Papa mengakhiri persembahannya bersama bandnya with a bang! Mama Rina pula nampak sangat berbangga dengan apa yang suami dia persembahkan itu. I'm pretty sure kalau arwah Mama hidup lagi pun, she would be damn proud. But then again, Sym4ny masih menyengat!
Selepas itu, Filzah dan Haydar menyanyikan lagu Stuck With You. Jangan risau, I'm a strong ass bitch so aku tak rasa apa-apa pun. They are friends so supposed to be nothing kan?
KANNN?!
Kemudiannya, tibalah masa untuk band aku beraksi di atas pentas sebagai penutup Music Camp hari itu. Aku memilih untuk menyanyikan lagu Jamal Abdillah bertajuk Sepi Seorang Perindu dan Kekasih Awal Dan Akhir dalam bentuk medley. Habis sahaka aku menyanyikannya, satu auditorium bertepuk tangan kepada aku.
Aku turun dan pergi ke Haydar yang setia menonton daripada tadi. Rasa nak cium saja dia ni tapi sadly, we're in public. Dahlah Papa ada sekali. Kau nak mati kalau aku cium bodoh je macam tak ada apa?
"That was great." Dia memuji perlahan ke telingaku.
"Yours too but I bet you don't want to admit."
"Well, everything about you is the best to me."
"To you je? Setakat to you, aku duduk diam pun dah the best kan?"
"Ain't that's what best for me?"
Aku senyum sahaja. Kemudian Filzah datang ke arah kami berdua. Senyuman tak lekang pda wajahnya.
"There's this couple. Memang tak boleh pisah langsung eh?" Filzah menceceh.
"Of courselah, Fil. You sendiri tahu how hard I've had going through to get him?"
"Yeah, I tahu. Tulah, I je yang seorang tertunggu you dulu."
"Takpe, Filzah. I jagakan dia untuk you."
Filzah menggeleng kepala sambil memeluk tubuh. Tak nafikan, dia memang cantik. Muka dia nampak sweet saja. Tapi Natalie lawa lagi kut.
Mukhriz kemudiannya datang ke arah aku dan Haydar sebelum high-five aku. "Wey, we did it! We nailed the camp!"
"Yes but I thanked you a lot. Dahlah a week before camp aku takde. Imagine how hectic it was."
"Alah, takde bendalah. Benda kecik je pun. Kau tolong jugak dari jauh tu."
Habis sahaja penutupan majlis, aku dan Mukhriz bertemu dengan budak-budak band di Studio Jamal Abdillah. Wrap-up party gitu kononnya!
Sempatlah aku order lima pizza large untuk dimakan bersama di dalam bilik itu. Dan semestinya Haydar ada sekali untuk meraikannya. Kami semua ketawa gembira.
"Good job, everyone! We made it!"
Semasa sedang makan, aku perasan yang Fahrin nampak ceria tapi more to elated. It's like his head was not here. Aku pelik juga melihatnya. Mukhriz pun macam buat bodo je.
"Fahrin, passkan pizza yang tu kejap." Aku cuba menarik perhatiannya.
Dia melakukannya dengan senyuman di bibirnya. I'm telling you, he seems nice.
YOU ARE READING
HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)
RomanceCinta tak semestinya bulan bintang sentiasa. Ada kalanya guruh berdentum dan kilat bersabung. Cuma adakah penentunya kita akan bersama? Haydar dan Razif Razif dan Haydar Masing-masing sudah dewasa dan matang. Masing-masing mempunyai dilema penanda a...