Hilang?

279 46 4
                                    

*Aryssa Pov*

"Shit,tak ada satu pun klu.Macam mana kita nak cari Anis?"Asyraf sudah mundar-mandir.

"Ni semua salah kau!Aku dah kata, act fast,act fast!Sekarang tengok apa dah jadi!"Adrian menolak Adzrin ke dinding.Dia mencengkam leher Adzrin.

"Ad,stop!Sekarang bukan masa untuk bergaduh.Nyawa Anis lagi penting!"Aku cuba meleraikan pergaduhan itu.

"Trace phone Anis.That's the best way instead pick a fight,bro."Daniel menolak Adrian ke tepi.

"Kalau apa apa jadi dekat Anis,siap kau."Adrian menolak bahu Adzrin sebelum bergegas menuju ke biliknya.

*Adzrin Pov*

"Macam mana,Ian?Dapat apa apa tak?"Izzren menepuk perlahan bahu Adrian.

"Wait a second."Jari Adrian masih ligat menaip sesuatu di komputernya.

"Shit,ini-"

"I know this place.Let's go."Aku segera keluar dari bilik itu.

*Aryssa Pov*

"Found something about Anis?"Aku menahan Adzrin sebaik sahaja dia menuruni tangga.

"Just stay here.Anything happens,just call me immediately."Adzrin mengusap perlahan kepalaku.

"Kitorang nak ikut."Hannah berkata.

"Tak boleh.Bahaya.Korang duduk je sini."Asyraf yang baru sahaja turun itu berkata.

"Tak kira.Nak ikut jugak.Macam mana kalau jadi apa apa dekat korang nanti?"Hannah tetap bertegas.

"Tak boleh-"

"Ikut je arahan.Jangan degil."Izzren bersuara.

"Tapi Izz,kitorang risaukan tentang keselamatan korang."Natasha menyampuk.

"Betul tu.Kita tak tahu apa yang Al plan."Sarah berkata.

"Duduk je lah sini.Jangan degil boleh tak?Keselamatan korang tu lagi penting."Mendatar suara Daniel.

"But-"

"Trust me.Nothing will happen.We will back again in safe condition.Let's go,guys."Daniel terus berjalan keluar.

"Nothing will happen ok.I love you."Adzrin sempat mengucup perlahan dahiku.Aku menggenggam erat tangan Adzrin.

"Be careful,ok."Aku berkata kepada Adzrin.

"I will."Adzrin melepaskan genggaman ku dan berlalu pergi.

*Auhtor Pov*

"Well, well,well.Satu dah dapat.Good job,Alief."Al tersenyum sinis memandang Alief.

"Setakat perempuan ni,kacang je."Alief memandang Anis yang masih tidak sedarkan diri itu.

"Kau settle kan dia,aku gerak dulu."Al tersenyum sinis sambil menepuk perlahan bahu Alief sebelum berlalu pergi.

*Anis Pov*

Kepalaku terasa sakit.Aku membuka mataku perlahan lahan.

"Argh,aku dekat mana ni?"Aku memerhati keadaan sekeliling.Aku dekat mana?Kenapa aku tak ingat langsung?

"Finally,dah bangun pun princess kita."Aku terdengar satu suara.

"Alief?Kau buat apa-"Kata kataku terberhenti apabila aku sedar tangan dan kakiku telah diikat di kerusi.

"Lepaskan aku lah,gila!Kau nak buat apa dengan aku?!"Aku meronta ronta ingin melepaskan ikatan itu

"Diamlah,perempuan!"Pangg!Satu tamparan hinggap di pipiku.Mataku mulai berkaca.Pipiku terasa pedih.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now