31

385 43 2
                                    

' Erkkk.... Dy-Dylan..., Kau dah okey ke? ' soal Tiger Nozve menggunakan telepati.

Keadaan Dylan yang lemah dan pengsan sebelum ini menyukarkan Tiger Nozve untuk keluar dari tempat persembunyian nya, seluruh badannya juga melemah sedikit merasai kesakitan yang dirasa oleh Dylan ketika itu.

'Aku dah okey, cuma pening pening sikit.' balas Dylan.

' Kalau kau bosan, keluar lah.' ujar Dylan lagi.

' Groowrghh!!! Tengkiuw!!!'

Tiger Nozve mula menampakkan dirinya bersebelahan dengan tuan kesayangan nya itu. Akhirnya....aku boleh keluar dari tempat persembunyian yang sempit tuh.... Tiger Nozve menggesel geselkan kepalanya kepada Dylan. Eleh...nak manja kejap dengan tuan...korang tak jealous kan?? Dylan pula menggosok gosok manja kepala Tiger Nozve dan Hynae serentak.

" Jadi....apa yang dah jadi masa aku pengsan?" Tanya Dylan dengan kepala yang dibengkokkan ketepi. Matanya meliar memandang keseluruh kawasan. Air merah? Bulu sayap? Spirit beast? Peralatan? Ni mesti ada perkara yang dah terjadi ni...

Semua yang berada di situ mula memandang tajam kearah Dylan. Bukan marah kepada Dylan, tetapi marah kepada Hynae yang menyorokkan badannya dibelakang Dylan. Maybe dia fikir, nyorok belakang Dylan dapat meredakan kemarahan mereka semua? No way dho!!!

Kesemua muka mereka mula mengerut ngerut menahan marah yang akan tercetus sekejap lagi. Keadaan mula menjadi senyap. Tiada satu pun suara yang dapat di dengari.

" Erkkk, boleh sesiapa explain kan aku apa yang dah terjadi?" ujar Dylan memecahkan keheningan.

Mereka semua mula memandang satu sama lain dan tidak sampai satu minit, mereka menganggukkan kepala serentak.

" Macam ni budak lemah.... Kau tahu tak, kau punya hantu ni...nak bunuh kiteorang?" Soal Ritku bersama ejekan.

Rinnah menggelengkan kepalanya kecil.

' Dah terbukti yang Dylan ni kuat, dia masih nak cakap yang Dylan ni lemah? Heisy, dasar....'

" Huuuuh....boleh tak isu gaduh lemah lemah ni tolak tepi dulu.... Sekarang Hynae, kenapa awak serang dieorang semua?"

Tangan kanan Hynae dicapai dan Dylan menarik Hynae supaya duduk di sebelahnya. Hynae pula menggigil keresahan. Mata mata yang memandangnya tajam menjadikan dirinya takut dan menggigil. Pergelangan tangan Dylan digenggamnya erat.

" Boleh tak korang stop tenung Hynae macam nak makan? Biar dia terangkan dulu kenapa dia nak serang korang..." Ujar Dylan terselit sedikit ketegasan disitu.

" Ba-ba....ik......" Jawap mereka semua meleret leret.

" Saya...dapat rasakan ada sesuatu yang telah berlaku dekat gua saya...aura pokok Fanzry yang selalu dapat saya rasa dekat mana mana dah menghilang..." Ujar Hynae perlahan tapi masih dapat didengari oleh mereka semua.

" Ade sesuatu? Apa tu?" Soal Rinnah pelik.

" Saya tak tahu...saya tak tahu..." Hynae memeluk lutut dan menggeleng geleng kan kepala bersama air mata yang mengalir.

" Rinnah, benda yang kene cari tu dah jumpa?" Tanya Dylan.

" Tak, tak der. Kiteorang tak jumpa langsung...."

Rudy yang duduk bersebelahan Syaf mula berasa pelik.

' Asal rasa macam lama jer masa nih..'

Jam di pergelangan tangan nya di lihat dan sepasang mata miliknya mula membulat besar.

" Jap, sekarang ni...dah 20 minit!!! Dah lebih dari 15 minit!!!" Jerit Rudy secara tiba tiba.

" HAH!!!????" Kesemua manusia yang berada di situ mula terkejut beruk hutan simpan dekat Afrika tuh!!!

Zrraaggrrooushhh!!!

Tanah di kawasan belon itu mula bergegar kuat. Seluruh kawasan mula hancur dan meretak...

" Hynae!!!"

" Tiger Nozve!!"

" Korang!!"

Zrrraaaahhssssss!!!

Sebuah cahaya putih yang merupakan portal penghubung tempat muncul dan membawa mereka semua ke tempat lain.

Drusshhh!!!

Gourrghhh!!

Dzzussshhh!!

Zraassshhh!!

Bunyi retakan dan pergaduhan memenuhi seluruh telinganya. Dari bunyi sahaja, dapat mengenal pasti bahawa pergaduhan yang terjadi itu bukan pergaduhan yang biasa.

Dylan membuka kedua dua matanya. Alangkah terkejutnya dia, apabila dia melihat dirinya serta murid murid yang lain duduk disebuah ruangan besar dan gelap. Hanya disuluhi dengan beberapa obor api sahaja.

" Jap, bukan ada tempat lagi satu ker? Kenapa balik ke sekolah?" Bisiknya perlahan.

Haaa!!!

'Tiger Nozve, Hynae. Korang okey?'

'Aku okey. Tak der pape yang boleh lawan spirit kuat macam aku ni...'

Dylan mencebik tanda tidak setuju.
Bongkak jer lebih...lebiak jer lah.

'Hynae, awak pula? Awak okey?'

'Hmmm, saya okey. Dylan, boleh bawa saya tengok gua saya? Saya tak sedap hati lah...'

' Boleh, tapi saya nak tahu dulu apa yang tengah berlaku..'

' Hmm, baik.'

Dylan mula berdiri tegak. Kelibat kawan kawan nya dicari. Selepas beberapa minit mencari, akhirnya matanya tertumpu kearah seorang perempuan dan seorang lelaki yang sedang duduk bersama. Perempuan tersebut menangis manakala lelaki itu menepuk nepuk belakang badan nya.
Kedua dua orang tersebut, di hampiri nya.

" Kaizen,Natasya, apa yang dah berlaku nih?"

Kaizen dan Natasya mula mengangkat kepalanya. Terlihat jelas di wajah mereka sebuah senyuman kecil. Kaizen dan Natasya mula berdiri dan memeluk kawan baiknya itu.

Pelukan dari kedua dua kawannya itu membuatkan dirinya tersesak nafas. Dylan menepuk nepuk tangan Kaizen menyuruh supaya melepaskan pelukan tersebut.

Kaizen yang memahami mula melepaskan pelukan, diikuti dengan Natasya.

" Hah...huh...hah..huh..."

" Awak okey Dylan?" Soal Natasya risau.

" Ya, saya okey." Dylan memandang ke arah Natasya dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat perbezaan ketinggian dan ukuran badan dirinya berbanding kawannya itu.

" Wait....wait...Kenapa korang membesar!!!!" Jerit Dylan terkejut.

[BʘʘK1] Power Of The Little BoyWhere stories live. Discover now