Ice Knight

541 82 18
                                    

"Ice Knight.Geng yang paling popular dekat sekolah kita.Sebab apa?Sebab dorang full package.Even dorang selalu ponteng kelas,dorang hot,pandai,stylo,anak orang kaya and charming.Tapi dorang tak ngam dengan perempuan."Sarah beria bercerita sambil menyedut air milonya.

"Ice Knight ada 5 ahli.Tengku Izzren Hanafi.The most sweet and caring person.Anak dato and he is one of the ahli basketball."Natasha menyampuk.Gulp.Jadi yang aku jumpa tadi,Ice Knight?Oh my god.

"Second is,Tengku Adrian.Pro bab gaduh and cool.Anak dato' jugak and ahli basketball jugak.Tak lupa,he is a playboy.Couple sebab nak game perempuan.No love."Giliran Anis pula berkata.

"My turn,ahli ketiga ialah Tengku Daniel.The most cool and matured person.Such a good boy.Dia yang paling waras dalam grup tu.Dia yang akan sentiasa meleraikan pergaduhan.Anak dato' and  dia juga ahli basketball.

"Sarah berkata."Ahli keempat,Tengku Asyraf.The most funniest person in the group.Dia charming and terkenal dengan lawak bodoh dia.And ya,anak dato' and ahli basketball."Kata Hannah pula.Aku menelan air liur mendengar biodata mereka semua.Bukan calang calang.

"And,ketua dorang,Tengku Adzrin Hilmi bin Dato' Majid.Mamat yang paling dingin and kasar.Sekali kau cari pasal dengan dia,hidup kau takkan pernah aman.Never couple.Setiap kali ada orang confess,confirm direject.Tak pernah senyum and tegur orang.Kalau tegur,confirm ajak gaduh.Anak dato' and leader basketball.Pendek kata,he is a badboy.Selalu terlibat dalam pergaduhan-"

"Dah habis mengata kitorang,my dear?"Suara Izzren memotong percakapan Natasha.

Kami berlima memandang Izzren.Oh shit,semua ada.Mamat dingin tu pun ada.

"Siapa dear kau?Korang nak apa,datang sini."Sarah tanya kepada mereka berlima.

"Saja,nak berkenalan.Nak rapatkan ukhwah."Asyraf menyampuk lalu duduk di  meja kami.Mereka yang lain turut duduk,termasuk Adzrin si mamat antartika tu.

Guess what?Suka hati dia je duduk sebelah aku.Dah lah rapat rapat pulak tu.Saja je nak bagi aku ni cair.Eh cair?Jangan cakap yang kau dah jatuh cinta.Eishh.

"Sejak bila pulak korang ni reti nak berbaik?Bukan selama ni,semua macam ais kutub ke?Dingin semacam.Dah nak mati ke?"Sindir Anis.

Pergh,Anis kalau bukak mulut memang padu ayat dia.

"Auch,sayang,sakit hati kita ni."Adrian pura pura memegang dadanya.

"Gelilah bodo."Pap.Kepala Adrian diketuk oleh Anis.Terbahak-bahak mereka yang lain melihat drama free ni.

"Dah dah lah tu.Aku ni nak muntah tengok korang berdua.Nak bermesra mesra,pergilah main jauh jauh.Hormat orang single."Asyraf memuncungkan bibirnya dan menyilangkan tangannya di dada.Terasa lah tu.

"Rysa,pinjam phone boleh?"Daniel meminta kepadaku.Aku pun tak tahu kenapa dengan rela hatinya aku bagi dia pinjam.

Phone aku dihulurkan kepada Daniel.But,sesuatu yang tidak dijangka berlaku.Phone aku di pass ke Adzrin.What?!

"Adzrin nak pinjam kejap.Phone dia habis battery."Ujar Daniel."Bak sini."Pintaku kepada Adzrin.Adzrin tak endahkan aku.

Dia blah macam tu je dengan phone aku.Mamat ni memang nak kena ni.

"Kejar aku kalau nak phone kau."Adzrin berjalan laju keluar dari cafe.

Aku pun apa lagi,memang pecut lah.Gila ke?Phone tu dah lah tak ada password.Buatnya dia bukak gallery,tak ke malu aku?

Bodo punya mamat.Dia nampak aku kejar,dia terus pecut.Siap kau,kau tunggu.

"Adzrin,Adzrin bak lah!"Aku menjerit memanggil dia.Dia berhenti mengejut.Nasib baik aku tak terlanggar dia.Dia memusingkan badannya ke arah aku.Gosh,tingginya mamat ni!

Endless Love [C]Where stories live. Discover now