del 69

120 2 0
                                    

*2 uker senere*
//Isac pov//
Vi satt i bilen på vei mot filmsettet, vi var begynt på å lage en musikkvideo. Jeg satt å så ut vinduet. Plutselig ringer mobilen, jeg forter meg og ta den opp, ser på displayet. "Hvem er det?" Pappa spørrende på meg, men jeg svarer han ikke, alt jeg brydde meg om var og svare på telefonen. Jeg trykker på svar-ikonet og tar mobilen opp mot øret. "Hallo?" Sier jeg. "Hei, Isac" sa stemmen til Elisabeth. Men nå var det noe annerledes, hun snakket ikke på samme måte.... "Hvordan går det med henne?" Spørr jeg litt skjelven i stemmen. Det ble stille. Hjertet hmara i brystet mitt. Er hun død?! "Hun er våken!" Sa hun plutselig glad. "Hva, er det sant?" Spørr jeg med et stort smil om munnen, som om hun liksom kunne sett det... "Ja, vil du komme til sykehuset?" Spørr hun. Jeg ser bort på pappa, han har blikket festa mot veien. "Ja, takk!" Sier jeg, "okay, Hadet" var det siste jeg hørte før jeg la på. "Pappa! Snu bilen!" Sier jeg bestemt. Han ser spørrende på meg. "Pappa! Du må snu bilen. Vi må på sykehuset!" Fortsetter jeg. "Hva skal du på sykehuset? Du kommer for sent til filmingen" sier han, jeg snur meg mot han med et alvorlig blikk. "Pappa, DN er på sykehuset! Vi skal til henne!" Sier jeg bestemt. Han får store øyner. "Hvor lenge har hun vært på sykehuset?" Spørr han plutselig. "2 uker" sier jeg. "Vi får vell snu da..." Sier han og finner en plass han kan snu bilen.
Pappa stoppa bilen, og jeg for ut og sprang mot døra. "Hei Isac" hørte jeg Elisabeth si i døråpningen. "Hei" smilte jeg. "Hvor er hun?" Fortsatte jeg. Hun fikk et smil om munnen. "Hun er rett her inne" sa hun og begynte og gå innover. Jeg fulkte like etter. Hun stoppa ved ei dør. "Bare å gå inn" så hun med et ventende smil om munnen. Jeg så mot døra. Svelget tungt en gang, og plasserte hånda på håndtaket. "Hun har nok tilgitt deg" sa hun, jeg nikker svakt. "Vi får håpe det..." Mumla jeg. Ja jeg har fortalt alt sammen til Elisabeth. Alt om DN, og Alex... Og ja... Alt som har skjedd. Så hun vet alt... Jeg kaster et blikk mot henne. Hun smiler. Jeg trekker pusten og går inn. Jeg ser rett mot senga, jeg ser DN, og et smil brer seg over munnen min. Hun ser mot meg og smiler svakt. "Hei Isac" sier hun forsiktig. Jeg går lenger inn i rommet og setter med på en stol vedsiden av henne. "Hei" sier jeg, med et smil om munnen. "Hvordan går det?" Fortsatte jeg. "Det går bra... Litt svimmel..." Sa hun og tok seg til hodet. Jeg nikka. "Når kommer du ut igjen da?" Spurte jeg, hun trakk på skuldrene. "Jeg er ikke sikker" sukka hun, jeg nikka svakt. Jeg plasserte hånda mi på hennes, "du aner ikke hvor beskymret jeg har vært for deg..." Sa jeg, hun smilte svakt. Døra åpna seg, vi begge snudde oss og så mot den, pappa kom inn. "Hallo, DN hvordan går det?" Spørr han. Jeg flytter blikket mitt mot henne. "Ganske bra... Litt svimmel..." Hvarte hun med et svakt smil om munnen. "Bra, jeg snakka med legene ista. Og dem sier du kan komme ut ikveld." Sa pappa, et digert smil la seg over munnen min. Samme med DN.

Lost in your eyesWhere stories live. Discover now