Selepas habis perbincangan tersebut, mereka terus menuju ke belakang kawasan rumah pokok itu. Didekati beberapa pokok pokok yang lain dan Kaizen terus menggunakan sihirnya untuk menukarkan pokok pokok itu menjadi rumah pokok. Rumah pokok yang lain itu dibina supaya orang yang kesakitan dan tiada tempat tinggal boleh tinggal semasa mereka semua meninggalkan tempat itu.
" Kalau rumah pokok banyak ni okey tak?" Soal Kaizen sambil menunjukkan tangannya kearah 5 buah rumah pokok yang baru sahaja dibina.
" Okey, boleh lah nih... Tapi Kaizen jangan lupa dekat sekitar kawasan ni buat tembok tanah. Nanti tak der lah tempat ni kene ceroboh dengan mana mana haiwan. " Arah Shen Zen.
Kaizen menganggukkan kepalanya apabila mendengar arahan dari cikgu nya. Disebabkan anak muridnya semua ni tak pandai lagi berfikir panjang, sebagai seorang cikgu dia perlu memberi tunjuk ajar.
Infiny Wall
Beberapa dinding tanah muncul dan membentuk penghalang di sekitar rumah pokok itu. Selepas dinding tersebut dibina, Shen Zen terus menggunakan sihir yang menghilangkan hawa keberadaan mereka.
" Jadi...semua dah settle. " ujar Shen Zen.
" Oh, Amie. Kata nak tunjukkan pergabungan bertarung dekat kitorang kalau Dylan bangun? Cepat lah...nak tengok?"
Pinta Kyle. Lagi sekali muka mintak kaki ditayangkan kearah Dylan dan Amie." Haaa...itu kene tanya tuan saya dulu. " Amie memandang ke arah Dylan.
" Shen Zen. Memandangkan tengah tengah kawasan rumah pokok ni lapang, apa kata kita jadikan sebagai lapangan untuk berlatih." Dylan memberikan cadangan. Kyle mula berasa geram apabila Dylan tidak menghiraukannya.
' kau tahu tak? Kalau aku buat muka ni kat perempuan, mesti perempuan tu mati sebab muka aku nih terlampau handsome. ' bisik Kyle di dalam hati.
" Okey. Bagus juga tuh." Shen Zen menerima cadangan Dylan.
" Kalau macam tuu sa- "
" Dylan!! Jom kite berlawan." Jerit Kyle secara tiba tiba, dan memotong kata kata Dylan. Jari telunjuk nya dihalakan ke arah Dylan yang lebih pendek darinya. Pandangan tajam yang diberikan Dylan kepada Kyle membuatkan Kyle menggigil. Se-seram!!
Dy-Dylan se-seram!!" Haa? Nak lawan? Dengan aku?" Soal Dylan dingin.
" Haaa De-dengan ka-kau!!"
" Hisy!! Aku baru nak rehat!!" Bisik Dylan sebelum mendecit kasar.
' tapi ade bagus juga aku lawan dengan dia? Bukan Kyle ni adalah orang yang paling kuat ke dekat TRN School? Emmm '
" Okey. Aku terima tantangan kau. " Dylan memberi kata putus.
" Kini, pertarungan antara Dylan si tiada sihir dan Kyle si pengguna sihir api!! Saya pengacara anda hari ini, Kaizen Akjiruo. Sila beri tepukan gemuruh!!"
" Saya sekarang sedang berada di tepi pandang bersama dengan Shen Zen , Amie dan Natasya. Shen Zen, Shen rase siapa yang akan menang?"
" No comment " balas Shen Zen ringkas.
" Oooh, tak pe tak pe. Ape pula pendapat cik Natasya comel nih. Siapa yang cik rasa akan menang ?" Kaizen mengelipkan sebelah matanya kepada Natasya. Kalau Natasya.... Korang nak tahu ke reaksi muka di ape?dia tu dah malu tahap gaban dah!!. Muka dia dah blushing teruk sampai tak boleh cover!! Kaizen pula tersenyum senyum tengok Natasya. ( Author pula yang sendu tengok dieorang bersweet sweet tuh 😭😌😂)
" Er-err, saya tak pasti. Sebab dua dua kuat." kata Natasya perlahan.
" Begitu.... Kalau Encik Amie, ape pendapat encik Amie?"
YOU ARE READING
[BʘʘK1] Power Of The Little Boy
Adventure[ My First Book 1] [ Yang benar dan tiada curi curi idea. Semua idea datang dari author yang bernama Qynnn.. 🙄 ] Puak manusia dan semua puak puak yang lain dahulu nya hidup aman dan bahagia. Tetapi, apabila kedatangan seorang musuh jahat telah meme...