Razif nampak diam saja malam itu. Aku sendiri risau melihatnya begitu. Nak approach takut dia stress pasal kerja ke apa ke. Malas nak mengganggu dia.
"I have something to tell you." Dia datang mendekati aku semasa aku dah nak terlelap.
"Apa dia?" I knew he has something to tell.
"I know what I'm gonna tell is going to make you mad but..."
"How can I be mad if you never tell?"
"Janji? And janji yang kau memang takkan do any action because... things would be bad."
"Okey, apa benda dia?"
"I kissed Fahrin this evening. No, it was not consensual. I was infatuated by him and it was unintentional at all."
Aku biarkan saja dia yang bersuara. Tak hendak aku menambah keresahan hatinya itu.
"I know I shouldn't but I did. Forgive me..."
Aku menarik mukanya lalu terus mengucup bibirnya. Lama kucupan itu dan sengaja aku biarkannya.
"Dah. Jangan buat lagi. I trust you enough to not repeat that. And thank you for telling me."
"You're not mad?"
"If someone yang I mad pun, it won't be you. Fahrin tu, aku tak tahu nak cakap macam mana. Even Mukhriz pun dah give up dengan dia."
"Dah tu kau tak nak buat apa-apa action?"
"Itu adik kawan aku. Kau nak aku buat apa?"
Dia terdiam. Aku tahu sebenarnya banyak saja benda lain yang aku boleh buat tapi Razif proactively cerita kat aku is more than enough.
"The fact that you told me is enough. Thanks for letting me know."
Razif senyum sahaja. Aku menarik kepalanya untuk bersandar ke bahuku.
Dari dulu aku selalu mendengar cerita mengenai Fahrin daripada Mukhriz. Boy's quite a psycho. He would do anything to get what he wants.
Aku dengan Mukhriz dah kenal lama. Dari sekolah lagi. Aunty Jacinta tu memang dah macam mak aku jugak.
Masa sekolah dulu, Fahrin pernah suka kat seorang pengawas lelaki ni. Ya, kami semua tahu Fahrin tak straight. Knowing Aunty Jacinta ada gambar tak berapa senonoh masa muda, Fahrin jadikan itu collateral untuk dia publicly announce dia gay.
Back to the story.
Jadinya, masa dia suka tu, pengawas tu straight. Ada girlfriend lagi. Kau tahu apa dia buat?
Dia pergi print gambar bogel lelaki tu yang aku tak tahu mana dia dapat and dia pergi sebarkan kat satu sekolah. Puncanya? Dia pergi confess kat lelaki tu time rehat kat kantin and laki tu tolak dia publicly.
Perempuan tu pulak jatuh motor 'mysteriously' which left her face kinda disfigured.
Bukannya aku penakut tapi aku tahu things would be nasty kalau involve dalam hal Fahrin ni. Bagi aku, selagi Razif setia, aku okey sahaja.
YOU ARE READING
HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)
RomanceCinta tak semestinya bulan bintang sentiasa. Ada kalanya guruh berdentum dan kilat bersabung. Cuma adakah penentunya kita akan bersama? Haydar dan Razif Razif dan Haydar Masing-masing sudah dewasa dan matang. Masing-masing mempunyai dilema penanda a...