Clue?

203 37 6
                                    

*Aryssa Pov*

"So,what we gonna do now?"Soal Adrian.

"Hack this video.Find out where's she live."Jawab Adzrin.

"Alright.Give me 10 minutes."Jari jemari Adrian terus lincah menekan keyboard.Segala kod terpapar di skrin laptopnya.

10 minit kemudian,

Baru sahaja aku ingin terlelap,suara Adrian mengejutkanku.

"Yes!I got it!"Laung Adrian.Adzrin segera menghampirinya.

"What?Are you serious about this?"Soal Adzrin.

"Yes.Pretty sure.Ini alamat yang aku berjaya track melalui video tadi."Jawab Adrian.Dia terus menghalkan skrin laptopnya ke arah kami.

"Wait! Location ni sama dengan yang Adzrin dapat and sama dengan yang kau trace haritu.So, logically memang betullah location ni.Sebab dah tiga kali kita dapat location ni."Izzren bersuara.

"Kalau ikutkan info yang kita ada setakat ni,kita boleh syak dua orang.Faizul dan Malissa."Kata Daniel.

"Faizul?No,impossible.Dia dah mati dan abang dia pun dah mati!Dia dah tak ada sesiapa."Kata Asyraf.

"Sedara dia?Kau yakin yang takkan ada sesiapa yang nak tuntut bela terhadap kematian dorang berdua?"Soal Daniel lagi.

"Dua?Siapa lagi sorang?Bukan korang cerita tentang Faizul je ke?"Soal Sarah pula.

"Alex.Satu-satunya abang Faizul.Mati disebabkan kitorang jugak."Ucap Izzren.

"Our group and Alex's group was fighting.Mafia world kan?Mestilah masing-masing berebut kuasa.Tapi malang,dia yang terkorban masa pergaduhan tu.Sejak dari haritu,kitorang dan Faizul bermusuhan.Sampailah dia terkorban jugak."Ucap Adrian.

"Ok,skip pasal Faizul.Malissa.Kenapa kau syak Malissa?"Soal Izzren.

"Sebab rumah Malissa dekat dengan rumah Faizul."Jawab Daniel.

"Jadi kau nak syak ni semua kerja Malissa?"Soal Izzren lagi.

"Bro, impossible.Aku dapat tahu yang Malissa dah pergi England dan dia akan stay sana terus.Jadi mustahil ni semua kerja dia."Kata Asyraf.

"Letter!"Adzrin tiba tiba berlari ke laci meja.Dia mengambil segala surat daripada Al.

Dia mencampakkan semua surat itu di atas meja.

"Handwriting.Tulisan dia sebijik dengan tulisan Malissa!"Adzrin mengambil salah satu surat tersebut.

"Tapi,kalau betul Malissa,apa motif dia?Aku tak rasa ni semua semata-mata sebab berebut Adzrin."Kata Adrian.

"Haah.Aku tak rasa ni kerja Malissa.Al ni dia nak semua orang mati.Jadi kalau Malisaa punya kerja,takkanlah dia nak Ad mati sekali?Dah sah-sah dia nak Ad jadi milik dia.Lagipun minah sotong tu bukannya reti semua ni.Mustahillah."Kata Asyraf.

"Kalau macam tu,apa kata kita selidik pasal Malissa?"Cadang Izzren.

"Ok,macam ni.Kau,acap.Aku nak kau handle pasal Malissa.Selidik tentang latar belakang Malissa.Tapi,jangan sampai kantoi.Pura-pura tak tahu menahu.Aku nak kau cari info tentang Malissa."Arah Adzrin.Asyraf hanya mengangguk perlahan.

"At the same time,we need clue more.Kita kena cari klu tentang Al lagi.Izz,kau perhatikan keadaan sekeliling.Kalau ada apa-apa yang mencurigakan,bagitahu cepat."Arah Adzrin.

"Bila dah dapat info tentang Malissa dan Al,we'll combine it.Dekat situ kita akan dapat tahu,siapa Al sebenarnya."Kata Adzrin lagi.

"I think that's enough for today.Today was a tiring day for all of us.So,have a good rest tonight.Today,we all have class right?So i don't want this fucking things disturb our concetrate.So,have a nice sleep."Kata Adzrin.

Endless Love [C]Where stories live. Discover now