Bab 5

617 66 6
                                    

"Sayang..."

"Yes..." Aku yang sedang melipat kain di depan TV menyahut. Ya anak-anak. Life sebagai couple is beyond Instagram ya.

"I have a meeting tomorrow afternoon with my band. Not really my band but you know my clique has their very own band..."

"Yeah I know. Mukhriz in it and he told me beforehand."

"But that's not my concern. Filzah is in it too."

"So? She's your friend kan?"

"I know but remember before..."

"Haydar, we were like what, 20 back then? Also, that happened because you didn't tell me. Now that you tell me, okey jelah. Aku tak kisah pun. If she's your friend, she's your friend."

"Thank you, Sayang..."

Aku menyambung melipat kain dan ada kalanya mataku dialihkan ke TV yang sedang menyiarkan Money Heist yang aku dah lost count berapa kali Haydar rewatch. Aku taklah sangat gemar menonton series tapi dah Haydar suka, aku layankan sajalah.

Aku sedar kemudiannya Haydar membelai rambut aku dan menggosok bahu aku. Aku suka dibelai begitu. No, aku bukan manja tapi aku anak sulung kut. Siapa je nak belai aku macam tu kalau bukan dia?

"Damn baru berapa hari jadi KD dah ada uban eh?" Dia mencabutnya dari rambut aku membuatkan aku menjerit sedikit.

"Sakitlah!"

"Eleh mengada. Sikit je pun." Dia menunjukkan sehelai kepadaku. "Tengok ni. Dah tua boo!!!"

"Technically, I am older than you few months. Jangan lupa eh you were named after my name."

Dia ketawa. Aku bersandar di sofa dan dia menjalarkan tangannya memeluk aku. Kain pun ada sikit je lagi.

"How was it so far? Is it fine?"

"It is fine, honestly. Cumanya penat and stressful sikit."

"Biasalah tu, Sayang. Apa je yang tak stress?"

"Tulah kan." Kemudian aku memandang dia. "But now that I have you. I have no worries anymore."

Dia mencubit pipi aku sebelum menciumnya lembut. Kemudian dia bingkas dari sofa dan menuju ke dapur.

"I'm hungry. You want anything?"

"Nak masak ke?"

"Well, I'm hungry and we don't have any cooked food. So nak tak?"

"Boleh jugak. But no Maggi, okay. Cook something else."

"Well, Mee Kolok yang Manuk bagi hari tu ada lagi kan? Ke Sayang dah makan?"

"No. Ada lagi kat dalam fridge tu. Kau masaklah. Letak atas api je. Bukannya kena potong apa pun."

"Okey."

Aku menyambung melipat kain sementara dia memasak di dapur. And yes, that being said, this is the life of living together. We don't cuddle 24/7 yet we do things together. Gaduh tu adalah tapi biasalah, merapatkan perhubungan.

Except for Danny dengan Manuk, aku tak tahu. Dorang tu gaduh lagi kerap daripada bercium rasanya. Tapi dorang still sweet.

Are they?

"Sayang..." Haydar memanggil. "You want cili api or not?"

"Dude, I'm half Southern Thai. Of course I want."

Habis saja kain dilipat, aku menyimpannya ke dalam almari di sebelah katil. Aku turun semula ke bawah dan melihat boyfriend kesayangan sedang menghidangkannya di atas meja makan.

HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)Where stories live. Discover now