34.Bölüm

40.9K 3.1K 1.3K
                                    

📍Hoş geldiniiiiiiizzzzzzzz

Ne bilim bu fotoyu koyasım geldi mskdkdd

Hemmen bölüme alayım siziii....

Sınırımız

🌟 1400 oy
💭 900 yorum

Şuraya bölüm emojilerimizi alalıııım..

🚜 🏚 🍉


*******

34.Bölüm

*******

"Kıız.. Nare evleniyor iki üç güne." konuşan kadınlardan biri elindeki oklavayı hamura dolayıp şaklatarak açtı, sonra tekrar yuvarladı oklavayı açılan hamura, alttan alttan Besime'ye baktı, "Zeliha'yı da everirsin artık.. Kısmeti açıkmış onun da.."

Karşısında yapacağın başında oturan kadının imalı sözlerine gözlerini kaldırıp da bakmadı Besime, kaşlarını kaldırdı düşünceli ve bıkkın bir şekilde, "Züleyha benim kızın adı Zeliha değil.." küçücük ama etkili bir gülümseme kondurdu dudağına, "Kocan gibi senin de bunaklığın başlamış.. Yaşlılık zor.."

Kadın bozulsa da belli etmemeye çalışarak kırıttı biraz oturduğu yerde, "Aman canım sen de, ha Züleyha ha Zeliha. Zeliş diyonuz diye dedim ben.."

"Zülüş deriz öyle anlarsın o zaman bundan sonra..." oklavasındaki yufkanın uhrasını sertçe çırpıp sacın başındaki kadına gönderdi, "Hayırlısıyla evlenir hepsi de.. Allah kaderlerini güzel eylesin.."

"Amin amin.. Nare buldu iyi bir kapı Maşallah... Züleyha'nınki de iyi diyorlar amma.." eline yeni bir zuval alarak bir bakış attı sonunda kendisine dönen kadınlara Besime, "Oğlanın anası da konuşuyormuş orada burada.."

"Oğlan kimmiş, anası kimmiş de ne konuşuyorlarmış?" dedi Besime her türlü lafın önünü keserek..

"E canım gelmiş ya Mehmet Züleyha'ya talibim diye?"

"HER talibim diyen kız mı alıyor? Anasını babasını alsın gelsin, ondan sonra Ahmedim de uygun görürse 'Züleyha'nınki' olur.." ağzının içinde cıklayarak baktı kadına.. "Öyle ısmarlama iş mi olurmuş.."

Bu lafı da onlara iletilmesi için söylemişti bir nebze..

Toplu olarak börek açıyorlardı aslında, aynı köyün kadınları toplanıp keşik yaparak birbirlerine yardım ediyorlardı.. Nare ve Züleyha düğüne kalan son günleri değerlendirip tüm eksikleri tamamlıyor, Besime de üzücü olsa da Nare'nin gelin olduğundan sonraki zamanları düşünüyordu..

Bu kadınların ısrarla kendisini çağırmasının nedeninin de bir yandan ağzından laf almak istemeleri olduğunu biliyor, fırsat vermemeye çalışsa da bir yandan patlak veriyordu..

"Aslında Mehmet'in anası da Züleyha için konuşmuş birkaç yerde.."

Besime kaşlarını çattı, merakını sesine yansıtmamaya çalışarak sordu, "Ne demiş?"

Onca zaman görüşelim diye kapıda gezen oğlan bir anasını babasını alıp gelememişti yüzük takmaya ya, ona kızıyordu aslında.

Köy yeriydi orası, kızının onunla adı çıksa daha toplayamazdı ama Züleyha da deli yürekti.. Hem kavga ediyor hem de ayrılmıyordu oğlandan..

"Demiş ki..." diğer kadınların da ellerindeki hamuru açmayı bırakıp kadının sözlerini beklediğini görünce gelecek olanın pek de hayırlı olmayacağını anladı Besime.. Bir bismillah çekti içinden..

DİVANELİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin