Týdny plynuly jako voda a už tu máme listopad. Listopad se u nás v rodině nepojí jen s koncem podzimu, ale taky s každoročním grilováním u nás na zahradě. Obě si s Annie přivedeme kamarády, máma kamarádky z práce, tančí se salsa, griluje se maso a zelenina a panuje dobrá nálada.
Obyčejně tuhle oslavu miluju, ale tenhle rok se máma rozhodla pozvat i Debbie se Zackem, jelikož jak u nás bydleli, máma se s Debbie ještě víc sblížily a navíc pořád žije v domnění, že jsme se Zackem zase kámoši. Což nejsme ani zdaleka.
Máma celý den nakupovala jídlo a celé dopoledne ho připravovala, aby bylo na odpoledne připravené. Je to první grilování, které proběhne i s Williamem, takže asi i proto si na tom dává tak záležet. Díky němu je teď mnohem míň v práci, mnohem víc září a všude, kde chodí, rozdává dobrou energii. Jsem moc ráda, že je tak šťastná. A ještě radši, že s ní teď můžeme trávit víc času.
Annie ta si celé dopoledne vybírala, co na sebe. Já byla nucena jí u toho asistovat a pomáhat vybírat, což mě bavilo asi tak jako vytrhávání obočí. Nakonec si vybrala žluté šaty s rozevlátou sukní. Učesala jsem jí vlasy do vysokého drdolu a půjčila svoje náušnice.
Pak už přišla Cassie. Převlékla se do červených šatů nad kolena se sukní do A. „Tyhle vaše salsa akce mě baví," pronese, když se zhlédne v zrcadle.
„To se nedivím, když ji tančíš tak dobře," zazubím se. „Navíc Jamie je v salse taky přeborník."
„Salsa je ten nejvíc sexy tanec, co znám. Ten v člověku teprve rozproudí krev."
Hodím na sebe bílé šaty s decentním výstřihem a s volnou sukní ke kolenou. Vlasy nechám rozpuštěné, jen si sepnu přední prameny dozadu. Postavím se vedle Cassie, která na mě jen souhlasně mrkne. „Jsi fakt kočka."
„Díky," uculím se. Pak už společně sejdeme do obýváku, kde na nás čeká Jamie s Maxem. Cassie Jamieho láskyplně políbí a Max mě na přivítanou obejme. „Moc ti to sluší, Avery."
„Tobě taky," odvětím upřímně. V červené košili a černých kalhotách mu to vážně sluší.
Všichni čtyři se odebereme zadním vchodem na zahradu. Máma už nachystala stoly s masem, které už pomalu začíná házet na gril. Jsou tu mísy s chipsy, láhve s limonádama a co vím, v lednici se chladí dvě láhve vína, které přijde vždycky večer.
„Kdo všechno má vlastně přijít?" vyzvídá Jamie.
„Nějaký kámoši od Annie, pozvala jsem Eddieho a taky sousedi," odvětím.
Ta poslední část Cassie zaujme. „Myslíš sexy souseda?" zazubí se.
„Zacka, jo," přikývnu. V tom zaslechnu zvonek. „Dojdu tam!" křiknu směrem k mamce. Otevřu hlavní dveře a spatřím Eddieho v bílé košili a černých kalhotách. „Páni, ty ses ale vyfiknul," podotknu s úsměvem.
„Bílá ti sluší, Avery," uculí se. Ustoupím ke straně a pustím Eddieho dovnitř.
„Máte to tu moc pěkný, paní Bakerová," pochválí ji Eddie.
„Děkuju," usměje se přátelsky a dál se věnuje grilování. V tom dorazí i William, který jí hned přispěchá na pomoc.
Postupně dorazí i Emily a taky vysoký kluk s kudrnatými vlasy, kterého mi Annie představí jako kamaráda Marcuse. Já si ale pamatuju to, že mi říkala, že se jí moc líbí. Předpokládám, že asi budou víc než kámoši.
Jediný, kdo ještě půl hodiny po začátku nedorazil, je Zack s Debbie. „Debbie mi před chvíli psala, že tu budou do pěti minut. Prý se jen trochu zdrželi."
Na čele se mi objeví studený pot. Doufala jsem, že možná už nepřijdou, ale bohužel. V žaludku už mi kručí, jelikož jsem kvůli tomuhle ani neobědvala, ale zároveň na jídlo nemám vůbec chuť.
William zapojí mámin telefon s reproduktory, které jsme rozmístili po zahradě, a pustí mámin playlist s kubánskými, španělskými a latinsko-americkými songy. Tenhle playlist pouštíme v tenhle den vždycky. Je totiž perfektní na tančení salsy.
