Perangkap

361 51 5
                                    

"Uncle,aunty.Izinkan Ad culik anak dara uncle dan aunty kejap.Nanti Ad pulangkan balik."Adzrin meminta izin kepada orang tuaku.Sementara aku,masih lagi cuba untuk memahami situasi ini.

"Boleh,Ad.Uncle Izinkan.Cuma,jangan lupa pulangkan balik tau.Kalau tak,nanti uncle cari Ad sampai dapat."Papa berkata kepada Adzrin.

"No worries,uncle.Ad akan pulangkan Rysa nanti.So,Rysa.Shall we go now?"Adzrin menghulurkan tangannya kepadaku.Tanpa banyak soal,aku terus menggapai tangan Adzrin lalu melangkah pergi bersama Adzrin.

Keadaan di dalam kereta sunyi sepi.Tiada sepatah kata pun keluar dari mulut aku mahupun Adzrin.Sehinggalah,aku membuka mulut.

"So,you know about that?"Aku bertanya kepada Adzrin."Of course i know about it,because aku yang plan semua ni."Adzrin memandang sekilas ke arahku sebelum menumpukan perhatian kepada jalan.

"You,what?Are you serious about this,Ad?Dah fikir masak masak ke? Marriage is not a joke.Tanggungjawabnya besar Ad.We're still young,Ad.Kita baru 17,hm."Aku mengeluh perlahan.

"So,what's wrong with age?I don't care about it.Ke,kau tak sayang aku?"Adzrin berkata lagi.

"No,bukan macam tu.But,aku-"

"Why?Takut aku tak dapat jalankan tanggungjawab sebagai seorang suami?Oh,come on,Rysa.Aku lebih dari mampu."Adzrin tersenyum nakal ke arahku.

"Naughty.I'm serious ok."Aku memukul perlahan bahu Adzrin.

"I'm serious too.I want to build a life with you,get married,have kids together and have fun together,forever and ever.Cause this heart is yours.Only yours,Tengku Aryssa Hanan.Milik kau sorang.Tak ada siapa boleh ganti."Adzrin menarik tanganku dan meletakkan di dadanya.

"Ad,focus on your driving.You're still driving.Aku taknak mati awal."Aku menarik tanganku dari genggaman Adzrin.

"Ok,we're here now."Adzrin memberhentikan keretanya dihadapan rumahku.

"Lah,hantar balik rumah je?Ingatkan nak ke mana."Aku berdecit perlahan.

"Kita tak ada ikatan lagi,cik kak oi.Tunang pun belum.Lagipun tak elok keluar malam malam dengan bawak anak dara orang.Tak manis."Adzrin mencuit hidungku.

"Ok,fine."Aku keluar dari keretanya.Baru sahaja aku ingin membuka pagar,tanganku ditarik terlebih dahulu.

"Eh,wait.So,what's your answer?Yes or no?"Adzrin bertanya kepadaku sambil memegang kedua belah tanganku

"Eee,tak romantik langsung nak propose orang."Aku berkata kepada Adzrin.

"So,you want i propose you like this?"Adzrin berkata seraya berlutut dihadapanku.

"I-"

"Tengku Aryssa Hanan,will you be mine forever and ever?Will you be my baby girl for the rest of my life?"Adzrin melamarku sambil menghulur sebuah cincin permata ke arahku.

Aku terkesima.Aku tak pernah tengok side Adzrin yang ni.Gentleman.Mulut aku terdiam.Macam terkunci.

Macam terkunci

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Endless Love [C]Where stories live. Discover now