Bab 49

333 66 10
                                    

"Kalau aku jadi ulat, kau sayang aku lagi tak?" Out of nowhere, soalan itu keluar dari mulut Haydar semasa kami sedang cuddling di atas sofa ruang tamu.

"Tak. Aku pijak je bagi mati."

"Kejamnya. Cakap tak sayang je sudahlah."

"Ada aku kata aku berhenti sayangkan kau?"

Dia tersenyum sebelum menghulurkan dagunya untuk digosok. Aku pun lakukannya tanpa disuruh. Comellah boyfriend seorang ni.

"Kalau aku jadi cacing?"

"Tak kisahlah kau jadi apapun, aku akan pijak. Tapi aku tetap akan sayang."

"Now that's an assurance." Dia menuturkannya seterusnya duduk berbaring di atas pehaku. Aku mencium dahinya sebelum tanganku disematkan menemui tangan dia.

"Haydar, kalaulah one day kau tahu yang aku ni buat something yang kinda jahat, would you forgive me?"

"Would do ke or you already do?" Pantatlah dia ni!

"It's a possibility. Kita tak tahu kan?" Aku cuba berbohong.

"Besar ke consequencesnya?"

"Could be."

Dia bangun dan memandang aku direct ke mata. Aku senyum sahaja.

"What have you done?" Dia mencemirkan matanya.

"Just a situation?"

"But it sounds like you have a clear and precise situation inside there?"

"Hisy kau ni! Suka sangat syak aku bukan-bukan."

"Yalah. Okey, if something were to be happen pada kau, aku just nak kau be transparent about it. Kita ni sungguhpun tak kahwin, aku nak tahu semua. Kita dah jadi satu household, Razif. Besar harapan, hubungan kita lama..." Dia jeda seketika. "Aku harap kau yang pertama and yang terakhir."

"I wish so too."

"So, I know you did something. Apa benda tu, Razif? Cerita jelah. Kut aku boleh tolong."

"Takde apalah..." Aku mengawal bohong dengan tawa.

"Betul ni?"

"Betul..." Aku pula berbaring di ribanya sebelum memainkan jariku pada dadanya. Sengaja aku menyeluk ke dalam baju jersi dipakainya. Nak menggoda. "Suka?"

"Pandai eh tukar topik?"

Aku picit putingnya sampai dia mengerang sedikit. "Suka tak?"

"Of course I am?"

"Nak?"

Nasib baik aku dah clean tadi, maka berlangsunglah sebuah aksi di atas sofa depan TV yang terpasang itu. Gila Haydar punya henjut sampai aku asthma terus wey. Nak patah pinggang aku masa tu.

Habis sahaja aksi, kami berbaring berhimpit di atas sofa itu. Lebih tepat, aku berbaring di atas pangku lengannya.

"Sayang, kita ambik anak angkat nak?" Haydar memberikan idea.

"Kita pun tak terjaga lagi nak ambik anak angkat." Aku membantah idea itu.

"Angah dengan Manuk okey je."

"First of all, they are rich. Kita ni pun kadang-kadang lepas bayar sewa dah sangkut. Nantilah kalau nak fikir pasal tu."

Dia senyum sahaja. Aku cium dadanya dan memeluknya rapat. God, I love this guy and nothing can change it.

"Razif, betul eh takde apa kau nak cerita kat aku?"

"Betul. Tak payah risau. If anything, of course kaulah yang akan aku ceritakan apa-apa."

HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)Where stories live. Discover now