Den před odjezdem, v sobotu, je u nás hotové pozdvižení. Will dokupuje jídlo, máma zběsile běhá po domě a balí. Celé dopoledne se s Willem dohadovali, jak se tam vlastně dopravíme, jelikož nás jede dohromady 9. Nakonec se dohodli, že máma pojede jejím autem a já svým. Ještě jsme se sice nedohodli, kdo pojede s kým, ale to můžeme nechat na večer.
Annie je celý den zalezlá nahoře s Marcusem a já radši nechci vědět, co tam dělají. Máma je v tomhle hodně tolerantní, takže jí dává poměrně velkou volnost. Stejnou jako jsem v jejím věku měla já.
V pozdějším odpoledni přijela Cassie s Jamiem a nechali tu svoje tašky. Nakonec zůstali dýl, takže jsem si mohla od balení na chvíli vydechnout.
A večer jsem zajela k Eddiemu vypustit páru. V baru byla nějaká akce s kapelou, takže jsem si zatancovala a pobavila se. Musela jsem se psychicky připravit na zítřejší odjezd. A na celý týden, co budu muset předstírat, že k Zackovi už nic necítím.V den odjezdu se vzbudím v půl sedmé. Máma už je vzhůru a společně s Debbie dole dolaďují poslední věci. „Dobré ráno, zlatíčko," pozdraví mě Debbie a přijde mě obejmout.
„Vyjedeme asi za dvě hodiny, tak se pomalu připrav," usměje se máma. Já přikývnu a udělám si rychlou snídani. Přivítám se s Willem, který se zrovna probudil, a donesu si jídlo nahoru. Zabuším na Anniin pokoj, aby už taky vstávali, a pak už se konečně pustím do jídla.
Misku umyju, vrátím do kredence a dám si rychlou sprchu. Zabalím si zubní kartáček do kufru, navlním si vlasy, abych vypadala trochu k světu, a namažu si suché rty balzámem. Převléknu se do černých tepláků, bílého trička s krátkým rukávem a černé džínové bundy. Ještě si vezmu sluneční brýle, zkontroluju, že je zavřené okno, a snesu svůj kufr dolů.
Přivítám se s Cassie a Jamiem a Will ode mě převezme můj kufr. Jamie mu jde pomoct s ostatními kufry.
„Venku jsem zahlídla tvýho sexy fešáka," zazubí se Cassie.
„Není můj," opravím ji.
„Tak bejvalej," protočí očima. „Ale chápu tě. Takovej fešák by mě asi taky jen tak nepustil."
Vyjdeme z domu a když ho spatřím se slunečními brýlemi ve vlasech, krátkým bílým tričkem a černými džíny, polknu nasucho. Cassie má pravdu. Jak by mě někdo takovej mohl pustit?
„Ahoj, kámoško," pozdraví mě s úsměvem.
„Ahoj," kývnu a úsměv oplatím. Zack se vrátí zpátky k mámě a Cassie mě probodne nechápavým pohledem. „Kámoško?"
„Dohodli jsme se, že budeme přátelé."
Cassie se rozesměje. „Si děláš srandu? S tímhle klukem nemůžeš bejt kámoška."
„Myslím, že to už jsi někdy řekla," zkonstatuju.
„A měla jsem pravdu," pokrčí rameny.
Posadí se na sedadlo spolujezdce do mého auta a Jamie zahučí na zadní sedadlo. „Avery?" zavolá na mě mamka.
„No?"
„Hlavně jeď opatrně a drž se za námi."
„Nemám řidičák týden, mami," pousměju se. Mamka mě obejme, políbí na tvář a posadí se do svého auta. Já se vrátím k tomu svému, kde spatřím Zacka na zadním sedadlo. Srdce se mi opět málem rozskočí z hrudi.
Posadím se za volant a když se mamka rozjede, vyrazím za ní.Cesta do domu u jezeratrvá asi hodinu a půl. Někdy je to kratší, někdy zase delší, když jsou zácpy.Normálně mi to uteče rychle, ale dneska se to vleče jako slimák. Cassies Jamiem něco probírají, ale já se na to vůbec nemůžu soustředit. Cítím nasobě Zackův pohled ve zpětném zrcátku, což mě příšerně znervózňuje.
„Co vlastně děláš ty, Zacku? Sportuješ?" zeptá se ho náhle Jamie.
„Ani ne," zavrtí hlavou. „Jen jezdím na skatu, pokud se to dá považovat zasport."
„Avery říkala, že jsi běhával," podotkne Cassie.
„To už je dávno," mávne nad tím rukou.
„A co jiný koníčky?" vyzvídá Cassie. Nejradši bych jí jednu vlepila. ZnámZacka, určitě na to nebude chtít odpovídat.
„Mám rád hudbu. Třeba Linkin Park nebo Metallicu."
„To je bezva! Ty Jamie taky miluje," zazubí se Cass.
„Fakt?"
„Fakt," přisvědčí Jamie. „Rock a metal mám nejradši."
„Taky," kývne Zack. „Nejsem moc na romantický songy."
„To Jamie taky ne. A na filmy už vůbec ne," ušklíbne se Cassie.
„Cassie mi jednou pustila nějakej romantickej film, už ani nevím jakej, a už podeseti minutách jsem myslel, že se zblázním. Větší nudu jsem nezažil."
Zack se uchechtne. „S Avery jsme koukali na Zápisník jedné lásky a měl jsempodobný pocity," zazubí se.
Jeho otevřenost mě málem srazí do kolen. Kde je ten Zack, co ostatnímneprozradil ani svou oblíbenou příchuť zmrzliny?
„Neurážej Zápisník jedný lásky!" vyjede na něj Cassie. „Lepší film neexistuje."
„Až na Interstellar, že," podotknu.
„Ty máš rád Interstellar?" vykulí Jamie oči.
„No rozhodně," přitaká Zack.
„To myslíte ten příšerně nudnej film, co vůbec nedával smysl? Co by ho nikdos normálním lidským mozkem nepochopil?" směje se Cassie.
„Myslíme fenomenální průlomovej film s nejlepšíma hercema a efektama,"opraví ji Jamie.
„Možná kdyby tam bylo míň těch úžasných efektů, dalo by se na to dívat,"namítnu.
„Prostě vy holky nevíte, co je to dobrej film," pokrčí Zack rameny.
A tak se, dámy a pánové, Zack Brown sblížil s mými nejlepšími přáteli.
ČTEŠ
Ten od vedle
RomanceKaždý máme toho jednoho člověka, se kterým jsme si jako děti hrávali na pískovišti. Se kterým jsme běhali po ulicích a tropili vylomeniny. Tím mým je Zack Brown - můj soused. Stejně ale jako většina těchto dětských přátelství, ani to naše nevydrželo...