"Sawat di khrap naa tuk khon! Wan ni..." Trust me, masa aku cakap full throttle in Thai, muka masing-masing dah blur. Aku tahan gelak je tengok masing-masing. "How's everyone doing?"
Pada hari itu, berlangsungnya rendezvous pertama untuk band INSEMAS. Aku tak tahu sama ada budak-budak ni nervous ke tidak nak jumpa aku macam mana aku nervous jumpa Finn dulu. Finn is one of the worst human being in the world but aku tak deny, dia manage band very well. Music knowledge dia very vast and aku kinda idolize dia untuk benda tu.
"First of all, let me start. My name is Razif Haydar Muhammad Fakhrul. Bekas pelajar Divisyen Tarian Pilihan Muzik. And yes, my dad is Krul Sym4ny and my late mom is Diana Phawsatteep..."
Kedengaran ooh dan aah from them dan aku tak sure whether it's for arwah Mama atau Papa. Either way, I'm proud of it. Aku seterusnya memanggil Mukhriz untuk memperkenalkan diri.
"Nama aku Mukhriz Van der Roerke and just call me Abang Mukh. Takde special about my family other than my dad is half Dutch. I was the top student during my semester 4 and joined Music Exchange Program kat The Juilliard School of Music when I was 17. My specialization is Symphonization and Choir Conductor."
Kesemua ahli band baru bertepuk tangan untuk kami berdua. Memang muka kami inilah yang mereka kena hadap sampailah tahun depan.
Baru aku hendak menyuruh budak-budak ini memperkenalkan diri, pintu dibuka dan masuk ke dalamnya dua insan yang aku kenal dan aku hanya memanggil seorang saja yang datang sebenarnya tapi aku tak tahu kenapa yang seorang lagi tu nak join. Melihat saja seorang daripada kedua mereka itu, tiga ahli band ini yang merupakan pelajar perempuan seperti sesak nafas sekejap.
"Haydar mana?" Si kegilaan ramai itu bertanya kepadaku. Dia ni tak ada baju lain ke selain plain white shirt?
"Haydar tak datang. Dia busy sikit. Esok mungkin ada."
Dia mengangguk sebelum pergi ke satu sudut dimana yang seorang lagi sedang membelai seorang budak lelaki. Oh ya, yang masuk tadi tiga orang cumanya yang budak kecil tu ada atas pangkuan yang seorang lagi.
"Wey Manuk!" Aku memanggil seorang daripada dua tu.
"Haa ya!"
"Sini kau."
Manuk datang ke arah aku dan passkan budak di ribanya kepada, ya itu Danny siapa lagi. Tujuan aku suruh dia datang as image consultant sebenarnya. Sejak kes dia dengan Aiman dulu, aku rasa Manuk totally berhijrah daripada bidang tarian dan muzik kepada peragaan. Ya, aku pelik.
"Hai, nama saya Jonathan Bruce Williford. Boleh panggil Jonathan je..."
"Manuk..." Aku menyampuk dan disambut oleh senyuman sahaja daripada Manuk.
"Diamlah, Gigi Besi!" Kemudian dia fokus pada yang ramai tadi. "Aku dulu Divisyen Tarian sama dengan Razif tapi then with God's blessing, I made it to modelling instead. And Razif panggil to help with confidence and image of this band."
"If any of yalls intended to try him, he's mine..." Kedengaran sayup suara Danny di tepi dan diketawakan oleh aku dan Manuk.
Kemudiannya, aku menyuruh enam pelajar itu semua untuk memperkenalkan diri. Masing-masing daripada Divisyen berbeza dan hanya ada seorang saja daripada Divisyen Muzik iaitu Fahrin.
"Nama aku Fahrin Van der Roerke and yes, panggil Fahrin je. Third year Divisyen Muzik. My forte is vocal but during freetime, I do guitar and violin."
Aku pandang Fahrin dan jujurnya, aku tak rasa he's that bad of a person. Aku rasa dia okey saja. Aku tak tahu kenapa Mukhriz awalnya tak mahu sangat dia join band ni. Fahrin ada bakat and dia ada rupa. Totally one complete package.
Hari itu, kami hanya bersuai kenal sahaja dan bercerita tentang pengalaman masing-masing dalam muzik. Ada enam orang semuanya dalam band ni. Fahrin, Hairi, Madi, Irene, Nelly dan Zora. Kesemuanya memang dipilih based on talents dan itu tak dapat dinafikan.
