Bab 58 (Fahrin)

279 53 8
                                    

TW: Depression and suicidal thoughts also suicide attempt

"Kalau abang kau maki aku, aku pass kau eh?"

"Takde halnyalah. Bukan dia tak biasa benda ni semua."

"Memanglah dia tak biasa. Aku ni yang dah kira bersubahat kau tahu tak? Yang kau pun sama. Kut ya pun, tak ada cara lain ke? Yang beriya nak bunuh diri dah kenapa?"

"Kau tak faham apa aku hadap, Taqee. Dan aku rasa kau takkan faham."

Ya, aku kelar tangan aku sendiri. This is not the first time and it is surely won't be the last. Adakah ini suicide attempt? Maybe. Adakah ini crying for attention? Also maybe. Adakah ini a good thing to practice? No.

Dan sekarang aku di atas katil hospital. Again, this is not Daniel Darwisy's story if one of the characters not in the hospital. So yeah, aku sekarang kat sini bertemankan Taqee.

"Siapa ambik kau kejap lagi ni?"

"Cousin aku tu. Risau jugak dia tadi bila dengar kau masuk hospital."

"Dia kenal aku ke?"

"Entah. Kenal kut. Tapi tak salah aku, dia ada follow IG kau rasanya. Maybelah kut kenal. Dia tanya jugaklah aku tadi apa jadi dengan kau semuanya. See!? Ada apa orang yang sayang lagi kat kau. Kau je yang bangang nak jugak buat kepala sendiri. Now siapa susah?"

"Siapa lagi kalau bukan kau kan?"

"Pantat kaulah, Fahrin! Dah, lepas ni jangan libatkan aku lagi dalam hal macam ni. Nak bunuh diri lepas ni telanlah Panadol ke terjun bangunan ke apa. Tapi kalau berani buatlah. Aku korek kubur kau nanti koyak-koyakkan tulang kau."

"Tulang boleh koyak eh?"

"Kau nak aku picit ke tangan kau yang dah berkelar tu?"

Jujurnya, aku sedikit tak setuju dengan idea Abang Haydar. Bagi aku, ianya terlalu win-win tapi untuk dia dengan Abang Razif. Sedikitpun tak ada nak menyentuh kisah aku dan Angah aku. Jadi untuk ini, biar aku sendiri yang selesaikan.

Thanks to all of the suicidal thoughts, aku kelar tangan aku pagi tadi. It doesn't kill me but it gave me an idea.

This is the time aku boleh nampak kalau-kalau Angah masih sayangkan aku ke tak. Aku boleh kenakan dia time ni. Pull off some sad faces and voilà.

Oh ya, one thing about suicidal thoughts is, dalam kes aku, usually aku akan be okay with it once I managed to hurt myself or bila aku dah lupa pasal benda tu. Macam sekarang, as you guys can see, aku nampak okey je kan? I mean, do I ever okay but yeah sekarang aku okey.

"Ni kau nak aku tunggu abang kau dulu ke baru kau nak bagi balik?"

Aku senyum sahaja kepada dia dan dia grunt pada aku. Sabar sajalah Taqee. Kau yang pilih nak berkawan dengan aku dulu pun kan?

Tak lama selepas itu, Angah pun sampai. Dia seorang saja. Abang Haydar tak ada di situ bersamanya. Other than nampak Angah seorang, Angah without Abang Haydar is also a weird vista to my eyes.

"Hai, Taqee. Doktor kata apa Fahrin ni?"

"Oh, blood loss. And doktor akan bagi dia Prozac lagi to help with his... problems. So yeah, take note on that, okay."

"Noted. Ni siapa nak hantar kau balik ni?"

"Mohsin. Dia budak Fesyen. Abang tak kenal rasanya."

"Anak... Philome..."

"Yes, tu makcik saya." Kesian si Taqee ni. Everytime orang tanya pasal makcik dia tu, dia kena mengaku yang makcik dia tu pembunuh. "Kalau takde apa hal, saya minta diri dululah, Abang. Kalau Abang tak free malam kang, roger jelah. Saya boleh datang tengokkan Fahrin."

"Thank you. I'll revert it back to you on that."

"Okay then, saya pergi dulu ya. Fahrin, jaga diri. Jumpa nanti."

Dia pun pergi meninggalkan bilik itu meninggalkan aku dan Angah. Melihat dia, aku yakin yang orang akan kata kami ini adik-beradik hanya pada rambut sahaja. Nak kata dari segi lain memang tak ada. Nak kata rupa pun, aku handsome lagi dari dia and dia acknowledged that.

Dia duduk di kerusi sebelah katil aku dan tersenyum tawar kepadaku. Kemudian dia pandang keliling bilik hospital sebelum memandangku semula.

"Kut ya pun nak tukar taste suka lelaki pulak, janganlah pandang adik sendiri macam tu."

"Takde maknanyalah."

"Astu?"

Dia menarik nafas panjang. "Aku nak minta maaf sebab susahkan kau selama ni."

"Hmm selama ni so then that means for most of my life. Yeah betullah dekat 20 tahun. So boleh bagi time frame tak or at least be specific?"

"Fahrin..."

"Betul pe? Kan kau despise aku so mesti banyak benda kan?"

Dia bangun dan duduk di atas katil sebelah aku. "Ya, aku tahu cemburu aku makan diri. Tapi aku sayangkan kau, Fahrin. Kau tetap adik aku. Salah aku selama ni tu memang aku menyesal. Aku tak fikir panjang pasal kita. Aku abang kau patutnya aku jaga kau, didik kau tapi aku tak buat semua tu. So ya, salah aku semua benda ni jadi."

"Mengaku pun..." Perlahan sahaja aku mengungkapkannya. "So sekarang?"

"Kau janganlah buat lagi benda macam ni..." Suara dia crack sedikit. Menangis kut? "Kut ya pun kau tak fikirkan pasal aku, fikirlah mak ayah kita. Mak dengan ayah kita sayangkan kau tahu tak. Aku tak kisah kalau aku bukan trophy child dorang sekalipun tapi tolonglah fikirkan pasal dorang. Ingat dorang suka ke kalau kau macam ni. Aku janji aku jadi abang yang baik untuk kau. Mungkin lambat untuk aku cuba ke arah tu tapi aku akan usaha, Fahrin. Ini janji aku pada kau dengan keluarga kita."

Kenapa nak melodrama sangat ni?

"Sekarang ni, maafkanlah aku. Aku janji aku berubah jadi abang yang baik. Aku takkan kusutkan hidup kau lagi." Bukan main air terjun air matanya itu.

Aku raih tangannya. Aku pegang dan kemudiannya aku berikan satu senyuman pada dia.

"Tak payahlah menangis kut ya pun. Dahlah muka dah sedia buruk lepas tu nangis lagi."

"Kau babilah!"

"Yalah, aku maafkan. Aku pun minta maaf juga kalau jadi adik kau, menyusahkan je banyak. Biasalah, jiwa memberontak."

Dia anggukkan sahaja.

"Dah, bukak buku baru. Now aku lapar, carikan bubur Marrybrown. Aku teringin."

"Baru sekejap nak jadi adik yang baik dan tak menyusahkan dah nak susahkan aku balik?"

"Alah, bukan selalu."

Angah senyum sahaja padaku...

HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)Where stories live. Discover now