Aku rasa tak lengkap kalau aku tak ceritakan what was actually happening malam itu jadi aku ceritakanlah sini. Trust me, ada sebab aku tak beritahu sesiapa.
So malam itu, di dalam kereta, memang aku sudah rasa tidak sedap hati. Tapi melihat pada alamatnya, aku rasa tak sedap hati. It's the middle of nowhere.
Tapi aku sedapkan hati aku, aku teruskan juga perjalanan dan sampai saja aku di kawasan yang agak terpencil itu, aku nampak Fahrin sedang duduk di tepi jalan dan gayanya macam sedang menangis.
"Fahrin..." Aku memanggilnya. Dia mengangkat muka dan tersenyum kecil. "Meh naik."
Dia pun bingkas bangun dan masuk ke dalam kereta aku. Di dalam kereta, dia tak bercakap apa-apa pun.
"Nak Abang hantar mana ni?"
Dia diam lagi. Aku nak tanya apa yang berlaku pun aku tak tahu macam mana.
"Fahrin?"
"Abang, saya lapar bang. Dari tengahari tadi tak makan."
"Kita singgah McD Drive Thru eh? Lepas tu Abang call abang Fahrin."
"No, jangan call dia. Please, Abang. Fahrin takut."
"Kalau macam tu, Abang hantar Fahrin balik INSEMAS?"
"Tak nak! Fahrin takut jugak balik sana."
"Dah tu Fahrin nak Abang tolong apa?"
"Abang hantar Fahrin mana-mana, Abang. Ikut Abang balik pun Fahrin sanggup."
Adalah satu kegilaan kalau aku bawa Fahrin ni balik rumah aku. Boleh terbalik satu kondo tu nanti.
"Abang check-inkan Fahrin kat mana-mana hotel eh? Tapi yang pasti bukan OYOlah."
Dia angguk saja. Aku pun mula memandu ke McD berhampiran dan belikannya makanan seperti yang dipesannya. Dia kata dia tak ada duit jadi aku pakailah saja duit aku mana yang ada. Nasib baik aku bawa cash.
Sampai di hotel yang aku sempat book sementara menunggu dia order tadi, aku terus cempung dia dan bawakannya ke bilik. Aku bayarkan hotel untuknya dan mujur dorang accept bayaran untuk hourly. Aku cakap yang Fahrin akan keluar pukul tiga petang keesokkan harinya.
Dan di sinilah aku tahu yang aku sebenarnya memang terlalu mudah percayakan orang.
Aku baru hendak keluar dari bilik itu sebelum aku ditarik oleh Fahrin dan dibaling aku ke atas katil. Aku mulai panik dan memandang tepat ke wajahnya.
"Abang... Fahrin suka abang."
"Fahrin, apa Fahrin merepek ni?"
"Fahrin sayang Abang, kau faham tak?!"
"Fahrin, are you okay?"
Dia terus naik ke atas badan aku dan terus mencium bibirku tanpa rela. Aku menggigit bibir bawahnya sebelum dia menarik bibirnya semula.
"You like it rough, wasn't it, my love?"
"KAU MEREPEK APA NI?!" Sabar aku hilang.
"Fahrin sayang abang. Abang tak nampak lagi ke?"
Aku menamparnya sebelum dia tersentak dan bangun menjauh sedikit daripada aku.
"Sampai hati Abang tampar Fahrin. Fahrin sayang Abang tau."
"Apa benda kau cakap ni?! Kau tu student akulah."
"Tapi Fahrin sayang Abang tau! Fahrin sanggup buat semua benda untuk Abang. Fahrin janji, Abang!" Dia memeluk aku semula seketat-ketatnya. "If I can't have you, then no one can."
"Fahrin, cut this shit! Kau tu student aku and I would never look at you the way you wanted it to be. Kau tahu kan aku dah ada orang yang aku sayang?!"
"Tahu. Apa pula tak tahu? Tapi ada Fahrin kata I'm going to let that happen? No, I won't."
Aku terus bangun dan tolak dia ke tepi sebelum memegang pintu. Tapi aku kemudian ditarik olehnya dan dibaling ke dinding.
"You don't want anyone to know about this right, Abang Razif?"
"Fahrin, let me go."
"Letting you go means to not have you. I don't want that. I don't want that to happen, Abang Razif."
"Razif, you're crazy!"
"Of you? Yes, indeed I am."
Aku tolak dia dan pergi ke pintu semula sebelum aku ditolak dari belakang dan memeluk aku dari belakang.
"Fahrin, stop it!"
"Abang, please. Let me love you, okay."
"FAHRIN!" Aku melawan dan menumbuk muka dia sekuat mungkin. "Fuck you!" Itu saja yang aku mampu luahkan sebelum aku terus bergegas keluar dari bilik itu.
Aku masuk ke dalam kereta dengan dada yang sangat berombak. Aku terus memandu pulang dan aku habiskan masa dengan mandi shower yang teramat lama. Sangat lama to the point Haydar terpaksa ketuk pintu bilik air itu.
"Sayang, are you okay?"
"I'm fine." Aku menjawab sambil aku duduk di bawah shower itu.
"Are you sure? Want me to come inside and get you?"
"It's okay."
Cut back to the present time. Aku ada satu lagi masalah. Gelang 'Haydar' yang aku ada dulu tertinggal kat dalam bilik hotel yang Fahrin duduk tu. I don't know how but masa training band hari tu, aku nampak Fahrin pakai gelang itu cantik saja di tangannya.
"Cantik kan this bracelet, Abang Razif?" Dia menayangkannya kepadaku ketika kami habis latihan. "Cumanya, I would love it kalau it's written 'Fahrin' here. It would be a better view."
"Fahrin, it's mine."
"You are also mine."
"Fahrin!"
"Aww... I like you call my name."
"You want Mukhriz to know all this?" Aku cuba mengugutnya.
"What he can do, you tell me? Abang Razif, I can give you this bracelet. I won't like it either but, let me tell you something, okay. I love you. I will always love you and I do believe that we are supposed to be together. You and me. Both of us, together. Not you and him. He's just..."
"Shut up and just give me back the bracelet." Thank God dah tak ada siapa dalam studio tu. "Would you?"
"Yes." Dia buka gelang tersebut dan letakkannya di tangan aku. "Trust me if I say, you will regret one day of not taking me as your boyfriend, Abang Razif. You will definitely regret. And I would never forgive myself if it's happened. I did not save you from it. I mean, I could try..."
Dia pegang je bahu aku is the moment aku ambil tangan dia dan jatuhkan.
"Just, trust me, Abang Razif. It's you the one who will be looking for me. Fahrin tunggu je bila masanya tu nanti. Cumanya bila jadi nanti, jangan marah Fahrin eh?"
Tapi aku tak tahu kenapa, ayat itu mendatangkan satu perasaan kurang senang. I trust Haydar with all my heart but... just something macam tak kena.
Why is everything have to happen when I just want to live my life happily?
----------So, anyone want to slap Fahrin? Go ahead!
YOU ARE READING
HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)
RomanceCinta tak semestinya bulan bintang sentiasa. Ada kalanya guruh berdentum dan kilat bersabung. Cuma adakah penentunya kita akan bersama? Haydar dan Razif Razif dan Haydar Masing-masing sudah dewasa dan matang. Masing-masing mempunyai dilema penanda a...