Haydar peluk aku kuat malam itu. Mentang-mentang aku nak balik Ganu esok, extra manja dia malam ni.
"Aku nak kencing kejap." Aku meletak tangannya ke tepi sementara aku pergi ke bilik air.
Sekembali aku ke katil, aku tarik semula tangannya memelukku dan aku rasa jarinya bermain dengan tanganku.
"Tidurlah. Dah pukul berapa ni." Aku memujuknya tidur.
"I can't." Perlahan saja suaranya dalam nada merengek.
"Why?"
"I don't know. Pusinglah pandang sini."
Aku pun berpusing memandangnya dan memegang pipinya. "Kenapa ni?"
"Takyahlah balik Ganu esok. Teman aku kat sini."
"Mengada. Siapa nak tengokkan band tu kalau bukan kau nanti?"
"Mukhriz kan ada?"
"Haydar, no. Kita dah banyak susahkan dia."
Dia merengek sebelum memeluk aku lagi kuat.
"Haydar..."
"Nanti kalau aku rindu kau macam mana?"
"Sia-sialah Steve Jobs cipta FaceTime dalam iPhone kita tu. Pakai tu jelah."
"Tamo..."
"Cubit kang."
Dia ketawa kecil. Tubuhnya yang tak berbaju itu terasa hangat bersentuhan dengan aku.
"Razif, can I ask something?"
"What is it?" Aku menarik mukaku berdepan dengannya.
"Do you still... you know... selera tengok aku?"
"What the fuck? Hahahaha... of course I still am. In fact, three years passed and you are still the only boy I have ever loved."
"Betul?" Dia membuka matanya.
"Kenapa ni?"
"Kenapa kau like gambar shirtless Fahrin kat IG?"
Mendengar soalannya itu, aku terbelahak tawa. Tawaku mati ketika Haydar memandangku serius semula.
"Okey, aku tak patut ketawa, sorry. But why?"
"He tried to snatch you from me few times tau, Razif."
"Okay look..." Aku memegang tangannya. "Yeah, I liked the picture. But takde niat lain pun, Haydar."
"Betul ni? Yalah, Fahrin tu kan handsome and badan dia sedap and all..."
"Dah tu kenapa kau nak kat dia and bukannya aku?"
"Ke situ pulak dia!"
"Haydar, jujurnya kalau betul aku nak pandang rupa, baik aku pergi kat Angah kau. Even Qiqi pun comel."
"Amboi, puji melambung!"
"I meant it. Kalau betul aku nak Fahrin tu, aku dah lama pergi. Yes, we kissed and we both know how crazy of him over me tapi I choose you."
"That's what I worry about. Look..."
"There's nothing to look anymore. Okay, I promise you yang after je dorang punya grand showcase semua, I will completely ignore the boy."
Haydar memandang wajahku dengan riak tak percaya.
"Okeylah, in case kau tak percaya. Haydar, kita dah tiga tahun. Aku baru kenal Fahrin tu berapa bulan je. Takkanlah aku nak tinggal kau untuk dia?"
Dia mencubit pipiku sebelum mencium lembut bibirku.
"Yelah. I believe you. Sorry I asked."
"Takpe. Aku faham je. Percayalah, Haydar. Aku sayang kau sama je macam kita mula-mula couple dulu. So, don't worry."
Dia mendepangkan tangannya menarik aku ke dalam pelukannya.
"So kau selera lagilah dengan aku?"
"Of course I am."
"Hmm lega dengar..." Dia diam seketika. "Kita dah almost sebulan sayang."
"Sebulan what?"
"Tak..."
"Bukan baru masa kat Sabah je ke?"
"Tu blowjob je, Sayang."
"So naklah ni?"
"Kata selera lagi..." Dia mula meraba batang tubuhku dari dalam singlet yang aku pakai. Dia menggentelkan jarinya pada putingku. "Nak boleh?"
"Tak mengantuk ke?"
"Mengantuk tapi kalau dapat satu round pun sedap jugak."
Aku pun mula masuk ke dalam selimut dan mula menghisap batangnya yang sudah mula mengeras itu.
Dan malam itu, sempatlah aku memberikan lubang aku yang satu itu untuknya mendayung turun naik. I have to admit that with Haydar, it is always a good one.
Keesokkan harinya, aku pergi ke office seperti biasa. Mukhriz nampak happy lebih daripada biasa.
"Happy semacam, bang."
"Salah ke aku nak happy?" Dia meletakkan setin air milo di atas mejaku.
"Cerita jelah."
"Well, I said yes last night."
"Kau said yes to who?"
"Natalie. Ex kau tu."
"Said yes for?"
"We are getting married. Dia propose aku malam tadi."
"Nat yang propose kat kau? What world is this?"
"Tu tak penting. Dia dah penat bercinta kejap-kejap and aku pun sama so we both believe we are the endgame for each other."
"Like that also can ah?"
"Kau ni. Cubalah doakan yang baik. Kau orang first yang tahu. Geng aku dengan Haydar pun tak tahu lagi."
"Genuinely, congratulations! So sekarang tengah tunggu dia masuk Islam jelah eh?"
"Ha'ah."
"By the way, financial report bulanan Divisyen bila kau nak pergi submit kat Bursary. Kak Chom tu tak habis-habis mintak kat aku."
"Speaking of that, kejap." Aku ambil fail yang sudah aku sign itu, go through one last time sebelum serahkan pada dia. "Nah, pergi hantarkan. Malas aku nak pergi bursary tu."
"Siyal!" Dia mengungkapkannya perlahan.
"And by the way, Mukh, boleh tak kau control lebih sikit adik kau tu?"
"What now?" Dia mengeluh berat.
"Just, control him more, okay. I mean, Haydar dah mula question banyak benda pasal Fahrin."
Dia anggukkan sahaja.
"Kau punya flight pukul berapa ni?"
"Dua setengah. Pukul sebelas nanti Haydar ambik hantar airport."
Dia angguk lagi.
"Duit band cukup kan? Ada nak pakai lagi tak?"
"Actually, ada short RM300. We might need a new bass guitar. Gitar yang dah ada tu macam dah seasoned."
"Nanti ambik borang kat bursary. Kau pakai je cop aku, mesti lepas punya. Jurnal tu nanti pakai sign aku je."
"Percaya benar kau ni kat aku."
"Haydar percaya kau sebagai kawan dia so takkanlah aku tak percaya kau pulak."
"Yelah. Aku pun tak adanya nak pedajal kau. Kau pakwe member baik aku kut."
"So, sebelum aku meninggalkan kau untuk beberapa hari, anything aku kena tahu?"
"So far tu je. Pape aku ro nanti."
"Nice!"
--------------------I miss writing Razif Haydar to be honest. Also don't forget to read Rafael yalls!
YOU ARE READING
HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)
RomanceCinta tak semestinya bulan bintang sentiasa. Ada kalanya guruh berdentum dan kilat bersabung. Cuma adakah penentunya kita akan bersama? Haydar dan Razif Razif dan Haydar Masing-masing sudah dewasa dan matang. Masing-masing mempunyai dilema penanda a...