„Je hustý, že se skamarádili, co? Ani by mě nenapadlo, že se Zack s Jamiem budou přátelit," podotkne Cassie, když se posadí na židli. Položím jí na záda ručník ručník a rozprostřu na něj její dlouhé světlé vlasy. Měla pravdu, že už je má extrémně dlouhé.
„Dějí se i divnější věci," namítnu a vezmu si do ruky nůžky.
„Jako třeba že mě jdeš stříhat?" uchechtne se.
„Jen ti je trochu zkrátím, to je všechno."
„Zkrácení na ramena ti přijde málo? Vždyť to je minimálně třicet centimetrů," pronese nervózně.
„Já to zvládnu, slibuju," pousměju se. Už teď vím, že jí bude mikádo slušet.
„Proč jste se vlastně rozešli, Avery?" zeptá se Cassie náhle.
„Přece jsem ti to už říkala. Nechtěla jsem utajovaný vztah."
„A určitě v tom není něco víc?"
Přemýšlím, jestli se do téhle diskuse pouštět, ale nakonec vlastně proč ne. „Nechtěl mi říct, co dělal od prváku do třeťáku. Pak se přiznal, co dělal, ale nějak mi to nepřijde jako dostatečný důvod proč tajit vztah," pokrčím rameny.
„Co ti řekl za důvod?" vyzvídá.
„Neměla bych to prozrazovat," zavrtím hlavou.
„No tak, já to nikomu neřeknu," slíbí.
„Ale jestli řekneš, ty vlasy ti oholím," pohrozím jí a ona se zasměje. „Chodil se starší ženskou. Byla prý čerstvě rozvedená a s dětmi, které se to dozvěděli. To jejich vztah pokazilo."
„Normálně bych se na to snažila koukat z jiného hlediska, abych tě zbavila té podezíravosti, ale tentokrát s tebou musím souhlasit. Taky mi to nepřijde jako ten pravý důvod."
„Tak co jinýho by v tom mohlo být?" nechápu.
„Třeba je to mafián. Třeba po něm jdou nějaký banditi," pronese z falešně vyděšeným hlasem.
„Hahaha, moc vtipný," ušklíbnu se. Ušmiknu jí další část vlasů, když se vrátí kluci.
„Proboha, co jí to děláš s vlasama?" zhrozí se Jamie, když spatří svou přítelkyni pod nůžkami.
„Zkracuju jí vlasy, pokud to není podle těch nůžek a hromady vlasů kolem jasný," zasměju se.
„To děláš dobrovolně, zlatíčko? Tvoje dlouhý vlasy se mi líbily," strachuje se Jamie.
„A kratší se ti budou líbit ještě víc. V prváku jsem je měla kratší a seklo mi to," zazubí se.
„Tak to hlavně nezkaz!" Jamie mi pohrozí vztyčeným ukazováčkem a já ho se smíchem uklidním.
„Jakej byl běh?" zeptám se Zacka. Sundá si zpocené tričko a obě s Cassie zatajíme dech. Jeho břišní svalstvo je jako z časopisu o posilování.
„Bezva," odvětí spokojeně. „Dali jsme dvanáct kiláků."
„Jedenáct," opraví ho Jamie. „Ten poslední už ses jen plazil."
Zack dotčeně zavrtí hlavou, ale hned zase nahodí úsměv.
„Chceš jít první do sprchy?" nabídne mu Jamie.
Zack zavrtí hlavou. „Já mám radši studenější vodu."
V tom vyběhne z domu, přeběhne přes prašnou cestu, trávu a nakonec přes molo, ze kterého seskočí do vody. „Ten kluk je blázen," směje se Jamie a sám vyběhne nahoru do koupelny.
„Sexy blázen," dodá Cassie šeptem. „Tak jdi!" pobídne mě.
Já přikývnu a zamířím za ním. „Ty jsi magor!" vyjedu na něj.
Zack se bez problému vytáhne zpátky na molo, při čemž se mu zalesknou vypracované svaly na rukou. Musím se ovládat, abych si na ně nesáhla.
