MUAHAHAHA!! PEWARIS TERAKHIR!! PEWARIS TERAKHIR!!! MANA PEWARIS TU!!??"

Lelaki misteri itu mula tergelak besar. Suaranya yang kuat bersama dengan aura kegelapan memanggil pewaris terakhir itu telah menakutkan pelajar pelajar yang berada di kawasan tersebut.

" Saya kene lawan dia dan lindungi semua...." bisik Shen Zen perlahan.

[BʘʘK1] Power Of The Little BoyWhere stories live. Discover now