Být zase ve škole po týdnu klidu na chatě v přírodě je otrava. Vážně už se nemůžu dočkat letních prázdnin. U skříněk spatřím Cassie s Maxem. „Ahoj!" pozdravím ho a obejmu. Docela mi po tom týdnu už chyběl.
„Cassie povídala, že máš nějaký novinky," zazubí se, když se odtáhnu.
„Pár," přisvědčím a odemknu svou skříňku. Vyndám si učebnici matiky, která mi teda opravdu nechyběla. „Já..."
Cassie zbystří, což mě trochu zarazí.
„Ahoj," ozve se náhle Zack, který se objeví vedle mě. Obejme mě kolem ramen a napřáhne k Maxovi pravičku. „Jsem Zack."
Max ji nervózně stiskne, ale nasadí úsměv. „Max."
„Tak po škole?" zeptá se mě.
„Jasně," přikývnu rozpačitě. Zack se usměje, políbí mě a zmizí stejně rychle jako se objevil.
Cassie s Maxem po mně hodí překvapené pohledy. „Fakt se snaží změnit, co?"
„Už to tak bude," uculím se.
„Já myslel, že chodíš s tím klukem z plesu," poznamená Max.
„Eddie je jen kamarád," objasním. „Zack je..."
„Její láska," zapěje Cassie se smíchem. Pobaveně ji plácnu přes rameno.
Líbí se mi to. Ta možnost bavit se o něm s přáteli. A hlavně fakt, že se nemusím bát, aby to o nás někdo nezjistil. Že nemusím klukům, co mě zvou na rande, lhát a můžu jim říct, že jsem zadaná. Šťastně zadaná.
„Takže proto jsi mě odmítla?" ozve se náhle zpoza mě. Otočím se a spatřím Jareda. „Chodíš se Zackem Brownem?"
„Tak my půjdeme," prohodí se Cassie a i s Maxem zmizí ve třídě.
„Já..."
„Proč jsi mi neřekla, že máš kluka? Kdybych to věděl, nezesměšňoval bych se zvaním tě na rande, Avery."
Je zvláštní, když mě oslovuje jménem. Jsem zvyklá, že mi říká AB. „Je to komplikovanější, než myslíš, Jarede."
„Co je komplikovanýho na tom, že jsi zadaná?"
„Tehdy jsme to tajili, pak se rozešli a teď jsme s tím konečně vyšli na povrch. Je to teprve čerstvý."
„Stejně jsi mi to ale mohla říct," pokrčí rameny.
„Promiň," povzdychnu si. Jared zavrtí hlavou a odejde. Já zamířím na první hodinu.
„Tak jak to šlo?" vyzvídá Cassie, když se posadím do třídy.
„Je naštvanej, ale ani se mu nedivím. Pozval mě na rande a já neměla ani dost slušnosti říct důvod, proč nemůžu jít."
„A řeklas mu, že jste to tajili?"
„Řekla, ale to mě neomlouvá."
Cassie mě pohladí po rameni a povzbudivě se usměje. „Nebuď smutná, jo? Užívej si, že jste to konečně odtajnili, že za pár dní budeš družička, že se tvá máma vdává a že už konečně můžeš být opravdu šťastná."
„To budu až to řeknu Eddiemu."
„Tys mu to ještě neřekla?" diví se.
„Vždyť jsme se včera vrátili a nechci mu to říkat přes zprávu. Zaslouží si to slyšet osobně."
„Pane jo, kdyby o mě mělo zájem tolik kluků, musela bych se zbláznit," zasměje se.
„Myslím, že kdybys neměla Jamieho, byla bys na tom úplně stejně jako já," mrknu.Po škole vyjdu ven po boku Maxe a Cassie. Jamiemu bylo ráno špatně, takže dneska ve škole vůbec nebyl.
„Vezmeš mě za Jamiem? Chci se podívat, jak mu je," požádá Cassie Maxe.
„No jasně," přikývne a pohlédne na mě. „Chceš jet taky?"
„Avery už má jinej program," zazubí se Cassie a kývne hlavou k parkovišti, kde už na mě čeká Zack.
„Tak zatím," uculím se a zamířím na parkoviště.
„Ahoj," pozdraví mě Zack s úsměvem. Přitáhne si mě k sobě a přede všemi mě políbí. Srdce mi buší jako splašené. Pořád nemůžu uvěřit, že se to vážně děje. Že mám přítele, který mě políbí před celou školou. Přítele, kterého nadevšechno miluju.
„Ahoj," uculím se, když se ode mě odtáhne. Vezmu si od něj helmu, ale než si ji nasadím, pohlédnu mu do očí. „Mohl bys mě vzít k Eddiemu?"
„Proč jako?" nechápe.
„Nemluvila jsem s ním co jsme se vrátili a musím mu o nás říct."
„Fakt nechápu, proč bys mu něco takovýho musela říkat," ušklíbne se.
„Je to můj nejlepší přítel, Zacku. Nemusíš pořád tak žárlit."
„Já nežárlím," zavrtí hlavou.
„Ale žárlíš," usměju se.
„Ne."
„Ale jo," trvám si na svým. Pohladím ho po tváři a jemně ho políbím na rty. Zack zavrtí hlavou a políbí mě vášnivěji.
„Dobře, možná trochu žárlím," uzná po chvíli.
„Líbí se mi to," uculím se. Nasadím si helmu, Zack mi ji pomůže zapnout a pak už se rozejde směrem k Eddieho baru.
ČTEŠ
Ten od vedle
RomanceKaždý máme toho jednoho člověka, se kterým jsme si jako děti hrávali na pískovišti. Se kterým jsme běhali po ulicích a tropili vylomeniny. Tím mým je Zack Brown - můj soused. Stejně ale jako většina těchto dětských přátelství, ani to naše nevydrželo...