Bab 12

519 60 6
                                    

Tiga tahun bersama Haydar, it's no longer sex and fun anymore. To be honest, we did it like once in a week. It's not that it is not as exciting as it was, cumanya, entahlah. Mungkin faktor usia ha gittuw muntah cepat!

We bicker every day, we made up every dady. Gaduh siang, malam baiklah. Macam mak ayah korang. Except for the part that we can't divorce. Okay, that's a little bit dark over there.

"Sayang..." Haydar memeluk belakang aku semasa aku sedang memeriksa fail di dalam bilik kami.

"Yes, my cutie."

"I checked a house..."

"Haydar, we have a house. Here."

"I am very much aware of that but don't you think we need a much better place to stay."

"Are you saying that the abode we are currently residing is not cozy as you think it possibly be?"

"Razif Haydar Muhammad Fakhrul, as much as I admire your talent menghafal thesaurus, yes, let me make my point first. I want to buy a new home that can fit more of us."

"Haydar, there's literally only two of us. Kau nak ajak siapa lagi?"

"Sayang, don't you think we could be like Manuk and Danny? Tengoklah dorang macam mana. Live happily with their son together."

"Tak puas ke duduk dengan aku je?"

"Sayang..." Haydar menarik kerusi aku dan memandang dia yang sedang duduk di atas katil. "It's not like that. It's just that maybe with a presence of someone else in our relationship... okay that doesn't sound right."

"Haydar, aku faham. Cumanya c'mon. Are we as stable as your brother? Loft kita ni tak sampai 10% harga kondo Pavillion Residences dia tu. Tak cukup tu lagi, we both are working. Are you sure we can do things they do?"

Haydar mencebik bibir. That console-me type of cebik. It is cute, I have to agree.

"But Haydar, we bought this loft together. Nama kita berdua ada dalam geran. Tak sampai setahun pun lagi."

"I know. Bukannya bila aku cakap nak beli tu, I want it by tomorrow. Bukan macam tu."

Dia mencubit pipiku lembut.

"Damn, we really be having conversation about buying property. Aren't we 23?"

"Yes, we are and in case you forget, your dad got you when he was 23 jugak."

"Yeah, and in case you too forget, my mom died when she was 23."

Haydar bangun dan memeluk aku penuh kelembutan. Aku menyandar ke badannya yang semakin hari semakin tegap itu. My man goes to gym, is it?

"Sayang, your mom loves you, okay."

Aku hanya mampu tersenyum.

"Anyway, esok apa plan kau?" Aku mengesat air mata sebelum bangun dan mula berjalan ke arah katil.

"Not much. Probably assisting you and your band. Mukhriz cakap the guitarist needs extra help."

"Yes, he does. Elok jugak kalau kau datang, actually. Ada jugak kawan aku."

"Eh, I thought you are okay with Mukhriz?"

Aku ketawa kecil. Nampak sangat mamat ni dense semacam.

"Don't you know he has someone now makan dengan dia time lunch?"

"He has?" Muka Haydar memang terkejut habis time tu.

"Ya, ada. Oh God, are you guys even friends?"

Haydar terus duduk di sebelah aku dan memegang tangan aku meminta lebih penceritaan.

"Clue; you know this girl."

"Oh, so it is a girl?"

"Haydar, stop! Yes, it is a girl."

"Siapa? Seriously, I can't pick a guess."

"Betul ni?"

Dia mengangguk.

"Natalie."

Mata Haydar terus membuntang memandang mata aku. Memang dia tak percaya langsung dengan apa yang aku ceritakan.

"You mean, that Natalya Ivanova? Your ex?"

Aku mengangguk lagi.

"Wow! Tinggi juga taste si rambut maggi tu."

"Tengoklah member dia pun. Aku ni dahlah handsome, ramai nak dulu. Tahu tak betapa ramainya perempuan patah hati bila tahu aku couple dengan kau?" Aku mengusik Haydar.

"Well that means I scored a good one."

"Yes, you did." Aku mencium bibirnya.

Aku menolaknya ke atas katil sebelum tank topnya aku selak sebelum mencium segala yang terhidang di depan mata aku sebelum dia pula melakukannya kepada aku. Habis macam mandi aku dikerjakannya di atas katil itu.

"Haydar... argh... sedap... Haydar." The sex might be less often but it is still surely good. "Haydar, sedap..."

Habis saja that session, kami sempat berborak tentang kerja masing-masing. Biasalah sebab esoknya dah Isnin.

"So are you happy with your job now?"

"To be honest, I'm not quite sure. I don't hate it but it is very tiring."

"Can tell. Hari-hari aku tengok kau balik, muka penat je."

"I'm sorry if that's not the view you wish to see."

"Razif..." Dia bangun dan memandang mataku dalam. "If I expect you to be perfect all time, I should have dating your selfieand not you."

Aku cium bibirnya sekali lalu sebelum menarik selimut dan cuba melelapkan mata. Ketika itulah aku merasakan pinggangku dirangkul seseorang. Siapa lagi kalau bukan Haydar?

Aku terjaga dalam lebih kurang jam dua pagi kerana dahaga. Aku turun ke bawah, minum air dan naik ke atas semula. Aku nampak Haydar lena bukan main lagi. Aku nampak handphonenya menyala dan terpapar wallpaper gambar dia dan bandnya. He loves that band so much. Tapi aku tahu itu lockscreen je. Homescreen muka aku jugak.

Aku hendak lena semula ketika handphoneku berdering. Dan deringannya itu memang orang yang nak cakap sangat sebab yelah, siapa je yang nak call pukul dua pagi macam ni?

Aku melihat pemilik namanya. Shit, Fahrin! Okay what the fuck does he want at this unlikely hour?

"Hello, Fahrin..."

Instead of bunyi orang greet, aku mendengar dia menangis di hujung talian. Menangis orang breakdown tu tau bukannya menangis macam orang... okeylah dia breakdown.

"Fahrin?"

"Abang Razif... Abang kat mana tu?"

"Kat rumah. Fahrin kat mana? Are you okay?"

"Do I sound like I'm okay?"

"Okay, look, Fahrin kat mana ni? Abang datang."

"Sebenarnya, Fahrin pun tak tahu. Fahrin takut."

"You're outside?"

"Yeah. And no Internet connection here. Ada but it is so bad. I'll try to send you location. Abang datang eh, bang?"

Aku terus mematikan panggilan dan aku ambil kunci kereta dan terus keluar dari rumah. Aku tak tahu what could happen but niat aku nak membantu. Itu saja, tak lebih.
--------------

With that being said, we shall see what happened okay? Save your heart to cry hahahahah...

HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)Where stories live. Discover now