Merana

285 38 4
                                    

*Daniel Pov*

"Eh,apa kecoh-kecoh ni?What's wrong?"Soal Adrian yang tiba-tiba muncul.

"A-aryssa.A-aryssa-"

"Cakap jelah!"Anis membentak Adzrin.

"Aryssa hilang!"Nada Adzrin berubah menjadi tinggi.

"What?!Kau biar betul?Dah cari betul-betul ke?Cuba call dia."Ujar Hannah.

"Baju dia semua dah tak ada.Dia.Dia dah tinggalkan aku."Nada Adzrin berubah menjadi perlahan.

"Guyss!"Kini semua mata tertumpu kepada Natasha yang sudah termengah-mengah itu.

"Whoa,take a deep breath first.What's wrong?"Soal Izzren.

"This.I-i found it in t-the kitchen."Terketar-ketar Natasha menghulurkan sepucuk surat kepada Adzrin.

Adzrin merampas kasar surat tersebut.Sebaik sahaja dia membaca isi kandungan surat tersebut,dia terjelepok di lantai.

"I've made up my mind,i have to leave you guys.This is my choice.I'm so sorry but,i have to do this.I don't want you guys to be hurt anymore.I had to go.Goodbye."Bagai mahu luruh jantungku taktala membaca isi kandungan surat tersebut.

"But why all of a sudden? Isn't it weird?It's like someone threatened her,right?"Soal Anis.

Adzrin bingkas bangun dan segera berjalan menuju ke tangga.Aku pantas menggenggam erat lengang Adzrin.

"Ingat,jangan pakai emosi.Masalah takkan selesai kalau kau pakai emosi."Arahku.

"Aku tahulah."Adzrin menepis kasar tanganku lalu bergegas menuruni tangga.

*Author's Pov*

Bamm!

Adzrin menolak kasar pintu bilik tersebut.Dia segera berjalan menuju ke arah Marissa.

Bamm!

Adzrin menghempas kuat kerusi di sisinya.Tindakannya mengejutkan Alief dan Marissa dari lena.

"Mana kau sorok isteri aku?!"Adzrin menarik kasar rambut Marissa.

"Kau merepek apa ni?!Aku tak tahulah isteri kau dekat mana!"Marah Marissa.

"Cakap betul-betul!Siapa lagi yang terlibat dalam hal ni?!"Adzrin bertindak
mencengkam erat rahang Marissa.Sehinggakan gadis itu sukar untuk bercakap.

"A-aku t-takkan bagitahu!S-sampai mati pun aku takkan bagitahu!"Marah Marissa.Gadis itu masih berdegil.Perbuatan Marissa bagai mencurahkan minyak ke dalam api kemarahan Adzrin.

Pangg!

Sebuah tamparan yang cukup kuat hinggap di pipi Marissa.Sehinggakan kepala gadis itu terteleng.

"Cakaplah,sial!"Nada Adzrin semakin meninggi.

"Aku tak tahu apa-apa lah,bodoh! Entah-entah isteri kau ada lelaki lain!"Bentak Marissa.

Pangg!

Sekali lagi tangan Adzrin hinggap di pipi Marissa.Darah mulai menitik dari bibirnya.

"Shut the fuck up!You don't deserve to say anything about my wife!"Adzrin merenung tajam mata Marissa.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now