Zraassshhh
Zraassshhh
Spare beberapa kali apabila dihayunkan oleh Dylan ke badan lipan besar tersebut. Tetapi serangan tersebut tidak langsung mendatangkan kan kecederaan kepada haiwan tersebut.
"Hahahaha!! Bodoh!!! Kau tak tahu ker yang lipan aku ni boleh tahan serangan lemah macam tuu... Dasar Magiwey bodoh!!!"
Dylan mengetapkan giginya apabila mendengarkan kata kata sindiran dan makian dari lelaki jahat tersebut.
Zraangggggg!!!
Dylan melagakan kedua pedangnya. Kini kemarahannya mula meningkat dan tidak dapat ditahan lagi.
"Dasar b*b*!!!" Jerit Dylan. Beg galasnya dibuka dan dia mengeluarkan sebuah botol yang dipenuhi dengan pil pil yang pelbagai warna.
Pil tersebut dikeluarkan dan dicampak ke arah lipan tersebut.
" Hahahaha!!! Kau fikir dengan campak semua bende tuh haiwan aku ni akan mati!!?? Takkan lahh!! AHAHAHAHA!!! Bodoh!!!"
Mendengar kan saja kata kata tersebut, Dylan tersenyum sinis.
" Better kau tarik ayat kau..." Ucapnya perlahan dan seraya itu, dia mencampakkan sebuah potion ke arah pil pil yang dibalingkan oleh Dylan sebentar tadi. Dan...
Ddrrrruushhh!!!!
Lilitan akar pokok dan diselangi dengan api marak membakar ganas bintang dan lelaki jahat itu. Lama kelamaan, badan mereka hangus dan hancur dimakan api marak tersebut.
Setelah memastikan bahawa kedua dua nyawa makhluk jahat itu mati, Dylan dengan segera mendapatkan haiwan kesayangannya itu.
" Titan Nozve!! Kau okey tak?" Soal Dylan bersama wajah yang kerisauan.
Ggrrrooouuuugghhhh!!
" Aku dah sehat lah!!" Titan Nozve menundukkan kepalanya ke bawah untuk melihat tuan nya tersebut. Ye lah, kan saiz dia 35 kali ganda dari Dylan, jadi kenalah tunduk baru nampak muka tuan dia yang hencom tuh!!
" Hmm. Jadi, sekarang jom kita semua keluar dari tempat ni..." Ujar Dylan sambil memerhatikan semua orang yang terdapat di situ. Shen Zen, Natasya, Kaizen, Hynae dan Titan Nozve. Mana Rudy? Mana Rinnah? Mana semua orang yang terbaring dekat atas tanah ni tadi?
" Awak jangan risau. Semua pelajar yang terbaring tadi saya dah sembuhkan dan pindahkan mereka semua ke tempat selamat." Seakan dapat membaca fikiran Dylan, Hynae terus menerangkan apa yang terjadi.
Kelihatan Dylan menghembuskan nafas kecil.
" Aku gembira korang semua selamat."
" Te- terima kasih... Ja-jadi, pahlawan terakhir tuu kau la-lah?" Soal Kaizen.
" Emmm....tu aku tak tahu dan tak nak ambik tahu. Sekarang jom keluar dari sini. "
" Titan Nozve, boleh kau bawa kiteorang semua keluar?"
Grroouugghh!!
" Boleh!!"
Mereka semua mula memanjat belakang badan Titan Nozve yang besar itu. Sayap di buka dan haiwan itu terbang ke atas melalui lubang besar yang terdapat di.situ.
Hancur. Musnah. Darah. Mayat. Permandangan yang dilihat dari atas langit sungguh mengejutkan mereka semua. Keadaan TRN School tidak menyerupai sekolah lagi. Bangunan bangunan blok, dewan, tempat makan dan banyak banyak lagi musnah akibat serangan dari iblis. Darah dan mayat mayat yang tidak bernyawa bertaburan di merata tempat.
Natasya mula menutup mulutnya menggunakan kedua dua belah tangannya. Mengerikan dan meloyakan .
" Titan Nozve. Gua Hynae sekarang..." Ujar Dylan perlahan tetapi masih lagi boleh didengar oleh Titan Nozve.
🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬🍬
Cecair darah yang mengalir keluar dari kepalanya hanya dibiarkan sahaja. Tubuh seseorang yang amat dikenali sedang terbaring di atas tanah mula didekatinya.
" Dizz Ryan.... Dizz Ryan...."
Tubuh lelaki tersebut digegarnya." Erghh..... Ky- kyle." Ujar Dizz Ryan tersekat sekat.
" Maaf Dizz. Disebabkan kecuaian kumpulan saya, Alpha Crew TRN School dah musnah." Ujarnya bersama air mata yang mengalir. Yaaa... Ni memang salah aku.... Kalau lah iblis yang terlepas tu aku dapat tangkap, tak der lah semua ni terjadi.
" Ja-jangan fikir tu-tuh sekarang. Ak-aku nak ka-kau bagi bende ni de-dekat Dy-Dy-Dylan....." Sebaris ayat itu dikatakan kepada Kyle sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.
" Ya-ya baiklah. " Sebuah batu yang berwarna merah yang berada di tangan Dizz Ryan diambilnya. Kyle bangun dan berdiri tegak. Matanya meliar memandang ke kiri ke kanan.
' kat mana aku nak cari budak Dylan tu..' kata hatinya sebelum dia melangkah tanpa arah mencari kelibat budak yang bernama Dylan Hytomi.✨✨✨
Hye...ade sesiapa miss author tak?
Mesti ade yang pelik kan, sebab author kekadang timbul kekadang tenggelam.
Hehehe...cory👉👈Your Author❤️
YOU ARE READING
[BʘʘK1] Power Of The Little Boy
Adventure[ My First Book 1] [ Yang benar dan tiada curi curi idea. Semua idea datang dari author yang bernama Qynnn.. 🙄 ] Puak manusia dan semua puak puak yang lain dahulu nya hidup aman dan bahagia. Tetapi, apabila kedatangan seorang musuh jahat telah meme...