Habis saja meeting, Danny datang ke arah aku.
"Jom, ikut kitorang balik. Haydar ambik kau kat rumah aku nanti."
"Pavi Residences ke?"
"Yelah. Mana lagi. Jonathan nak masak kejap lagi."
"Uuu nice! Boleh!"
Tiba-tiba, bahuku disapa oleh seseorang. Aku menoleh dan ianya ialah Fahrin. Aku memberikan senyuman kepadanya dan dia juga menyambut mesra.
"Abang Razif, ingat tak saya ada DM Abang haritu?"
Aku mengangguk.
"Followbacklah saya. Nak jugak ada artis followback."
"Boleh, boleh..." Aku hulurkan handphone aku kepadanya. "Cari IG sendiri lepas tu followlah."
Dia meraih handphone itu dan mula mencari namanya sendiri. Selepas itu, disuakannya semula kepada aku sebelum meminta diri.
This boy is so innocent. Sanggup jumpa aku semata nak suruh aku followback dia kat Instagram. I mean, aku tak kisah pun siapa yang aku follow. Asalkan he bears no ill will, apa salahnya.
Aku balik petang itu dengan menaiki Mazda yang baru dibeli oleh Manuk. Kalau pasangan gay pun boleh masuk tabloid for being pasangan paling kaya, mohon masukkan Danny Aduka dan Jonathan Bruce Williford ni. Gila kaya wey!
Oh remember aku cakap yang tadi ada budak lelaki dengan dorang. Apparently last year, one of kawan baik Danny meninggal dunia masa lahirkan anak dia and as the boy is anak tak sah taraf dan bapak dia pulak, like most of the straight guys, tinggalkan dia so Danny decided untuk adopt and now yes, the boy has two dads. Two hot dads. And nama dia Sufian Iskandar. Familiar kan macam nama siapa?
"Bukan main kau rapat dengan budak lead singer tu tadi?" Danny menegur sebaik kami tiba di kediaman high-endnya itu.
"Oh, ala student aku jugak. Rasanya takde hal apapun kan?" Aku menanggalkan jaket aku sebelum menghenyakkan badanku di atas sofa Lorenzo ruang tamu mereka.
"Kau tak perasan ke gaya dia pandang kau semacam tadi?" Manuk pula menambah seraya memasukkan anak angkat dia dan Danny ke dalam crib.
"Alah, he's just an innocent boy seeing his idol. Nothing muchlah."
"Agak-agak nothing much tu kalau aku cakap kat Haydar, what would he react?" Danny cuba memprovok lagi.
"C'mon, what is this? Aiman Soul 2.0? Okay fine, esok aku bawak Haydar. Lagipun, Fahrin tu adik Mukhriz. Mesti dia behave kalau abang dia ada kat situ. Also, he doesn't look gay."
"Dude, you were straight in case kau lupa." Manuk ni babilah kalau nak attack.
"Hello, my case is a different story. Apa kata korang dua just doakan aku punya band. Ini tidak."
"Yalah!"
Aku faham dorang concern tapi aku bukan macam dorang. Korang semua tahu how thirsty people over Danny. Aku dan Haydar tak berkongsi charm yang Danny ada. Kami sangat lowkey dan mind our own business. Mustahillah nak kena kacau kalau tak ada yang nak memulakan. Aku tahu aku takkan berpaling daripada Haydar. He's the only man I love, selepas Papa. Haydar pula, mustahil sangatlah. Dia yang tunggu aku kut.
Harapnya tak ada apalah...
------------So yeah Danny dah jadi literally Daddy Danny. Also yeah, would Fahrin contribute something diabolical or no we shall see that.
Knowing this story has potential, votes akan bermula. 40 votes je tak nak banyak hehe. Stay tuned!
YOU ARE READING
HaydarRazif 3 Tahun Kemudian... (Razif Haydar 3)
RomanceCinta tak semestinya bulan bintang sentiasa. Ada kalanya guruh berdentum dan kilat bersabung. Cuma adakah penentunya kita akan bersama? Haydar dan Razif Razif dan Haydar Masing-masing sudah dewasa dan matang. Masing-masing mempunyai dilema penanda a...