It's been awhile since me and Haydar went on a date. And by date, I mean a fancy dinner at a top tier restaurant.
And today, Troika Sky Dining. Haydar knows what he's best in.
Semasa sedang makan, ada sekumpulan pemuzik datang ke arah kami menggesek biola mendendangkan lagu romantik kepada kami berdua.
"There's another thing..." Haydar menuturkannya sebelum mengeluarkan sejambak bunga dari bawah meja dan diberikan kepadaku. "Thank you for having me back."
"You know you don't have to, right?"
"Well, I just did."
Habis makan, kami memutuskan untuk mengambil angin di Saloma Bridge dan kemudiannya berjalan together ke hadapan KLCC. Kami sempat ambil beberapa keping gambar untuk dijadikan kenangan.
"Sayang, cuba tengok KLCC tu..."
Aku pandang KLCC tu as he wishes. "Yes?" Aku membalasnya.
"KLCC tu dua. Hati kita satu."
And that is one of the most cringiest shit Haydar ever said to me aku rasa nak breakup lagi sekali.
Dia meraih aku masuk ke dalam rangkulannya. Aku menyandarkan kepalaku ke bahunya.
"Sayang, again, I'm sorry."
"Takpelah. Kita make a fresh start. Lupakan je semua tu dulu. Cuma..." Aku mengambil nafas panjang. "I don't trust Filzah."
"Faham. Takpe, I'll try to be more distant with her."
"Baru nak try..." Aku bersungut.
"Hello! Effort!"
Aku mencubit pipinya. Kami sambung memandang KLCC itu.
"So barang kat rumah Papa tu bila nak ambik?"
"Leklu. Ingat hati ni dah terubat habis ke?"
"Laa belum ke? Maybe a good quickie will..."
"Tumbuk kang!" Pantas aku memintasnya.
Tawanya terburai. Tangannya menggosok-gosok bahu aku.
"To be honest, I almost redha with what happened. Because I know Fahrin tu budak baik."
"Eleh, dulu bukan main lagi kata dia tu psiko bagai. Sekarang bukan main puji lagi."
"Entahlah. He is the living proof yang kita can never guess what's inside people's mind and heart."
"Maybe yeah..." Macam perempuan gila seorang tu.
"Papepon Sayang, kita jangan gaduh lagi eh?"
"As long as kau janji tak tampar aku lagi, I won't."
Kami kemudiannya bersiar-siar di sekitar Kuala Lumpur menaiki Beam Scooter (A/N Lama Daniel tak naik benda ni) walaupun aku tak berapa mahir.
Haydar sial tau. Dia bawak bukan main laju lepas tu tinggalkan aku jauh kat belakang. Masa kat depan Pavilion, babi aku jatuh tergolek kat situ sampai orang keliling pandang.
Lama aku tak dating macam ni dengan Haydar. Kami berdua bukan kaki wayang jadi tengok wayang memang satu perkara yang sangat rare untuk aku dan dia lakukan bersama.
Kami pulang ke rumah dan mandi bersama. Selepas itu, aku cuba menggoda dia untuk satu round bersama. Tadi tu saja je aku usik. Aku pun dah lama nak merasa hangat suam tubuh badannya itu.
Ketika dia mengucup lembut dada dan perutku, sensasinya beyond words. Kau tak dapat rasakan sesuatu senikmat itu anywhere. Nikmat yang bibir tak mampu mengungkapkan. Nikmat yang... sedaplah katakan.
YOU ARE READING
HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)
RomanceCinta tak semestinya bulan bintang sentiasa. Ada kalanya guruh berdentum dan kilat bersabung. Cuma adakah penentunya kita akan bersama? Haydar dan Razif Razif dan Haydar Masing-masing sudah dewasa dan matang. Masing-masing mempunyai dilema penanda a...