Di pagi hari yang indah, tepat pukul 10 pagi, terlihat kesemua ahli ahli atau manusia yang berada di kawasan rumah pokok itu kini sedang menyiapkan diri di lapangan latihan. Pakaian yang diselaputi besi dipakai oleh mereka semua kecuali si watak utama kesayangan readers semua...si Dylan Hytomi. Katanya dia rimas.
Semua jenis peralatan yang telah di canggihkan oleh batu batu sihir di pegang sebuah oleh mereka semua.
" Kaizen, Natasya nah. " Taez menghulurkan dua buah beg hitam kepada mereka. Satu untuk Kaizen, satu lagi untuk Natasya.
" Ape ni?" Soal mereka sambil membuka beg hitam tersebut.
Alangkah terkejut nya mereka apabila melihat pil pil penyembuhan dan potion penyembuhan memenuhi semua beg itu.
" Wah!! Ni kau buat ke Taez? Sape ajar kau ?" Soal Kaizen.
" Sape lagi... kalau bukan abang idola aku, Abang Dylan Hytomi." Dylan yang mendengar kata kata Taez mula tersedak. Malu kerana dipanggil guna panggilan abang dihadapan kawan kawannya yang lain. Kaizen pula, memasang riak terkejut.
" Kau panggil Dylan abang?"
" Haah. " Taez mengangguk kan kepalanya. Kalau Dylan dia dah malu sampai dia tutup muka guna tangan dia.
" Kalau macam tuu panggil lah aku abang sekali..." Arah Kaizen. Nak kan attention dari budak bawah...meme ahh
" Tak!! Sebab panggilan abang ni hanya untuk idola aku jer...macam abang Dylan. " Sekilas dia memandang ke arah Dylan sambil menghadiahkan sebuah senyuman paling manis. Senyuman kekok ditayangkan oleh Dylan.
" Eleh..."
" Eh, kau tahu tak...abang Dylan ni dah lah kecil dan pendek jer. Walaupun dia macam tu, dia asah kemampuan dia untuk pandai dari semua aspek kecuali sihir. Bla...bla...bla...." Taez memulakan ceramah yang bertajuk ' Abang Dylan Seorang Idola ' kepada Kaizen. Kaizen hanya menadah kan telinga, pasrah saja lah... Kalau Natasya, dia dah cabut lari dulu dah...
15 minit kemudian...
Taez masih lagi tidak berhenti dari berceramah. Kaizen pula membuat muka meminta tolong. Dylan yang mula rimas mendengar bebelan dan muka mintak kaki Kaizen mula menghampiri Taez. Bahu Taez dipegangnya. Taez pula automatik senyap dan memalingkan muka memandang tuan empunya tangan yang memegang bahunya itu. Pusing sahaja kepalanya ke arah belakang, dia di kejutkan dengan sebuah api hitam yang berada di tangan Dylan.
" Arghh!!!" Jerit Taez ketakutan. Beberapa meter dia menjauhkan diri daripada si Dylan.
" Ade-ade api hitam dekat tangan abang!!" Jerit Taez lagi.
Dylan yang menyampah hanya menggoyang goyangkan tangan nya beberapa kali dan...api hitam itu pon menghilang.
" Jap Dylan. Kau ade sihir ke?" Soal Kyle yang entah dari mana boleh sesat dekat sini.
" Bukan, ni bukan sihir. Ni aku guna aura aku untuk tukarkan jadi api hitam." Terang Dylan.
" Eh, macam tu pon boleh ehh..." Bisik Kyle perlahan.
" Dah semua!! Cepat panggil spirit Beast kamu !!" Arah Shen Zen. Mendapat anggukan kepala dari mereka semua.
" Titan Nozve!!"
( Harimau, ade sayap,kuat, saiz tak boleh diimaginasi, spirit Beast pahlawan - Dylan )" Franny!!"
( Lebah pemusnah-Shen Zen)"Fire kangaroo!!"
(Kangaroo api-Kaizen)" Kuma Nore!! "
(Taekwondo Panda -Natasya)" Horsne Wae!!"
(Kuda terbang-Kyle)Taez yang melihat kesemua spirit Beast itu mula membulatkan mata kerana berasa kagum.
YOU ARE READING
[BʘʘK1] Power Of The Little Boy
Adventure[ My First Book 1] [ Yang benar dan tiada curi curi idea. Semua idea datang dari author yang bernama Qynnn.. 🙄 ] Puak manusia dan semua puak puak yang lain dahulu nya hidup aman dan bahagia. Tetapi, apabila kedatangan seorang musuh jahat telah meme...