Probudí mě lechtání na nose. Poškrábu se, ale po chvíli je to tu zase. Napruženě otevřu oči a spatřím Zacka s kusem trávy v ruce, jak mě lechtá po nose. Unaveně zabručím a otočím se na druhý bok. „Sluníčko, vstáváme," šeptá pobaveně.
„Nech mě spát," zamumlám. V tom ze mě Zack strhne peřinu a začne mě usilovně lechtat. Rozchechtám se na celý den a i když se ho snažím odstrčit, je silnější.
„Už jsi vzhůru?" zeptá se mě se smíchem.
„Bohužel," ušklíbnu se. Vstanu z postele a otevřu okno, abych vyvětrala. Zasáhne mě příval slunečního svitu.
„Je tam krásně," pronese Zack. Postaví se za mě a já okamžitě ucítím jeho dech na krku. „Udělal jsem palačinky," zašeptá mi do ucha. V tu ránu mi naskočí husí kůže. Rychle od něj odskočím a nasadím úsměv. „Bezva."
Rozeběhnu se do koupelny a zamknu za sebou. Postavím se před zrcadlo a zhrozím se. Vlasy mám rozcuchané, oči zalepené od ospalků, o kruzích pod očima nemluvě.
No hůř už jsem prostě vypadat nemohla.
Opláchnu si obličej ledovou vodou, abych se probrala, a vyčistím si zuby. Rozčešu si vlasy, stáhnu je do culíku, jelikož už se začínají mastit, a nasadím úsměv.
Když se vrátím do pokoje, Zack leží na posteli. Předtím jsem si ani nevšimla, jak moc mu to opět sluší. Vlasy má přirozeně rozcuchané, na sobě černé tričko a šedé tepláky. Vypadá tak domácky, ale přitom elegantně.
„Vypadám snad jako obraz?"
„Cože?" nechápu.
„Že sis mě tak prohlížela," zazubí se.
„Moc vtipný," ušklíbnu se, ale rozpačitému zčervenání se nevyhnu. „Mohl bys jít na chvíli pryč? Ráda bych se převlíkla."
Zack se zamračí, vstane z postele a dojde ke mně. „Už jsem tě párkrát nahou viděl, Avery."
„To nám bylo pět," připomenu mu. „Moje tělo se lehce změnilo."
Zack se celý napřímí a sjede po mně pohledem. „Pravda."
S potutelným úsměvem odejde z pokoje. Při představě, že by mě viděl nahou, mi vyschne v krku.
Vyndám si ze skříně bavlněné kraťasy a bílé tričko a rychle se převléknu, kdyby se Zack náhodou vrátil. Seběhnu dolů do kuchyně, kde už se motají všichni. Zack smaží zbytek palačinek, ze kterých jsou všichni nadšení.
„Jako by nestačilo, že je sexy, vtipnej a hraje na kytaru, on taky vaří... On je snad bůh nebo co," pronese Cassie žertovně.
„Je holt všeuměl," pokrčím rameny s úsměvem a dojdu si pro dvě palačinky. Namažu si je nutellou a vezmu si je nahoru na balkón. Cassie jde samozřejmě se mnou, protože na prosluněný balkón se těšila nejvíc.
„Tak povídej, jaká byla první noc?" zeptá se, když se položíme na lehátka. Slunce mě příjemně hřeje na holých nohou a dodává mi dobrou náladu.
„V pohodě," odvětím. Napiju se kafe a zavřu oči, abych načerpala trochu vitamínu D.
„Žádná osahávačka pod peřinou? Žádný mazlení? Žádný sexuální napětí?"
Já jen zavrtím hlavou. „Fakt se snažíme být přátelé."
„Máš to vůbec tam dole v pořádku? S tímhle klukem nemůžeš být jen kámoška!"
„Už se opakuješ," zasměju se. „Já přece neříkám, že mě nepřitahuje."
„Kdo tě nepřitahuje?" zeptá se Jamie, který se po boku Zacka náhle zjeví za námi.
„Tom Cruise," odvětí Cassie pohotově. Ani jeden z nich se nad tím nepozastaví, naštěstí.
„Tom Cruise jo? Ten má dobrý filmy," přitaká Zack a namáčkne se ke mně na lehátko.
„Hej!" sjedu ho, když mě málem shodí.
„Chceš na klín?" nabídne mi s tím jeho flirtovným pohledem.
„A nebo bys třeba mohl slézt?"
„Mně se tu líbí," namítne a obejme mě kolem ramen. „Viděls Top Gun?" zeptá se Jamieho.
„Dobrej film," přisvědčí Jamie, „ale já mám radši Mission: Impossible."
„Tak to jsem neviděl, ale prej je to dobrý."
Jejich přátelský tón mě udivuje. Pořád jsem si nezvykla na to, že se Zack přátelí s mými přáteli. Nebo na to, že se vůbec s někým přátelí.
„Tak to já mám nejradši Zatím spolu, zatím živi," pronese Cassie.
„Cassie zbožňuje Cameron Diaz," zazubím se.
„A kdo ne?" namítne Cassie. „Co, Zacku? Máš rád Cameron Diaz?"
Zack pokrčí rameny. „Já mám radši brunetky."
A je to tu zase. To červenání a motýlci v břiše.
Cassie se uculí. „Tak co říkáš třeba na Kristen Stewart? To je brunetka."
„Bývala," opravím ji. „Teď má světlý vlasy."
„To je ta z Twilight ságy? Tak ta celkem ujde, ale není nic extra," pokrčí rameny.
„Tak která herečka je podle tebe extra?" zajímá se Cassie.
„Shenae Grimes," pronese bez přemýšlení.
„To je kočka," přisvědčí Jamie. „Je ti dost podobná, Avery."
„Taky bych řekl," přitaká Zack s úsměvem.
„A co kluci? Jakej herec se vám líbí nejvíc?" zeptá se mě s Cassie.
„Avery je zblázněná do Iana Somerhaldera," zazubí se Zack.
„To každá holka, co má oči," přisvědčí Cassie. „Ale já měla vždycky radši Paula Wesleyho."
„No jo, Cassie má radši hodný kluky," zasměju se.
„To má taky kliku," uculí se Jamie a láskyplně ji políbí.
Jejich vztah jsem jim vždycky záviděla. Byla to taková ta idylická láska na první pohled, kdy se první den v prváku srazili na chodbě a Cassie už v tu chvíli věděla, že tohle je její životní láska. Myslím, že Jamie to měl podobně. V jejich vztahu nikdy nebyly žádné větší problémy, vždycky si ve všem rozuměli a hádali se jen zřídka a vždycky to bylo o blbostech. Oba jsou to pohodoví lidi, co vědí, co chtějí. A i po třech letech vztahu jsou zamilovaní stejně jako na začátku.
ČTEŠ
Ten od vedle
RomanceKaždý máme toho jednoho člověka, se kterým jsme si jako děti hrávali na pískovišti. Se kterým jsme běhali po ulicích a tropili vylomeniny. Tím mým je Zack Brown - můj soused. Stejně ale jako většina těchto dětských přátelství, ani to naše nevydrželo...