Bab 24 (Haydar)

462 68 8
                                    

I think he forgive me. Yes, he did. Pagi ni dia wish aku morning seperti biasa. Akhirnya aku mampu bernafas semula seperti biasa.

Aku ceritakan hal itu kepada Angah dan Adik dan respon yang mereka berikan juga agak baik. Angah nampak less stern as usual. Macam mana Manuk boleh tahan dengan muka Angah ni?!

"Hargai sesuatu yang kita ada supaya tak diambil semula." Itu yang Angah cakap pada aku sebelum dia keluar dengan Manuk dan anak dorang.

Aku tak tahu kenapa aku dipaintedkan jahat sangat oleh mereka-mereka ni semua. Razif pun ada lain jugak so kenapa aku je yang jahat?!

Tapi tak mengapalah. Tak nak aku keruhkan keadaan yang memang dah tak best.

Pagi itu, aku singgah sebentar di Starbucks berhampiran INSEMAS for my morning coffee. Nothing better than a hot green tea latte in the morning together with a warm classic donut.

Haa yang puasa tu terliurlah tu?!

Razif❤️❤️❤️
What time come?

Haydarje
In two hours
Nak lunch skli x?

Razif❤️❤️❤️
Where?

Haydarje
I was craving for KFC these past few days

Razif❤️❤️❤️
Okae cub
*cun
Mukh nak ikut

Haydarje
Sibuk je dia tuh
Boleh je

Razif❤️❤️❤️
Okaaaeeeee
Nnti aku ckp kat dia

Selepas habis air aku dan donat itu dimakan, aku pun mula menaip lirik yang baru ditulis ke dalam iPad. Seleps itu, aku cuba mencari kalau ada chord yang sesuai dengan lirik itu.

Habis saja aku puas hati dengan hasilnya, aku pun keluar dari Starbucks itu dan mula memandu menuju ke INSEMAS. Sempat aku takeawaykan Caramel Macchiato Frappucino untuk Razif. He loves that.

Setibanya di pejabat Razif, aku mengetuk pintu terlebih dahulu sebelum dia menyuruh masuk.

Melihat sahaja dia, satu senyuman pantas terlakar di bibirku. Walaupun dia hanya menguntum senyuman nipis, it worth the sweats and cry yang aku hadap beberapa hari ini.

"For you." Aku meletakkan kopi frappenya itu di atas meja.

"Well, thank you. Extra shot tak ni?"

"Of course. Kan kau suka yang caffeinated macam tu."

Dia senyum menyeringai. AAAAAA CUTE!!!

"Let's promise to always be with each other." Itu yang Razif ungkapkan. Simple sahaja.

"Well, you yang lari dulu."

Dia menarik muka merajuk acah dia tu. Aku cubit pipinya sebelum menarik tangannya lalu dipegang erat.

"I'm sorry too." Dia mengucapkannya ringkas. Aku anggukkan sahaja. Maafkan sajalah. Tak mampu lagi aku nak berjauhan dengan dia.

Kami kemudiannya duduk di sebuah couch dalam biliknya. Dia elok sahaja baring di atas pangkuanku, minta untuk dibelai manja.

"Balik rumah kita tak malam kang?" Aku bertanya lembut kepadanya.

"Hmm tak kut. Ibu Reen masak ayam lemak cili padi dengan asam pedas daging hari ni."

"Dia ni kan kalau pasal makan..." Aku cubit pipinya lagi.

"Hey, betul apa?! Ke kau nak datang sekali? Aku bagitau Papa."

"Boleh jugak. Tapi kejap lagi ni aku nak kena pergi bank kejap. Jumpa rumah kau jelah eh?"

Dia mengangguk.

Pintu bilik itu diketuk sebelum Mukhriz masuk dan memandang kami berdua atas bawah. Razif sengaja bakar line dengan lagi menggesel dengan aku.

"Kejap gaduh, kejap baik. Eh tak fahamlah aku!"

Aku membaling bantal kusyen tepat ke muka dia. Dia baling semula bantal itu ke mukaku.

"Dah jom cekik! Aku kebulor dah ni."

Kami pun pergilah ke sebuah KFC yang jauh sikit daripada INSEMAS. Razif yang suka makan kat sini. Dia kata ayam dia besar sikit. Any pekerja KFC sini can confirm if ada store yang ayam dia memang besar sikit?

Aku biarkan Razif memesan makanan bersama Mukhriz sementara aku memilih tempat duduk. Semasa makan, kami berbual tentang pelbagai isu dan aku cuba untuk tidak menyebut nama Fahrin di hadapan Mukhriz. Aku rasa kami sedikit professional di situ.

Aku faham kalau Razif mahukan Fahrin. Daripada mula-mula aku kenal Mukhriz, Fahrin memang aku dah rasa dia ada rupa dan memang aku dah agak dia akan membesar menjadi seorang yang digilai ramai. Hatta Angah pun mengakui hal yang sama.

His curly hair, his abs, his smile. Aku faham je kenapa Razif infatuated dulu.

Semasa Razif pergi ke tandas, aku bertanya kepada Mukhriz.

"Adik kau dah tak kacau pakwe aku eh?"

"Manalah aku tahu. Boleh tak benda pasal Fahrin kau tanya direct kat dia? Jangan libatkan aku."

Aku faham apa yang Mukhriz rasa. Daripada dulu lagi, memang dia yang kena bertanggungjawab untuk apa saja yang Fahrin lakukan. Aku sendiri rasakan dia pun dah fedup dengan adiknya yang seorang itu.

Mereka hanya ada tiga beradik. Suhaila, Mukhriz dan Fahrin. Suhaila tu memang dah jarang give a shit pasal adik-adik dia dah so by default, Mukhriz yang kena handle adik dia yang mentally disturbed tu.

Seusai makan, aku menghantar Razif pulang semula ke INSEMAS sekali dengan Mukhriz. Pertama kalinya semula, Razif bersalaman dengan aku siap cium tangan. Kalau nak diikutkan betul, dia lagi tua ikut bulan daripada aku but well, dah dia buat tanpa disuruh.

Aku baru hendak memulakan pemanduan ketika aku mendapat panggilan daripada Filzah. Dia insist hendak berjumpa dengan aku di sebuah coffee shop berhampiran INSEMAS. Aku pun okeykan sajalah.

"Senang je you maafkan dia. Tak tahu cerita ke?" Itu yang dia serbu pada aku sebaik aku tiba sahaja di hadapan muka dia.

"You ni kenapa? Tiba-tiba je?"

"I cakap how easy you maafkan boyfriend you tu! You know dia ada contact dengan adik Mukh kan?"

"So? He made up for it."

"And? You nak forgive like that?"

"Hey, Filzah! It's my relationship tau! I have rights to forgive him or not."

"Oh, wow! You changed because of a boy."

Aku terus bangun dari dudukku dan mula hendak pergi.

"He never deserve you, Haydar!"

"Who are you to say that? We are going strong for three years." Jujurnya aku tak pernah nampak Filzah macamni.

"Okay, fine! But you surely don't want to see why I said so, Haydar. You tak nak tengo and once you did, you will regret what you say today to me."

"Apa-apa jelah, Fil. I thought you are my friend. You are just..."

"Call me what you want, Haydar! Just don't regret soon..."

The fuck, Filzah. Kenapa dengan dia ni?
--------------

Tinggi gak votes eh. Meh tengok boleh pergi sampai 50 tak hehe...

HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)Where stories live. Discover now