William chytne mamku za ruku a vytáhne ji na provizorní parket. Chytne ji kolem pasu, přivine si ji blízko k sobě a začnou se vlnit do rytmu. Talent na tanec mám po mamce. Latinsko-americké tance jí jdou od přírody. Poslední týden se to usilovně snažila naučit i Williama, který je sice pořád trochu prkenný, ale rozhodně to nevypadá tak strašně jako první den.
„Smím prosit?" vyzve mě Eddie s úsměvem.
„Ty umíš salsu?"
„Odjakživa," přikývne a vytáhne mě na parket. Má pravdu. Fakt mu to jde skvěle.
Po chvilce se k nám přidá i Jamie s Cassie. Max vyzve k tanci Emily, které to vůbec nejde, ale její červenání napovídá, že si Maxovu blízkost užívá. Marcus s Annie se o tanec ani nepokusí, ti si jen něco špitají na lavičce v rohu.
„Páni," pronese Debbie, když písnička dohraje. Otočím k ní hlavou a v jejím závěsu spatřím Zacka. Pozoruje nás naštvaným pohledem. „Takhle jsem ještě nikdy nikoho tancovat neviděla."
„Ale jdi," zasměje se mamka a vrátí se ke grilu. Debbie s Williamem ji následují.
„Ten je snad ještě hezčí, než si pamatuju," šeptne mi Cassie do ucha. Zack mě propaluje pohledem, z čehož mi téměř hoří kůže.
Všichni se posadíme ke stolu a konečně se dáme do jídla. Už mám takový hlad, že jsem myslela, že snad sním i Eddieho. Dospělí si povídají mezi sebou, Jamie s Cassie šeptají až moc nahlas, takže se to vlastně ani za šepot nedá považovat, Annie celá září, když ji Marcus pohladí po vlasech, dokonce i Emily s Maxem si něco potichu špitají. Já, Eddie a Zack tak nějak zůstáváme na ocet.
Mezi mnou a Eddiem je od toho plesu pořád určité napětí. Řekla jsem mu, že si jeho nabídku, že začneme znova, nechám projít hlavou. On s tím souhlasil a nijak na mě netlačí, ale prostě to mezi námi je.
Mezi mnou a Zackem je taky napětí. Jenže naneštěstí úplně jiné. Vím, že ho štve, že jsem tu s Eddiem, že jsem s ním tancovala a že mě chce zpátky, ale tak nějak je to všechno jeho vina. Kdyby nebyl zabedněnej, mohli jsme tu být spolu. Mohli jsme si špitat stejně jako Jamie s Cassie. Mohli jsme vášnivý tanec, jako je salsa, tančit spolu.
On tu ale jen sedí a ani nezvedne oči od talíře. Poznám, že i pro Eddieho je to trapné. Vím, že si to musím v hlavě nějak urovnat.
Po jídle se většina z nás vrátí na parket. Tančit s Eddiem mě baví, jeho společnost je mi příjemná. Mám ho ráda, vážně hodně, ale představa, že by mezi námi bylo znovu něco víc, se mi příčí. Musím k němu být upřímná. „Můžeme si promluvit?"
Eddie okamžitě zbystří, ale přikývne. Chytnu ho za ruku a odvedu ho do domu. Posadíme se na mou postel a já se musím zhluboka nadechnout, abych to ze sebe zvládla dostat.
„Já..."
„Nechci s tebou být," přeruší mě Eddie. Jeho výraz je neutrální, nicneříkající.
„Co?" vykulím oči.
„Viděl jsem, jak se na něj díváš, Avery. A já nechci být s holkou, co je očividně zblázněná do někoho jinýho."
„Promiň, Eddie," vzdychnu. Vezmu jeho dlaň do své a pevně ji stisknu. „Nechci tě ztratit."
„To si piš, že mě neztratíš, Bakerová," zasměje se. „To, že se mnou už být nechceš, nic nemění na tom, že pro mě moc znamenáš. Taky o tebe nechci přijít."
Jeho slova jsou uklidňující, hlas klidný. Ve tváři se mu ale i tak zračí něco, co silně připomíná zklamání.
Po pár minutách se vrátíme dolů. Eddie se rozloučí s mamkou, poděkuje jí za jídlo a zamíří zpátky ke mně. Pevně mě obejme a když se mě pokusí políbit na tvář, najednou ho někdo odtáhne. Zmateně se podívám před sebe a spatřím Zacka, jak si drží bolavou pěst, a Eddieho, jak leží na zemi. Všechny pohledy se stočí naším směrem. Zack se bez vysvětlení sebere, vejde do domu a já jen zaslechnu bouchnutí hlavních dveří, když je za sebou zavře.
ČTEŠ
Ten od vedle
RomanceKaždý máme toho jednoho člověka, se kterým jsme si jako děti hrávali na pískovišti. Se kterým jsme běhali po ulicích a tropili vylomeniny. Tím mým je Zack Brown - můj soused. Stejně ale jako většina těchto dětských přátelství, ani to naše nevydrželo...