del 53

119 2 0
                                    

Jeg klatra ned fra taket og inn på rommet. Jeg skulle bort til guttene. Jeg fikk på meg skoa mine og gikk ut døra. Huset demmes var rett ovenfor mitt. Så det var bare å gå over gaten. Jeg kom til døra, alle lysene i huset var på. "Åååå, yeees!" Hørte jeg svakt innen for døra. En liten latter unnslapp leppene mine. Jeg banket på. Ikke lenge etter sto et kjent ansikt i døren. Cathrine. Jeg så spørrende på henne. Hun hadde bare et stort (tydelig) falsk smil om munnen. "Heei" så hun med tillaget stemme. "Hallo..." Svarte jeg. Bak henne kom Danu, han smilte når han så meg "Åå hei DN" sa han, og tok hånda mi, han dro meg med inn i huset. "Se hvem som er her'a " smilte han, de andre bare så på meg. Lasse og Alex med et smil om munnen, mens Isac bare så bort, like vell var det han blikket mitt landet på. Helt borterst i sofakroken, med en svart hettegenser, og noen joggebukser, hetta var dratt over hodet, og han hadde mobilen i henda, nekta å se mer opp. "hæææi DN" så Alex og gikk mot meg med åpene armer. Han hadde et stort glis om munnen. Jeg smilte smått tilbake. Han tok hånda mi og leia meg bort i sofaen. Han la armen om meg. Danu hoppa ned i sofaen med kontrollen i hendene, "okay, då starter vi" sa Lasse konsentrert. Etter en stund var både godteri og chips plasert på bordet, Cathrine satt i en stol og var på mobilen, Lasse og Danu spilte fortsatt, Isac satt med hetta over hodet, og Alex satt med armen over meg. Blikket mitt fester seg på Isac, som det egentlig har gjort hele kvelden. Han ser fort opp, vi får øyekontakt i ett åttenedels sekund men så snur han seg igjen. Plutselig røyser han seg og stormer ut av rommet, ingen reagerer, alle sitter der som om ingenting hadde skjedd. "Jeg må bare på do" så jeg og løfta bort hånda til Alex. "Okay" smilte han. Jeg gikk ut i gangen, fikk på meg jakke og sko og sprang ut døra.

Lost in your eyesWhere stories live. Discover now