*Anis Pov*
Langkahku terhenti apabila melihat drama di depan mataku.
"Ini apa,Aryssa?"Bergetar suara Adzrin.Dia menunjukkan skrin telefonnya kepada Aryssa.
"Jawab Aryssa.Apa semua ni??"Nada Adzrin makin meninggi.
Namun,Tetap tiada jawapan yang keluar dari mulut Aryssa.Aryssa kekal membatu di depan Adzrin.
"Aku tanya ni,jawab!Ini apa,Aryssa?!"Adzrin mulai menjerkah Aryssa.
"Ad,benda boleh bincang elok-elok.Jangan macam ni."Izzren memegang perlahan bahu Adzrin.
"Kau tak payah masuk campur urusan aku!Ini urusan aku dengan dia!"Adzrin menepis kasar tangan Izzren.
"Itu semua kisah silam saya!Perlu ke awak tahu?!"Aryssa tiba tiba menjerit.
"K-kau tipu aku selama ni?Aku ni siapa bagi kau?!"Adzrin membaling telefonnya ke lantai.
"Penting ke semua tu?!Past is past!Itu yang awak cakap dulu!Awak lupa ke?!"Aryssa mulai bertekak dengan Adzrin.
"Jadi betullah kau kaki club?24/7 berkepit dengan jantan!Keluar masuk club!Kenapa kau tak pernah bagitahu aku?!Aku ni tak penting ke dalam hidup kau?!"Adzrin menyepak-nyepak dinding.
"Saya taknak kehilangan awak!"Aryssa cuba memegang tangan Adzrin.Namun tangannya ditepis kasar oleh Adzrin.
"But now,you're losing me."Adzrin mendekati Aryssa.Matanya tajam memandang Aryssa.
"Jangan sentuh aku."Mendatar suara Adzrin.Adzrin berlalu pergi meninggalkan Aryssa.
"Adzrin,let me explain it."Aryssa menahan tangan Adzrin.
"Aku jijik tengok perempuan murah macam kau.Jangan sentuh aku dengan tangan kotor kau."Adzrin menggenggam tangan Aryssa lalu dilepaskan dengan kasar.
Pangg!Satu tamparan hinggap di pipi Adzrin.
"Sekarang awak jijik dengan saya?Kenapa?Mana pergi Adzrin yang saya kenal?Mana Adzrin yang sentiasa faham keadaan saya?Mana dia?Mana semua janji yang awak taburkan tu?!"Aryssa memukul kuat dada Adzrin.Tangannya terus digenggam kasar oleh Adzrin.
"Aku.Kecewa.Dengan.Kau."Adzrin melepaskan tangan Aryssa lalu berlalu pergi dari situ.
Aryssa hampir terjatuh di lantai.Mujur sempat disambut oleh Daniel.
"Hina sangat ke aku ni?!Hina sangat ke sampai Adzrin benci aku?!"Aryssa mula meraung sekuat hati.Tangisannya semakin kuat.
"Adzrin tengah kecewa.Bagi dia masa.Aku yakin,dia tak ada niat nak sakitkan hati kau."Daniel mengusap perlahan bahu Aryssa.
"Come,cry as hard as you want.We're here for you."Sarah melutut di sebelah Aryssa.Dia mendepakan tangannya.
"Sarah!Aku dah berubah!Aku dah tak buat semua tu!Macam mana Adzrin boleh tahu?!"Aryssa menangis sekuat-kuatnya di pelukan Sarah.
"Aku rasa ada orang aniaya kau.Kau sabar,ok.Kitorang akan cari tahu dalang di sebalik semua ni."Aku mengusap perlahan belakang Aryssa.
"Jangan fikirkan sangat tentang kata kata Adzrin.Trust me,dia tak ada niat pun nak sakitkan hati kau.Dia tengah marah,bagi dia masa untuk reda."Adrian bersuara.
"So,macam mana sekarang?Takkan kita nak balik kelas?Keadaan mesti tengah huru-hara."Hannah bersuara.
"Betul cakap Hannah.Dorang mesti tengah cari Aryssa.Keadaan akan bertambah buruk kalau dorang jumpa Aryssa."Asyraf juga bersuara.
"Skip school.Kita balik."Daniel bingkas bangun.
"Skip?Kita nak ikut laluan mana?"Natasha bersuara.
YOU ARE READING
Endless Love [C]
Teen Fiction[Completed] Ini kisah cinta di antara Tengku Adzrin Hilmi dan Tengku Aryssa Hanan.Kisah cinta yang luar biasa. --------🤍-------- Takdir mempertemukan mereka kembali.Golden Elite Highschool merupakan saksi pertemuan merek...