„Voda je v tomhle období nejlepší. Nesnáším, když je teplá jak chcanky," pokrčí rameny a vyklepe si vodu z vlasů.
„Kdy ses tak změnil, Zacku?" zeptám se ho s vážnou tváří. „Jsi jinej, než jakýho jsem tě znávala."
„Lidi se mění, Avery. I ty jsi jiná než v desíti."
Zack mě pohladí po tváři a bok po boku se vrátíme do domu. Já dostříhám Cassie vlasy a když mám hotovo, jsem na sebe pyšnější než když ostříhala Zacka. „Panečku," pronese, když se spatří v zrcadle. „Jsem úplně jinej člověk."
„Moc ti to sluší, Cass," pochválím ji upřímně. „Ale teď se posaď, ještě nejsem hotová."
Cassie mě poslechne a nic nenamítá, když jí je začnu vlnit. Přední prameny spletu a vzadu spojím dohromady. Teď vypadá jako víla.
„Fakt by ses tímhle klidně mohla živit," uculí se.
„Ani nevím, kde se to ve mně vzalo. Nikdy mě nenapadlo, že bych mohla umět stříhat."
„Jsi přirozenej talent," zazubí se. „Jdu se ukázat Jamiemu."
Sklidím z podlahy všechny vlasy a pak si vytáhnu z mrazáku zmrzku. Otevřu ji a víčko rovnou vyhodím. Nejsem člověk, co by snědl jen část. Vyskočím na stůl a spolknu první sousto. V tom dolů seběhne Zack. „Ach, zmrzka. Pořád jsi na ní závislá?"
„Posedlost zmrzkou mě nikdy nepřejde," pokrčím rameny. Zack se postaví přímo přede mě. „Dáš mi trošku?"
„No jasně," přikývnu. Zack spolkne lžíci zmrzky a olízne si rty. Srdce se mi rozbuší, žaludek se mi roztančí. Zack zvedne ruku a palcem setře kousek zmrzliny z koutku mých úst. Pak ho olízne a vzdálí se.
„Nazdar!" ozve se zvenku mamka. Rychle seskočím ze stolu a posadím se na židli. „Ta procházka byla úžasná. Škoda, že jste nešli s námi."
„Zabavili jsme se," odvětí Zack, mrkne na mě a vrátí se nahoru do pokoje.
„Všechno v pořádku, zlatíčko?" zeptá se mě mamka.
„No jasně," přikývnu s úsměvem.Večer po dni stráveném venku se všichni odebrali do svých pokojů. Odpoledne jsme grilovali, takže jsme všichni nacpaní a utahaní. Jenže Cassie nám zakázala jít si lehnout. Prý přece nejsme důchodci.
Posadíme se ven ke stolu a užíváme si zapadajícího sluníčka.
„Počkejte tu, jen pro něco skočím," nařídí nám Cassie a vběhne dovnitř.
„Ty víš, co chystá?" zeptá se mě Jamie.
„Ne," zavrtím hlavou, „ale jak ji znám, nebude to nic dobrýho."
Za minutku se Cassie vrátí s prázdnou láhví od piva. Srdce se mi rozbuší. Vím přesně, na co ta láhev je.
„Vím, že je ta láhev prázdná, že jo?" zeptá se jí Zack pobaveně.
„Hahaha," uchechtne se a posadí se zpátky. „Využijeme ji k něčemu mnohem lepšímu než k pití."
„Ne," zavrtím hlavou. „To ani náhodou."
„Ty víš, o co jde?" diví se Zack.
„Naprosto přesně," přikývnu. „Chce hrát flašku."
ČTEŠ
Ten od vedle
RomanceKaždý máme toho jednoho člověka, se kterým jsme si jako děti hrávali na pískovišti. Se kterým jsme běhali po ulicích a tropili vylomeniny. Tím mým je Zack Brown - můj soused. Stejně ale jako většina těchto dětských přátelství, ani to naše nevydrželo...